Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

Petoo55  |  10. 04. 2018 13:16

Interiér je naozaj originálny. A stačilo prelepiť logo.

Odpovědět  |   | 
Tias  |  10. 04. 2018 13:33

Není brzo na facelift i30?

Odpovědět  |   | 
Mansart  |  10. 04. 2018 14:30

Je to tak, tohle už bohužel není focus Teda aspoň v designu.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 04. 2018 14:58

100 lidí, 100 chutí. Mně se třeba interiér toho současného silně nelíbí. Tady vypadá konečně opět dobře. Kabina je skvěle prosvětlena, žádný tančík. Zadní kola umístěna hodně do rohu. Řidič sedí v těžišti vozu, ne někde na přední nápravě. Vypadá to dobře. Co nezkousnu, to jsou 3 válce. Už z principu.

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 04. 2018 18:39

ta podoba s i30 bylo první, co mě taky napadlo.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 04. 2018 20:47

Mě taky hned napadla i30. Exteriér i interiér. Až na volant verze ST-Line, ten si "vypůjčili" z Leonu FR.

Odpovědět  |   | 
Ja  |  10. 04. 2018 15:04

Tříválce si mohou strčit někam.

Odpovědět  |   | 
sfericky gulasek  |  10. 04. 2018 15:37

Lec Ford si je strcil do Focusu. To by si pak clovek mohl, na zaklade vaseho navrhu, dovodit, co je Focus zac.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 04. 2018 16:09

Dovozuj si co chceš, evidentně k autu nic nemáš, jen ses přilezl vyblinkat.

Odpovědět  |   | 
sfericky gulasek  |  10. 04. 2018 16:30

Inu nekdo blinka zde a jiny doma na deti a zenu ...

Odpovědět  |   | 
R  |  10. 04. 2018 15:59

Konkurent scoutu? Jako že bude i 4x4 nejen ve verzi RS?

Odpovědět  |   | 
vana  |  10. 04. 2018 17:10

Taky mě to hned napadlo. Ale asi je pohon 4x4 v terénu nepodstatný když se o něm autor článku vůbec nezmínil

Odpovědět  |   | 
Gašpo  |  10. 04. 2018 16:09

Fialový hnus.
Ale nepochybujem že ľudia s cirkusáckym vkusom hýkajú blahom nad týmito ázijskými patvarmi.

Odpovědět  |   | 
D. Adler  |  10. 04. 2018 16:16

Mě by zajímalo, jaké vozy si vlastně kupují lidé, kteří tady nebo jinde kydají na ford / škodu / hyundai / kia / VW / francouze / italy / rumuny ...

Tak mi z toho vychází, že tohle je zřejmě M-B a BMW fans web.

Odpovědět  |   | 
X1  |  10. 04. 2018 21:52

Najviac trepu zebracke socky, ktorym pred robotnickou ubytovnou stoji prehrzavena rozhegana plecka z AAA na splatky s prazdnou nadrzou a z ubytovne cez wifi od kamarata spamuju diskusie svojimi plkmi vo svojich ochcatych teplakoch

Odpovědět  |   | 
666  |  11. 04. 2018 22:36

" tady nebo jinde kydají na ford / škodu / hyundai / kia / VW / francouze / italy / rumuny ...

Tak mi z toho vychází, že tohle je zřejmě M-B a BMW fans web. "

Kupují japonce...

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 04. 2018 16:24

Tak Ford se vydal již také směrěm ušetřit co se dá, ale nechta si to řádně zaplatit. Vzadu vlečka, tak to jsem nečekal. Vzhled přístrojovky mne naopak nepřekvapil, dnes ne vlně přilepeného displeje začínají pomalu, ale jistě, ujíždět všichni.
Co mne však zarazilo je, že je opět použitý ten idiotský otočný přepínač světel, kde stačí kolenem trochu zavadit a hned se člověk diví, co že to ty světla zase vyvádí.
Tak zajímavější je základní objem kufru, alespoň pro mne, nerad jakkoliv sklápím zbytečně zadní opěradla. Aby to u HB nebyla zase parodie na kufr.
Když se tak dívám na motory, nevím, jestli nebude zajímavější nová Toyota Auris.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 04. 2018 18:27

je fakt, že čtyřválcový hybrid za cenu obyč. tříválce jinde nezní úplně špatně...

Odpovědět  |   | 
xxvojtax  |  10. 04. 2018 18:39

Já tomu nerozumím, ale v článku píšou "Zadní náprava je nezávislá s dvojicí příčných ramen." To mě nezní jako vlečka. Jinak k autu interiér lepší než u současný generace z boku a zezadu se mě auto líbí, ale ten předek? Aspoň z fotek nic moc, hlavně s těma LED světlama mě připomíná žabáka.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 04. 2018 19:46

Musíš číst celý článek, ne si jen vybírat, co se ti hodí. A tahle věta znamená tedy co?

"Základní motorizace dostanou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou."

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 04. 2018 20:05

Jen by mě zajímalo, který bl. dokáže dát mínus k holému faktu.

Odpovědět  |   | 
xxvojtax  |  10. 04. 2018 20:06

Aaa sory tuhle větu sem nějak přeskočil, to je tak, když člověk čučí na film a u toho pročítá články. Každopádně to je dost zklamání.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 04. 2018 20:14

Stane se.

Odpovědět  |   | 
sumi  |  10. 04. 2018 16:25

Současný Focus se mi vůbec nelíbil..
Tohle je krok správným směrem...design už se snad dá skousnout , interier vypadá dobře , ten trend trčících tabletů je hrozný , ale mají to už skoro všichni..
Verze Active jako crossover vypadá dost povedeně , a může zaujmout v době SUV popularity nejednoho kupce.
Vyšší výška o 3 cm je jen dobře , dá se najet na polní cestu i zaparkovat u obrubníků ve městě bez uraženého spojleru..
Tříválce si mohou nechat , silnější motorizace budou ok.
Osobně bych bral 2.0 TdCi.. PR kecy o konci dieslů jsou směšné!

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 04. 2018 18:15

Směšné jsou spíš diesely v autech nižší střední třídy...
FF4 má vlastně samé směšné motorizace - buď diesel nebo tříválec/dvouválec

Odpovědět  |   | 
Dix_  |  10. 04. 2018 16:50

Ta fialová metalíza na Vignale má 4 vrstvy.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 04. 2018 18:28

a tři válce... (škoda, že to není naopak)

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  11. 04. 2018 18:20

s tym objemom by Ste sa velmi rychle vratili k povodnej verzii

Odpovědět  |   | 
E15  |  12. 04. 2018 17:00

ideální objem válce s vždy uváděl jako 400 cm3, čemuž se čtyřválcová 1.5tka nijak zásadně nevzdaluje, resp. je tomu blíže než 1.5tka tříválcová...

Odpovědět  |   | 
GR8  |  10. 04. 2018 17:53

Je to vcelku fešák. Konkurent pro Octávu Scout ? Dobře no. Úkol splněn. O5 je Focus podobný všemu, co bylo nové a zároveň podobné starému Focusu. TVL to jsou žvásty. Klasika.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 04. 2018 18:10

konkurenta O Scout nějak nevidím. Ta zvýšená verze je na fotkách jen hatchback, kombi ve zvýšené verzi vidět není. Jinak tyto zvýšené kombíky (i bez 4x4) mám rád - na rozdíl od SUV je tam užitek (pro toho, kdo vyšší světlost potřebuje) jednoznačný a výběr moc není (asi jen Octavia, Golf a Leon (Ladu nepočítám jako relevantní automobilku)).
Ten tříválec, to je tedy nářez - když už jsme si na tříválce tak nějak zvykli, tak přijdou s vypínáním jednoho válce... Sice 180 HP, ale na dva kulhající válce? Sorry jako...

Odpovědět  |   | 
a  |  10. 04. 2018 18:18

A má taky ošizenou konstrukci předku, aby při čelním nárazu levou půlkou vyhověl normám a na pravé půlce se na to kašle, jako u jiného modelu Ford? Nedávno se o tom psalo.

Odpovědět  |   | 
E15  |  10. 04. 2018 18:24

docela by mě zajímalo (pokud je to alespoň trochu pravda), jak to pak řeší na britském trhu...

