Ford Focus C-MAX: konkurenti těšte se!

Když byl na pařížském autosalonu představen Ford Focus C-MAX coby studie (psali jsme zde), spekulovalo se o tom, jak bude ve své finální podobě nový van od Fordu doopravdy vypadat. Všem, kteří si kladli tuto otázku, poskytl nyní Ford jasnou odpověď: úplně stejně.  Ženevský autosalon se tak stane památným místem, kde se veřejnost konečně dočká sériové podoby C-MAXU a vozy typu VW Touran, Renault Scenic či Opel Zafira nepříjemného konkurenta připraveného útočit na jejich pozice. Jak se Focus C-MAX nakonec s protivníky vypořádá, ukáže až čas. Každopádně předpoklady k tomu, aby jim brzy dýchal na záda, rozhodně má.

Ford Focus C-MAX vychází, jak již název napovídá, z oslavovaného Fordu Focus. Ladné linie karoserie nečiní vůz pouze vzhledově atraktivním, ale údajně také nejaerodynamičtějším ve své kategorii. Uvnitř vozu nalezne pohodlí pět osob. Přítomnost pouze pěti sedadel, oproti sedmi sedadlům Opelu Zafira, má v případě C-MAXU racionální vysvětlení. Automobilka uvádí, že zákazníci prahnoucí po fordu se sedmi sedadly mají k dispozici jiný model - Ford Galaxy. Při úvahách o počtu sedadel navíc sehrály důležitou roli také budoucí bezpečnostní normy pro náraz zezadu. Nicméně co Focus C-MAX ztrácí v počtu sedadel, dohání jejich variabilitou. Prostřední sedadlo se dá  posunout daleko do zavazadlového prostoru. Krajní sedadla je možno posunout dále dopředu nebo diagonálně směrem ke středu automobilu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Nabídka pohonných jednotek určených pro C-MAX obsáhne dva nové turbodiesely Duratorq TDCi o objemech 1,6 l a 2,0 l a poslední generaci zážehového motoru Duratec HE o objemu 1.8 l. Celohliníkový vznětový motor Duratorq TDCi o objemu 1.6 l nabídne 79 kW/108 k výkonu při 4000 ot./min a točivý moment 240 Nm při 2000 ot./min. To umožní C-Maxu dosáhnout 100 km rychlosti za 11,7 s. Druhý z turbodieselů, Duratorq 2.0 TDCi, poskytne 97 kW/133 k výkonu a točivý moment 320 Nm při 2000 ot./min. S tímto motorem atakuje Ford Focus C-MAX 100 km rychlost za 9,6 s. Posledním nabízeným agregátem bude zážehový Duratec 1.8 HE s maximálním výkonem 86 kW/118 k a točivým momentem 169 Nm při 4500 ot./min. Zrychlení z nuly na sto zabere s tímto motorem 11,1 s. 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků