Ford Focus: 4 000 000 vyrobených vozů v Evropě!

Ford Focus druhé generace, novopečený držitel titulu “Auto roku 2006 v ČR”, jenž byl na tuzemský trh uveden v loňském roce, si vede více než zdatně: 19. ledna totiž z výrobní linky Fordova závodu ve Valencii sjel z výrobního pásu čtyřdveřový model Focusu s pořadovým číslem 4 000 000!

S celkovým počtem 442 000 prodaných vozů za rok 2005 navázal Nový Ford Focus přímo excelentním způsobem na úspěchy svého předchůdce, Fordu Focus první generace. V současnosti se Focus vyrábí v evropských závodech v Saarlouis a Petrohradu, dále pak v USA, Číně, na Taiwanu, Filipínách a Jižní Africe. Od roku 2000 a 2001, kdy byl nejlépe prodávaným vozem světa, dosáhl v celosvětovém měřítku celkový počet prodaných vozů čísla přesahujícího pětimilionovou hranici!

 

Do rekordního počtu 4 000 000 automobilů vyrobených v Evropě se ovšem nezapočítává produkce Focusu C-Max, jehož výroba od začátku výroby v roce 2003 dosáhla vynikajícího čísla 370 000 vozů.

 

Produkce modelové řady Fordu Focus začala v roce 1998 nejprve ve Fordových závodech ve Valencii a Saarlouis. V roce 2002 se výroba rozšířila i do nově otevřeného závodu v Petrohradu, kde se jako v jediném závodě na světě vyrábí veškeré modelové verze Fordu Focus: od 3-, 4, a 5-ti dveřové varianty, až po model kombi. V roce 2005, kdy Ford zavedl v Petrohradě třetí výrobní směnu, dosáhl počet v Rusku vyrobených vozů rekordního objemu 33 000 automobilů. Poptávka po Focusu je ovšem tak vysoká, že právě v těchto dnech bylo rozhodnuto o navýšení výrobní kapacity na 60 000 vozů.

 

Výrobní závod v Saarlouis je, s celkovým počtem 6 800 zaměstnanců, jedním z nejproduktivnějších závodů v Evropě. Jen za loňský rok vyrobil společně s modelovou řadou Focusu C-Max na 422 800 vozů. V loňském roce oslavil saarlouiský závod nejen své 35. výročí, ale i desetimiliontý vyrobený vůz!

 

Výrobní závod ve španělské Valencii je zaměřen nejen na výrobu modelové řady Fordu Focus, ale i Fordů Fiesta, Ka a rovněž modelu Mazda2. Díky rozmanitosti výroby se tak závod ve Valencii pyšní titulem „nejflexibilnější závod značky Ford“ v Evropě.

 

Ford Focus je mimochodem i nejprodávanějším osobním Fordem v ČR a jeho cena začíná částkou 409 990,- Kč.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků