Kapitoly článku:
- MPV na vzestupu, Ford a jeho strategie sdílení platforem
- Dynamický design, zpracování interiéru, plasty, kvalita
- Palubní deska, ergonomie, ovládací prkvy, palubní počítač
- Pozor na pojistky, odkládací plochy, sedadla, opěrky
- Vnitřní a zavazadlový prostor, variabilita, sklápění sedaček,
- Motor, odhlučnění, zvuky, převody, jízdní vlastnosti, podvozek
- Řízení a řazení, brzdy, plusy, minusy, výbava, parametry
- Fotogalerie (všechny pořízené snímky pohromadě)
Šelma na lovu
Po vizuální stránce C-Max nezklamal. Designéři smíchali odvážné linie Focusu s notnou dávkou elegance a dynamiky v souladu s určením a charakterem vozu. Vepředu hrají prim dynamicky střižené světlomety a charismatická mřížka chladiče s chromovaným lemováním. Mohutný nárazník s kruhovými mlhovkami a prvky z černého plastu dotváří dynamický dojem. Dlouhá kapota plynule přechází v čelní sklo, pokračuje mírně se svažující střechou a useknutou zádí.
Elektricky ovládané vnější zpětné zrcátko(a) --- Příplatková 16palcová kola
Víko zavazadlového prostoru se otevírá dostatečně vysoko, zvýšené opatrnosti
musí dbát osoby s vyšší tělesnou výškou
Zadní část podporuje sportovní vzhled rozšířenou základnou, sloupcovými světlomety a decentním spoilerem nad zadním sklem. Při pohledu z boku vynikne vyšší stavba karoserie, vytažené lemy blatníků a 16palcová litá kola. Na ulici Focus C-Max rozruch nebudí, čemuž se vzhledem k umírněné vizáži nelze divit. Na druhou stranu po českých vozovkách mnoho exemplářů nejezdí, takže jsem nepotkával desítky bratříčků, jako tomu bylo například u Xsary Piccaso. To je výhoda.
Mřížka chladiče vypadá efektně --- Pozadu nezůstávájí ani přední světlomety
--- Detail: Mlhové světlomety
Zavazadlový prostor s objemem 550 litrů vyrovná některé konkurenty, například
Citroën Xsara Picasso (v základním uspořádání)
Dojem dynamiky nezůstává pouze dojmem, nýbrž ovlivňuje praktické užívání vozu. Aerodynamický hluk klesl zásluhou dobře tvarované karoserie na minimum. C-Maxe můžete prohánět po dálnicích i klikatých okreskách a vychutnávat si tichou jízdu bez nepříjemných rušivých vlivů. Až velmi vysoké rychlosti přirozenou bariéru prolomí a interiér zaplní zvuky různé intenzity.
První dojem klame
První dojem z interiéru řadím do skupiny nadepsané – Nic moc. Kombinace šedých a černých (antracitových) plastů vypadá chladně až lacině. Plasty vyplňují celý interiér, jakýkoliv náznak polstrování byste hledali marně. Ford samozřejmě vycházel z teorie – sportovní zevnějšek, sportovní vnitřek, čemuž interiér odpovídá. Historie ovšem potvrdila, že první dojem klame – u C-Maxu to platí dvojnásob. Ke změně názoru přispěje kvalita použitých materiálů.
Volant ve Fordu C-Max patří k tomu nejlepšímu, co v současnosti v kategorii MPV
vozy nabízí. Čtyři ramena usnadňují držení, volant navíc dobře vypadá. Méně
atraktivní je palubní deska z tmavého a světle šedého plastu
Ovládání autorádia nečiní problémy, spíše naopak. Tlačítka jsou velká, nemůžete
přehmátnout. Hlavice řadicí páky dobře padne do ruky
Plasty vyplňující místa, kde přichází do styku s nohou řidiče a spolujezdce, jsou měkčené. To vyvažuje absenci měkkého polstrování a přispívá jízdnímu komfortu. Naprostá převaha plastových dílů má nepochybně svoje výhody, jednou z největších je praktičnost. Ušpiněné látkové polstrování se čistí hůře než zašpiněný plast. V prvním případě se neobejdete bez kartáče, účinného prostředku a horké vody (a to není úspěch zaručen), v druhém případě postačí vlhký hadřík.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost