Ford Focus C-MAX: konkurenti těšte se!

Ford Focus C-MAX: konkurenti těšte se!

Když byl na pařížském autosalonu představen Ford Focus C-MAX coby studie (psali jsme zde), spekulovalo se o tom, jak bude ve své finální podobě nový van od Fordu doopravdy vypadat. Všem, kteří si kladli tuto otázku, poskytl nyní Ford jasnou odpověď: úplně stejně.  Ženevský autosalon se tak stane památným místem, kde se veřejnost konečně dočká sériové podoby C-MAXU a vozy typu VW Touran, Renault Scenic či Opel Zafira nepříjemného konkurenta připraveného útočit na jejich pozice. Jak se Focus C-MAX nakonec s protivníky vypořádá, ukáže až čas. Každopádně předpoklady k tomu, aby jim brzy dýchal na záda, rozhodně má.

Ford Focus C-MAX vychází, jak již název napovídá, z oslavovaného Fordu Focus. Ladné linie karoserie nečiní vůz pouze vzhledově atraktivním, ale údajně také nejaerodynamičtějším ve své kategorii. Uvnitř vozu nalezne pohodlí pět osob. Přítomnost pouze pěti sedadel, oproti sedmi sedadlům Opelu Zafira, má v případě C-MAXU racionální vysvětlení. Automobilka uvádí, že zákazníci prahnoucí po fordu se sedmi sedadly mají k dispozici jiný model - Ford Galaxy. Při úvahách o počtu sedadel navíc sehrály důležitou roli také budoucí bezpečnostní normy pro náraz zezadu. Nicméně co Focus C-MAX ztrácí v počtu sedadel, dohání jejich variabilitou. Prostřední sedadlo se dá  posunout daleko do zavazadlového prostoru. Krajní sedadla je možno posunout dále dopředu nebo diagonálně směrem ke středu automobilu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Nabídka pohonných jednotek určených pro C-MAX obsáhne dva nové turbodiesely Duratorq TDCi o objemech 1,6 l a 2,0 l a poslední generaci zážehového motoru Duratec HE o objemu 1.8 l. Celohliníkový vznětový motor Duratorq TDCi o objemu 1.6 l nabídne 79 kW/108 k výkonu při 4000 ot./min a točivý moment 240 Nm při 2000 ot./min. To umožní C-Maxu dosáhnout 100 km rychlosti za 11,7 s. Druhý z turbodieselů, Duratorq 2.0 TDCi, poskytne 97 kW/133 k výkonu a točivý moment 320 Nm při 2000 ot./min. S tímto motorem atakuje Ford Focus C-MAX 100 km rychlost za 9,6 s. Posledním nabízeným agregátem bude zážehový Duratec 1.8 HE s maximálním výkonem 86 kW/118 k a točivým momentem 169 Nm při 4500 ot./min. Zrychlení z nuly na sto zabere s tímto motorem 11,1 s. 

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků