Ford Focus C-MAX: konkurenti těšte se!

Když byl na pařížském autosalonu představen Ford Focus C-MAX coby studie (psali jsme zde), spekulovalo se o tom, jak bude ve své finální podobě nový van od Fordu doopravdy vypadat. Všem, kteří si kladli tuto otázku, poskytl nyní Ford jasnou odpověď: úplně stejně.  Ženevský autosalon se tak stane památným místem, kde se veřejnost konečně dočká sériové podoby C-MAXU a vozy typu VW Touran, Renault Scenic či Opel Zafira nepříjemného konkurenta připraveného útočit na jejich pozice. Jak se Focus C-MAX nakonec s protivníky vypořádá, ukáže až čas. Každopádně předpoklady k tomu, aby jim brzy dýchal na záda, rozhodně má.

Ford Focus C-MAX vychází, jak již název napovídá, z oslavovaného Fordu Focus. Ladné linie karoserie nečiní vůz pouze vzhledově atraktivním, ale údajně také nejaerodynamičtějším ve své kategorii. Uvnitř vozu nalezne pohodlí pět osob. Přítomnost pouze pěti sedadel, oproti sedmi sedadlům Opelu Zafira, má v případě C-MAXU racionální vysvětlení. Automobilka uvádí, že zákazníci prahnoucí po fordu se sedmi sedadly mají k dispozici jiný model - Ford Galaxy. Při úvahách o počtu sedadel navíc sehrály důležitou roli také budoucí bezpečnostní normy pro náraz zezadu. Nicméně co Focus C-MAX ztrácí v počtu sedadel, dohání jejich variabilitou. Prostřední sedadlo se dá  posunout daleko do zavazadlového prostoru. Krajní sedadla je možno posunout dále dopředu nebo diagonálně směrem ke středu automobilu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Nabídka pohonných jednotek určených pro C-MAX obsáhne dva nové turbodiesely Duratorq TDCi o objemech 1,6 l a 2,0 l a poslední generaci zážehového motoru Duratec HE o objemu 1.8 l. Celohliníkový vznětový motor Duratorq TDCi o objemu 1.6 l nabídne 79 kW/108 k výkonu při 4000 ot./min a točivý moment 240 Nm při 2000 ot./min. To umožní C-Maxu dosáhnout 100 km rychlosti za 11,7 s. Druhý z turbodieselů, Duratorq 2.0 TDCi, poskytne 97 kW/133 k výkonu a točivý moment 320 Nm při 2000 ot./min. S tímto motorem atakuje Ford Focus C-MAX 100 km rychlost za 9,6 s. Posledním nabízeným agregátem bude zážehový Duratec 1.8 HE s maximálním výkonem 86 kW/118 k a točivým momentem 169 Nm při 4500 ot./min. Zrychlení z nuly na sto zabere s tímto motorem 11,1 s. 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků