Ford Focus: 4 000 000 vyrobených vozů v Evropě!

Ford Focus druhé generace, novopečený držitel titulu “Auto roku 2006 v ČR”, jenž byl na tuzemský trh uveden v loňském roce, si vede více než zdatně: 19. ledna totiž z výrobní linky Fordova závodu ve Valencii sjel z výrobního pásu čtyřdveřový model Focusu s pořadovým číslem 4 000 000!

S celkovým počtem 442 000 prodaných vozů za rok 2005 navázal Nový Ford Focus přímo excelentním způsobem na úspěchy svého předchůdce, Fordu Focus první generace. V současnosti se Focus vyrábí v evropských závodech v Saarlouis a Petrohradu, dále pak v USA, Číně, na Taiwanu, Filipínách a Jižní Africe. Od roku 2000 a 2001, kdy byl nejlépe prodávaným vozem světa, dosáhl v celosvětovém měřítku celkový počet prodaných vozů čísla přesahujícího pětimilionovou hranici!

 

Do rekordního počtu 4 000 000 automobilů vyrobených v Evropě se ovšem nezapočítává produkce Focusu C-Max, jehož výroba od začátku výroby v roce 2003 dosáhla vynikajícího čísla 370 000 vozů.

 

Produkce modelové řady Fordu Focus začala v roce 1998 nejprve ve Fordových závodech ve Valencii a Saarlouis. V roce 2002 se výroba rozšířila i do nově otevřeného závodu v Petrohradu, kde se jako v jediném závodě na světě vyrábí veškeré modelové verze Fordu Focus: od 3-, 4, a 5-ti dveřové varianty, až po model kombi. V roce 2005, kdy Ford zavedl v Petrohradě třetí výrobní směnu, dosáhl počet v Rusku vyrobených vozů rekordního objemu 33 000 automobilů. Poptávka po Focusu je ovšem tak vysoká, že právě v těchto dnech bylo rozhodnuto o navýšení výrobní kapacity na 60 000 vozů.

 

Výrobní závod v Saarlouis je, s celkovým počtem 6 800 zaměstnanců, jedním z nejproduktivnějších závodů v Evropě. Jen za loňský rok vyrobil společně s modelovou řadou Focusu C-Max na 422 800 vozů. V loňském roce oslavil saarlouiský závod nejen své 35. výročí, ale i desetimiliontý vyrobený vůz!

 

Výrobní závod ve španělské Valencii je zaměřen nejen na výrobu modelové řady Fordu Focus, ale i Fordů Fiesta, Ka a rovněž modelu Mazda2. Díky rozmanitosti výroby se tak závod ve Valencii pyšní titulem „nejflexibilnější závod značky Ford“ v Evropě.

 

Ford Focus je mimochodem i nejprodávanějším osobním Fordem v ČR a jeho cena začíná částkou 409 990,- Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků