Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

53 komentářů

pavel
29. října • 21:02

Z venku trošku okopírované Tipo.

Magneto
21. října • 20:13

Dobrý deň, opíšem vám svoj problém a budem rád,ak mi niekto poradí, takže mám Ford Fokus 1.6tdci,stalo sa mi to dvakrát pri dlhších trasách, problém je v tom, že pri pridávaní plynu a prekročení rýchlosti 100 a viac mi na palubnom počítači naskočí neodkladny servis motoru a auto okamžitě strati tah ak slapem na plyn, rýchlosť ide pomaly hore,ale žiaden ťah,ale ak auto zastavím a vypnem motor, odskočim si a zase naštartujem,je všetko v poriadku, zase ma ťah,potom to ale spraví zaze,ak som v 100 rýchlostiach,tak neviem, ďakujem za rady.

Petr S.
2. března • 22:16

Ventil škrtící klapky + škrtící klapka + kontrola kontaktů na svorkovnici pro rozvody, řízení a komunikaci škrtících klapek s řídící jednotkou... (nevim sice co to znamená, ale můj problém níže spočíval přesně v tom... zdubali to už při výrobě... stane se...)

Petr S.
29. července • 11:17

Mám stejný problém s novým Focusem 2018 (19.12.2018), tříválec, ecoboost 1.0. benzinPři tahu na vyšší rychlost (vyšší otáčky řekněme kolem 3000 a více), motor náhle ztratí tah, rozsvítí se kontrolka servisního klíče, tabulka "Viz. návod" v návodu je uvedeno odvézt auto do servisu, což nejde vždy hned. Zastavím, vypnu motor, po chvíli nastartuji problém je pryč... stává se to opakovaně. V servisu závadu nenašli s odkazem na to, že diagnostika se nyní provádí online a není v po chybě v počítači jinak záznam (čemuž se mi i jako laikovi nechce věřit).Při rozsvícení kontrolky auto sotva jede, ztratí tah, při zastavení a ponechání na neutral sebou škube řadící páka, kola, motor a celé auto, otáčky kolísají nepravidelně tak někde mezi 500-1200, dojde k vypnutí všech asistentů vozu (tempomat, udržování systému v pruhu, pre-collision assistentu, režim jízdy), fungují jen parkovací senzory.Kdyby kdokoliv věděl něco, určitě budu rád za kařdou radu, díky
PetrS.

migmi
21. ledna • 11:52

palivovy filter

Datel
14. ledna • 13:32

EGR ventil, vyměnit a je pokoj

Milan
17. dubna • 12:10

Mně se Teda víc líbí třetí generace. Možná že to zkousnu časem ale na první pohled je to zepředu i30 z boku bmw1 a combi zezadu zas kia ceed. Jinak mám 1.0 ecoboost 92kw a motor jede pěkně. Mám na něm 190 000 km a žádný problém.

VS3
10. dubna • 21:02

z venku nepovedená Mazda 3, z vnitřku povedenější KIA, nic moc

Marek Zrak
10. dubna • 22:01

Konečně koukatelný zadek, ne jak na současné generaci. Za mě pokrok

Mirek
10. dubna • 20:48

Tak na "konkurenčním" Auto.cz :-D je již ceník. Tak jestli jsem to pochopil správně, Ford si opět připravil jednu specialitu a to, že led světlomety budou jen u vrcholné verze Vignale. To tedy konkutence asi v tomto Fordu dá na "sedinku".

Shimi
10. dubna • 18:37

Paradoxně je pro mě 1.5 R3 ten nejmenší problém, protože když už 3 válce, tak s ideálním objemem 500 kubíků na válec. Z toho by si měly vzít příklad i ostatní automobilky. Co ale nepřekousnu je katastrofální exteriér. Tu kaproidní tlamu fakt dotáhnou do absurdna, strašný. Na tohle bych se nemohl dívat každé ráno po otevření garáže. Když přišla nová Fiesta, tak jsem si říkal, respektive doufal, že se tenhle designový směr neposune o třídu výš. A bingo, je to tady. :-(

josephko
10. dubna • 18:35

Pre mňa je nový focus príjemné dizajnové prekvapenie - hlavne v interiéri. Jediná kaňka (zatiaľ) sú len trojvalce u benziňákov.
Ford snáď konečne pochopil, ako má vyzerať súčasná palubná doska. Veľmi oceňujem, že rádio má samostatné ovládanie vrátanie zapnutia, ovládania hlasitosti či posúvania skladieb. Teda žiadna dotyková divočina.
A propó, existuje v nižšej strednej triede nejaká značka (okrem koncernu VW), ktorá by mala vzadu len jednoduchú vlečnú nápravu? Som dosť na pochybách. Japonci to skúšali v predchádzajúcich modeloch, ale vrátili sa k viacprvkovej náprave. A kórejci ju teraz majú v štandarde...
Asi Tipo má jednoduchšiu nápravu, ale to hrá trochu inú ligu...

tom
11. dubna • 8:35

Třeba francouzi a opel:-). Nissan a dal se mi nechce hledat

Aladin
10. dubna • 18:56

Existuje, třeba Mercedes :-D. Víceprvek má málo vozů, bohužel.

Anti-automat
10. dubna • 18:33

Nie je to tak davno, co som avizoval prichod jedenapollitra trojvalca. Minus siel zbesniet od jedu. No a tu to mate. Dovod je jednoduchy a maximalne pragmaticky: termodynamicka ucinnost. Pridajte k tomu rozumne nastavene preplnanie a mate moderny motor.
Koncern doteraz nedobehol prvu generaciu 1.0EB (ten je teraz mimochodom na mile dalej v jeho dnesnych 1ookW+ a mam pra Vas dalsie tajomstvo - on pojde dalej). Tento jeedenapolliter je doslova lopatou cez hubu na adresu koncernu. Drzim palce.
Ale pozor na chyby: aby to nedopadlo tak ako s tymi tesneniami do 2.3EB, znama to kauza - a neprijemna.

qwertz
10. dubna • 20:09

Jo to určitě :-D
Golf 1.0TSI 81-85kW, spotřeba dle spritmonitor 6.19 L/100km, zrychlení 0-100km/h 10.4s
Focus 1.0EB 92kW, spotřeba dle spritmonitor 6.85 L/100km, zrychlení -100km/h 11.3sVe skutečnosti jsou to stejní šašci jako Renault s 1.2TCe. NA papíře supr parametry, ale v praxi jim koncernová 1.0TSI nekope prdel ve všech parametrech. Zvlášť komické to je v momentě, kdy 1.2TCe je nejsilnější "nesportnovní" motorizace, zatím co 1.0TSI je u takové O3 nejlevnější základ :-D

666
11. dubna • 22:40

" NA papíře supr parametry, ale v praxi jim koncernová 1.0TSI nekope prdel ve všech parametrech. "
Největší prdel je posuzovat vozidlo podle zrychlení 0-100, což samozřejmě přesně zapadá do mentality zákazníků koncernu...

Mirek
10. dubna • 19:58

A nebyl jsi to ty, koho jsem to upozorňoval, že ten motor je již "stará" věc, že to není nic nového?

paľo
10. dubna • 19:02

ty si úplný automobilový nostradamus, ak to tak všetko vieš. Poraď nám všetkým, čo príjdě nabudúce?? čo eště tak neočakavátelného si predpovedal?

Anti-automat
10. dubna • 19:19

Kto sa pyta, ten sa dozvie. IP adresu uz mas? :-)

a
10. dubna • 18:18

A má taky ošizenou konstrukci předku, aby při čelním nárazu levou půlkou vyhověl normám a na pravé půlce se na to kašle, jako u jiného modelu Ford? Nedávno se o tom psalo.

E15
10. dubna • 18:24

docela by mě zajímalo (pokud je to alespoň trochu pravda), jak to pak řeší na britském trhu... :-D

E15
10. dubna • 18:10

konkurenta O Scout nějak nevidím. Ta zvýšená verze je na fotkách jen hatchback, kombi ve zvýšené verzi vidět není. Jinak tyto zvýšené kombíky (i bez 4x4) mám rád - na rozdíl od SUV je tam užitek (pro toho, kdo vyšší světlost potřebuje) jednoznačný a výběr moc není (asi jen Octavia, Golf a Leon (Ladu nepočítám jako relevantní automobilku)).
Ten tříválec, to je tedy nářez - když už jsme si na tříválce tak nějak zvykli, tak přijdou s vypínáním jednoho válce... Sice 180 HP, ale na dva kulhající válce? Sorry jako...

GR8
10. dubna • 17:53

Je to vcelku fešák. Konkurent pro Octávu Scout ? Dobře no. Úkol splněn. O5 je Focus podobný všemu, co bylo nové a zároveň podobné starému Focusu.:-D:-D:-D:-D:-D TVL to jsou žvásty. :-D:-D:-D Klasika.:-D:-D:-D:-D

Dix_
10. dubna • 16:50

Ta fialová metalíza na Vignale má 4 vrstvy.

E15
10. dubna • 18:28

a tři válce... (škoda, že to není naopak) :-D

Anti-automat
11. dubna • 18:20

s tym objemom by Ste sa velmi rychle vratili k povodnej verzii ;-)

E15
12. dubna • 17:00

ideální objem válce s vždy uváděl jako 400 cm3, čemuž se čtyřválcová 1.5tka nijak zásadně nevzdaluje, resp. je tomu blíže než 1.5tka tříválcová...

sumi
10. dubna • 16:25

Současný Focus se mi vůbec nelíbil..
Tohle je krok správným směrem...design už se snad dá skousnout , interier vypadá dobře , ten trend trčících tabletů je hrozný , ale mají to už skoro všichni..:-/
Verze Active jako crossover vypadá dost povedeně , a může zaujmout v době SUV popularity nejednoho kupce.
Vyšší výška o 3 cm je jen dobře , dá se najet na polní cestu i zaparkovat u obrubníků ve městě bez uraženého spojleru..;-)
Tříválce si mohou nechat , silnější motorizace budou ok.
Osobně bych bral 2.0 TdCi.. PR kecy o konci dieslů jsou směšné! :-D

E15
10. dubna • 18:15

Směšné jsou spíš diesely v autech nižší střední třídy...
FF4 má vlastně samé směšné motorizace - buď diesel nebo tříválec/dvouválec :-D

Mirek
10. dubna • 16:24

Tak Ford se vydal již také směrěm ušetřit co se dá, ale nechta si to řádně zaplatit. Vzadu vlečka, tak to jsem nečekal. Vzhled přístrojovky mne naopak nepřekvapil, dnes ne vlně přilepeného displeje začínají pomalu, ale jistě, ujíždět všichni.
Co mne však zarazilo je, že je opět použitý ten idiotský otočný přepínač světel, kde stačí kolenem trochu zavadit a hned se člověk diví, co že to ty světla zase vyvádí.
Tak zajímavější je základní objem kufru, alespoň pro mne, nerad jakkoliv sklápím zbytečně zadní opěradla. Aby to u HB nebyla zase parodie na kufr.
Když se tak dívám na motory, nevím, jestli nebude zajímavější nová Toyota Auris.

xxvojtax
10. dubna • 18:39

Já tomu nerozumím, ale v článku píšou "Zadní náprava je nezávislá s dvojicí příčných ramen." To mě nezní jako vlečka. Jinak k autu interiér lepší než u současný generace z boku a zezadu se mě auto líbí, ale ten předek? Aspoň z fotek nic moc, hlavně s těma LED světlama mě připomíná žabáka.

Mirek
10. dubna • 19:46

Musíš číst celý článek, ne si jen vybírat, co se ti hodí. A tahle věta znamená tedy co?"Základní motorizace dostanou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou."

xxvojtax
10. dubna • 20:06

Aaa sory tuhle větu sem nějak přeskočil, to je tak, když člověk čučí na film a u toho pročítá články.:-D Každopádně to je dost zklamání.

Mirek
10. dubna • 20:14

Stane se.;-)

Mirek
10. dubna • 20:05

Jen by mě zajímalo, který bl. dokáže dát mínus k holému faktu. :-D:-P

E15
10. dubna • 18:27

je fakt, že čtyřválcový hybrid za cenu obyč. tříválce jinde nezní úplně špatně...

Gašpo
10. dubna • 16:09

Fialový hnus.:-D
Ale nepochybujem že ľudia s cirkusáckym vkusom hýkajú blahom nad týmito ázijskými patvarmi.B-]

D. Adler
10. dubna • 16:16

Mě by zajímalo, jaké vozy si vlastně kupují lidé, kteří tady nebo jinde kydají na ford / škodu / hyundai / kia / VW / francouze / italy / rumuny ...Tak mi z toho vychází, že tohle je zřejmě M-B a BMW fans web.

666
11. dubna • 22:36

" tady nebo jinde kydají na ford / škodu / hyundai / kia / VW / francouze / italy / rumuny ...Tak mi z toho vychází, že tohle je zřejmě M-B a BMW fans web. "Kupují japonce...

X1
10. dubna • 21:52

Najviac trepu zebracke socky, ktorym pred robotnickou ubytovnou stoji prehrzavena rozhegana plecka z AAA na splatky s prazdnou nadrzou a z ubytovne cez wifi od kamarata spamuju diskusie svojimi plkmi vo svojich ochcatych teplakoch:-D

R
10. dubna • 15:59

Konkurent scoutu? Jako že bude i 4x4 nejen ve verzi RS?

vana
10. dubna • 17:10

Taky mě to hned napadlo. Ale asi je pohon 4x4 v terénu nepodstatný když se o něm autor článku vůbec nezmínil

Ja
10. dubna • 15:04

Tříválce si mohou strčit někam.

sfericky gulasek
10. dubna • 15:37

Lec Ford si je strcil do Focusu. To by si pak clovek mohl, na zaklade vaseho navrhu, dovodit, co je Focus zac. B-]

Mirek
10. dubna • 16:09

Dovozuj si co chceš, evidentně k autu nic nemáš, jen ses přilezl vyblinkat.

sfericky gulasek
10. dubna • 16:30

Inu nekdo blinka zde a jiny doma na deti a zenu ... ;-)

Tias
10. dubna • 13:33

Není brzo na facelift i30?

qwertz
10. dubna • 18:39

ta podoba s i30 bylo první, co mě taky napadlo.:-D

Q
10. dubna • 20:47

Mě taky hned napadla i30. Exteriér i interiér. Až na volant verze ST-Line, ten si "vypůjčili" z Leonu FR.

Mansart
10. dubna • 14:30

Je to tak, tohle už bohužel není focus :-( Teda aspoň v designu.

Aladin
10. dubna • 14:58

100 lidí, 100 chutí. Mně se třeba interiér toho současného silně nelíbí. Tady vypadá konečně opět dobře. Kabina je skvěle prosvětlena, žádný tančík. Zadní kola umístěna hodně do rohu. Řidič sedí v těžišti vozu, ne někde na přední nápravě. Vypadá to dobře. Co nezkousnu, to jsou 3 válce. Už z principu.

Petoo55
10. dubna • 13:16

Interiér je naozaj originálny. A stačilo prelepiť logo.

Doporučujeme

Články odjinud