Ford Focus Active přijíždí na český trh. Na kolik terénní verze vyjde?

Po uvedení čtvrté generace Fordu Focus na český trh se do nabídky konečně dostává i mimo zpevněné cesty schopnější varianta Active.

Podobně jako u menší Fiesty se Ford rozhodl nabízet v terénní verzi Active i nejnovější generaci Focusu. Takzvaně „oplastovaná“ varianta se pyšní nejen odolnějšími plastovými nárazníky, blatníky a prahy, ale rovněž vyšší světlou výškou o 30 mm a nově nastaveným podvozkem, který má na přední nápravě i odlišně řešené těhlice oproti klasickým verzím Focusu.

Verze Active je v nabídce Focusu považována za samostatnou linii výbavy, která vám kromě výše zmíněných technických vylepšení zajistí vcelku bohatý výběr standardního příslušenství. V základní ceně najdete 17palcová litá kola, dvojitou koncovku výfuku, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, přední LED mlhová světla, infotainment s 8palcovým dotykovým displejem a navigací, audiosystém s šesti reproduktory, přední sportovní sedačky s odolnými potahy Active, přední i zadní parkovací senzory, tempomat, manuální klimatizaci a také kůží čalouněný volant a hlavici řadicí páky.

Nový systém adaptivních světlometů od Fordu: Umí reagovat na dopravní značky

Nový systém adaptivních světlometů od Fordu: Umí reagovat na dopravní značky

V nabídce se poté objevuje dvojice motorů. Nejlevněji za 574.990 Kč začíná Focus Active s karoserií pětidveřového hatchbacku a přeplňovaným tříválcem 1.5 EcoBoost o výkonu 110 kW (150 koní), který je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou. V případě karoserie kombi zde mluvíme o příplatku 25.000 korun, celkem tedy 599.990 Kč.

Druhou motorizací dostupnou pro Active je naftový dvoulitrový čtyřválec EcoBlue o identickém výkonu 110 kW (150 koní), taktéž standardně spojen s manuálním šestikvaltem. Tady začíná cena za hatchback na 636.990 Kč, kdežto za kombi s tímto motorem připlatíte 35.000 Kč, celkem tedy 671.990 Kč.

U obou motorů je každopádně dostupná i osmistupňová automatická převodovka, která základní cenovky navýší zpravidla o dalších 53.000 Kč.

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

Nový Ford Focus má český ceník. I základ je slušně vybaven

V rámci zaváděcí série Focusu Active je nicméně ceník doplněn i o akční ceny platné do 30. 11. 2018. Odolnější variantu Focusu tak můžete sehnat se zvýhodněním až 90 tisíc korun. Nabídka je ovšem limitována počtem odebraných vozů a platí u vybraných autorizovaných dealerů Fordu, kteří se této akce účastní.

Z příplatkové výbavy Focusu Active se už jen hodí vybrat například přední a zadní LED světlomety (22.400 Kč), zadní parkovací kameru (7000 Kč), panoramatickou střechu s elektrickou clonou (26.100 Kč), vyhřívaná přední sedadla (8900 Kč), přihrádku pro bezdrátové dobíjení telefonu (3800 Kč) nebo metalický lak karoserie (13.900 Kč). Příplatková výbava je však dostupná i ve formě výhodnějších balíčků. Kompletní ceník naleznete zde.

Ford Focus Active 5dv. hatchback – nabízené motory a výbavy
Motor 1.5 EcoBoost 2.0 EcoBlue
Převodovka 6M(8A) 6M(8A)
Zdvihový objem [cm3] 1497 1996
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6000 110/3500
Točivý moment [N.m/min] 240/1600 370/2000-2500
Max. rychlost [km/h] 206(204) 206(205)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,1(9,7) 9,1(9,3)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,4-5,3(6,0-5,9) 4,4(4,5-4,4)
Cena Active [Kč] 574.990
(627.990)
636.990
(689.990)
Zvýhodněná cena Active [Kč]
(zaváděcí nabídka do 30. 11.)
524.990
(577.990)
576.990
(624.990)
Ford Focus Active Kombi – nabízené motory a výbavy
Motor 1.5 EcoBoost 2.0 EcoBlue
Převodovka 6M(8A) 6M(8A)
Zdvihový objem [cm3] 1497 1996
Válce/ventily 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6000 110/3500
Točivý moment [N.m/min] 240/1600 370/2000-2500
Max. rychlost [km/h] 204(202) 204(203)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,3(9,9) 9,3(9,5)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6-5,5(6,0-5,9) 4,6-4,5(4,6-4,4)
Cena Active [Kč] 599.990
(652.990)
671.990
(724.990)
Zvýhodněná cena Active [Kč]
(zaváděcí nabídka do 30. 11.)
549.990
(602.990)
586.990
(634.990)
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků