Ford Focus C-Max: rodinný expres (megatest)

Dlouho očekávanému zástupci automobilky Ford v segmentu minivanů daroval výrobce několik předností. Mezi největší patří výborné jízdní vlastnosti a praktický interiér. Testovali jsme verzi se zážehovým motorem 1.8 Duratec (88 kW/120 k)
Ford Focus C-Max: rodinný expres (megatest)
Seznam kapitol
  1. MPV na vzestupu, Ford a jeho strategie sdílení platforem
  2. Dynamický design, zpracování interiéru, plasty, kvalita
  3. Palubní deska, ergonomie, ovládací prkvy, palubní počítač
  4. Pozor na pojistky, odkládací plochy, sedadla, opěrky
  5. Vnitřní a zavazadlový prostor, variabilita, sklápění sedaček,
  6. Motor, odhlučnění, zvuky, převody, jízdní vlastnosti, podvozek
  7. Řízení a řazení, brzdy, plusy, minusy, výbava, parametry
  8. Fotogalerie (všechny pořízené snímky pohromadě)

Připomínat popularitu kompaktních víceúčelový vozů nemá smysl. O výhodách a schopnostech (i zdánlivých) „empévéček“ píše kromě časopisu SPY snad každý. O menších příbuzných plnohodnotných víceúčelových vozů hovoří stejně nadšeně zákazníci i marketingoví pracovníci automobilek. Není divu. Zákazníci milují své kompaktní MPV a marketingový pracovníci (neboli automobilky) milují své zákazníky, neboť nakupují produkty jejich chlebodárce.

V dnešním automobilovém světě zvyšování objemu produkce a prodeje (který vede ke zvyšování obratu a někdy i zisku), oslavují automobilky každou skulinu na trhu a vynakládají nemalé prostředky, aby tuto skulinu zaplnily. Nejlepším důkazem budiž segmenty MPV (a odvozené kompaktních MPV) a SUV. Přes zjevnou a neustále rostoucí poptávku některé automobilky s představením kompaktního MPV dlouho váhaly a zatímco konkurence prodávala, ony vystavovaly koncepty. 

Kdo sleduje automobilové dění, či alespoň čas od času otevře některý z magazínu, jistě tuší, kam směřuji. Právě Ford si dal s představením kompaktního MPV pořádně na čas. Koncept nejprve otestoval na autosalonu v Paříži 2002, aby v Ženevě 2003 odhalil definitivní podobu nového kompaktního MPV s prozaickým názvem Ford Focus C-Max. Spříznění duší a jmen s oblíbeným Focusem vytvořilo podmínky pro úspěšný start.

Slavný strýček Focus

Magické slovo Focus dávalo naději, že C-Max napodobí stárnoucího příbuzného, jehož charakterizují výborné jízdní vlastnosti. Nutno podotknout, první testy oprávněnost předpokladu potvrdily. Ale nepředbíhejme. Technologická stránka má zajímavější pozadí, které vyplynulo z expanzivní politiky automobilky. Portfolio výrobce proslaveného pásovou výrobou a výroky ctihodného pana Forda (můžete mít vůz své oblíbené barvy, máte-li nejraději černou) je velmi široké.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na kompaktní MPV z dílny automobilky Ford si museli fanoušci značky počkat. ---
Ford Focus C-Max navázal na styling sourozenců, když snoubí dynamiku s
elegancí

Sféra vlivu překročila hranice Ameriky a obsáhla automobilky z Evropy i Japonska. Na každém kroku, například na internetových stránkách, připomíná Ford svůj široký záběr a podstrkuje návštěvníkům některou ze „svých“ značek. Pod modrobílou vlajkou jsou sdruženy značky Ford, Lincoln, Mercury, Mazda, Volvo, Jaguar, Land Rover a Aston Martin. Jako každé automobilové impérium, také Fordova skupina snižuje náklady a maximalizuje zisky sdílením komponentů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zepředu zaujmou dynamické přední světlomety a mřížka chladiče  (společně
propůjčují C-Maxu vzhled dravé šelmy)

Avšak není sdílení jako sdílení. Politika Fordu sice počítá s využitím společných komponentů pro dva, tři nebo i více modelů, nicméně striktně dodržuje vizuální odlišnost jednotlivých vozů. Jinými slovy – dva, tři nebo pět modelů ukrývá pod kapotou 40 nebo 50 % stejných komponent, zákazník však příbuznost pouhým okem neodhalí. Vnitřek i vnějšek vozu neztratil svoji specifickou tvář, na první pohled se výrazně odlišuje od koncernových bratříčků; každý vůz je osobnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní část dokreslují sloupcové světlomety a decentní spoiler nad zadním sklem

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nakládací hrana je posazena nízko, což oceníte při nakládání těžkých předmětů.
--- Vyšší stavba karoserie zase usnadní nastupování

Ford využívá silné stránky jedné automobilky ve prospěch automobily druhé. Tedy Mazda, jejíž zážehové motory mají skvělý zvuk, propůjčí know-how Volvu, jež  oplatí Mazdě cennými zkušenostmi z oblasti bezpečnostmi. Ford dotvoří mozaiku znalostmi z oblasti podvozků a práce mohou začít. Tuto strategii Ford uplatnil při stavbě modelu C-Max, který sdílí platformu i další komponenty s novou Mazdou3 a Volvem S40. O viditelné odlišnosti modelů není třeba pochybovat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. MPV na vzestupu, Ford a jeho strategie sdílení platforem
  2. Dynamický design, zpracování interiéru, plasty, kvalita
  3. Palubní deska, ergonomie, ovládací prkvy, palubní počítač
  4. Pozor na pojistky, odkládací plochy, sedadla, opěrky
  5. Vnitřní a zavazadlový prostor, variabilita, sklápění sedaček,
  6. Motor, odhlučnění, zvuky, převody, jízdní vlastnosti, podvozek
  7. Řízení a řazení, brzdy, plusy, minusy, výbava, parametry
  8. Fotogalerie (všechny pořízené snímky pohromadě)

bazar

Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 40 654 km
Cena: 236 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 209 857 km
Cena: 70 000 Kč
Ford S-Max 2
Rok výroby: 2006
Stav: 218 891 km
Cena: 150 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 227 381 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 185 666 km
Cena: 90 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 112 712 km
Cena: 264 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků