Ford Focus C-MAX: konkurenti těšte se!

Když byl na pařížském autosalonu představen Ford Focus C-MAX coby studie (psali jsme zde), spekulovalo se o tom, jak bude ve své finální podobě nový van od Fordu doopravdy vypadat. Všem, kteří si kladli tuto otázku, poskytl nyní Ford jasnou odpověď: úplně stejně.  Ženevský autosalon se tak stane památným místem, kde se veřejnost konečně dočká sériové podoby C-MAXU a vozy typu VW Touran, Renault Scenic či Opel Zafira nepříjemného konkurenta připraveného útočit na jejich pozice. Jak se Focus C-MAX nakonec s protivníky vypořádá, ukáže až čas. Každopádně předpoklady k tomu, aby jim brzy dýchal na záda, rozhodně má.

Ford Focus C-MAX vychází, jak již název napovídá, z oslavovaného Fordu Focus. Ladné linie karoserie nečiní vůz pouze vzhledově atraktivním, ale údajně také nejaerodynamičtějším ve své kategorii. Uvnitř vozu nalezne pohodlí pět osob. Přítomnost pouze pěti sedadel, oproti sedmi sedadlům Opelu Zafira, má v případě C-MAXU racionální vysvětlení. Automobilka uvádí, že zákazníci prahnoucí po fordu se sedmi sedadly mají k dispozici jiný model - Ford Galaxy. Při úvahách o počtu sedadel navíc sehrály důležitou roli také budoucí bezpečnostní normy pro náraz zezadu. Nicméně co Focus C-MAX ztrácí v počtu sedadel, dohání jejich variabilitou. Prostřední sedadlo se dá  posunout daleko do zavazadlového prostoru. Krajní sedadla je možno posunout dále dopředu nebo diagonálně směrem ke středu automobilu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Nabídka pohonných jednotek určených pro C-MAX obsáhne dva nové turbodiesely Duratorq TDCi o objemech 1,6 l a 2,0 l a poslední generaci zážehového motoru Duratec HE o objemu 1.8 l. Celohliníkový vznětový motor Duratorq TDCi o objemu 1.6 l nabídne 79 kW/108 k výkonu při 4000 ot./min a točivý moment 240 Nm při 2000 ot./min. To umožní C-Maxu dosáhnout 100 km rychlosti za 11,7 s. Druhý z turbodieselů, Duratorq 2.0 TDCi, poskytne 97 kW/133 k výkonu a točivý moment 320 Nm při 2000 ot./min. S tímto motorem atakuje Ford Focus C-MAX 100 km rychlost za 9,6 s. Posledním nabízeným agregátem bude zážehový Duratec 1.8 HE s maximálním výkonem 86 kW/118 k a točivým momentem 169 Nm při 4500 ot./min. Zrychlení z nuly na sto zabere s tímto motorem 11,1 s. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků