No vida, a ja mam pocit ze jsem uz vickrat cetl ze spalovanim chudy smesi naopak vznika vic NOx a ze se kvuli tomu museli vyvinout pro FSI/HPi/atd novy katalyzatory... ?
Právěže víc NOx vzniká při spalování chudé vrstvené směsi u přímovstřikových motorů na benzín (tedy právě FSI, IDE, atd.). A propos: strašně rád bych viděl motor, u kterýho při spalování vodíku vznikaj NOx, že by alchymisti
Proč alchymisti? N2 i O2 je ve vzduchu dost.... . Jinak spalování vodíku je kravina s mizivou celkovou účinností, ale je fakt, že nějak se začít musí.......
Jo a nevim, jak to myslíš s tou účinností, ale vodík je nejenergetičtější momentálně dostupný palivo; že spalovací motor většinu tý energie promrhá na tepelnejch ztrátách je už věc jiná ...
To je sice pravda, pokud se to pocita na kila, jenže ve spalovacim motoru jde o objemovou ucinnost. A vzhledem k tomu, ze vodik ma za normalniho tlaku malou hustotu, je ho v motoru malo (hmotnostne) a tim padem ma motor nizsi vykon, nez kdyz spaluje benzin. Ono je to videt i na hmotnosti paliva v nadrzi. U benzinove nadrze je bezne hmotnost paliva nekolik desitek kg, u vodikove nadrze je to 2-5 kg.Pokud jde o NOx, tak to vznika tak, ze se kvuli vysoke teplote a nadbytku kysliku v palivove smesi zacne slucovat dusik ze vzduchu s tim kyslikem. Proto jsou na tom s emisema NOx spatne primovstrikove motory spalujici chudou smes.
Pokud spaluješ vodík, tak reaguje jen s kyslíkem, vzniká voda
no a co jako? To bys tam musel ale mít ještě nádrže na ten kyslík!
zajímalo by mě, jak se v konstrukci vyřešilo případné unikání vodíku. Atom vodíku je malý a může lehce unikat a navíc je výbušný.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.