Ford Focus C-Max 1.6 TDCi: nový vůz, nový turbodiesel (jízdní dojmy)

5 komentářů

Honza B.
6. ledna • 16:18

Sice je ten článek starší, ale je naprosto zbytečný. Jizdní dojmy - jaké??? Převzaté informace, převzaté fotky a když už se autor snaží "přispět", tak to stojí za to! Mimochodem - s motorem 1.6TDCi se prodává i v základní výbavě Ambiente za 599.900Kč. Nechápu...

Libor Zezulka
24. února • 16:28

Náhodou jsem narazil na váš příspěvek...Jestli se vám zdály zbytečné jízdní dojmy, doporučuji megatest.Ten vydáme v průběhu března. Tam naleznete vše - včetně videa.

Petr Broža
6. ledna • 16:27

V době vzniku článku se tento motor se základní výbavou nenabízel.

Honza
2. prosince • 16:24

Hned z kraje clanku je jedna blbost - motor 1.8l duratorq se do mondea nedava

Kutil
14. listopadu • 11:27

Překvapila mě autorova věta "Pokles pod hranici 1900 otáček znamenal citelné zpomalení." protože Ford uvádí, že 1.6 má maximální moment v 1750otáčkách, zatímco 2.0 až v 2000. Osobně jsem udělal dost špatnou zkušenost s 1.8TDCi ve Focusu, kde motor pod 1700ot vůbec nechtěl jet. Je pravda, že u Mondea 2.0TDCi tato díra mezi volnoběhem a 1900ot. není.

Zřejmě všechny maloobjemové diesely trpí tímto neduhem, který je velmi nebezpečný  pro bezpečnost dopravy. Pokud totiž otáčky klesnou pod 1900 a řidič chce přidat, motor vůbec nereaguje. Možná ostraní tento problém přečipování za cenu vyšší spotřeby při volnoběhu, když se posune záběr turba níže k volnoběhu.

Jezdím s Meganem 1.9 diesel s CR přečipovaným z 74kW na 85kW a tam má motor maximální moment již při 1500ot.

Doufám, že se objeví i recenze C-MAX s motorem 2.0 a 6ti stupňovou převodovkou.

Doporučujeme

Články odjinud