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  10. 04. 2018 18:33

Nie je to tak davno, co som avizoval prichod jedenapollitra trojvalca. Minus siel zbesniet od jedu. No a tu to mate. Dovod je jednoduchy a maximalne pragmaticky: termodynamicka ucinnost. Pridajte k tomu rozumne nastavene preplnanie a mate moderny motor. Koncern doteraz nedobehol prvu generaciu 1.0EB (ten je teraz mimochodom na mile dalej v jeho dnesnych 1ookW+ a mam pra Vas dalsie tajomstvo - on pojde dalej). Tento jeedenapolliter je doslova lopatou cez hubu na adresu koncernu. Drzim palce. Ale pozor na chyby: aby to nedopadlo tak ako s tymi tesneniami do 2.3EB, znama to kauza - a neprijemna.

Odpovědět  |   | 
paľo  |  10. 04. 2018 19:02

ty si úplný automobilový nostradamus, ak to tak všetko vieš. Poraď nám všetkým, čo príjdě nabudúce?? čo eště tak neočakavátelného si predpovedal?

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  10. 04. 2018 19:19

Kto sa pyta, ten sa dozvie. IP adresu uz mas?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 04. 2018 19:58

A nebyl jsi to ty, koho jsem to upozorňoval, že ten motor je již "stará" věc, že to není nic nového?

Odpovědět  |   | 
qwertz  |  10. 04. 2018 20:09

Jo to určitě
Golf 1.0TSI 81-85kW, spotřeba dle spritmonitor 6.19 L/100km, zrychlení 0-100km/h 10.4s
Focus 1.0EB 92kW, spotřeba dle spritmonitor 6.85 L/100km, zrychlení -100km/h 11.3s

Ve skutečnosti jsou to stejní šašci jako Renault s 1.2TCe. NA papíře supr parametry, ale v praxi jim koncernová 1.0TSI nekope prdel ve všech parametrech. Zvlášť komické to je v momentě, kdy 1.2TCe je nejsilnější "nesportnovní" motorizace, zatím co 1.0TSI je u takové O3 nejlevnější základ

Odpovědět  |   | 
666  |  11. 04. 2018 22:40

" NA papíře supr parametry, ale v praxi jim koncernová 1.0TSI nekope prdel ve všech parametrech. "
Největší prdel je posuzovat vozidlo podle zrychlení 0-100, což samozřejmě přesně zapadá do mentality zákazníků koncernu...

Odpovědět  |   | 
josephko  |  10. 04. 2018 18:35

Pre mňa je nový focus príjemné dizajnové prekvapenie - hlavne v interiéri. Jediná kaňka (zatiaľ) sú len trojvalce u benziňákov.
Ford snáď konečne pochopil, ako má vyzerať súčasná palubná doska. Veľmi oceňujem, že rádio má samostatné ovládanie vrátanie zapnutia, ovládania hlasitosti či posúvania skladieb. Teda žiadna dotyková divočina.
A propó, existuje v nižšej strednej triede nejaká značka (okrem koncernu VW), ktorá by mala vzadu len jednoduchú vlečnú nápravu? Som dosť na pochybách. Japonci to skúšali v predchádzajúcich modeloch, ale vrátili sa k viacprvkovej náprave. A kórejci ju teraz majú v štandarde...
Asi Tipo má jednoduchšiu nápravu, ale to hrá trochu inú ligu...

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  10. 04. 2018 18:56

Existuje, třeba Mercedes . Víceprvek má málo vozů, bohužel.

Odpovědět  |   | 
tom  |  11. 04. 2018 08:35

Třeba francouzi a opel. Nissan a dal se mi nechce hledat

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 04. 2018 18:37

Paradoxně je pro mě 1.5 R3 ten nejmenší problém, protože když už 3 válce, tak s ideálním objemem 500 kubíků na válec. Z toho by si měly vzít příklad i ostatní automobilky. Co ale nepřekousnu je katastrofální exteriér. Tu kaproidní tlamu fakt dotáhnou do absurdna, strašný. Na tohle bych se nemohl dívat každé ráno po otevření garáže. Když přišla nová Fiesta, tak jsem si říkal, respektive doufal, že se tenhle designový směr neposune o třídu výš. A bingo, je to tady.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  10. 04. 2018 20:48

Tak na "konkurenčním" Auto.cz je již ceník. Tak jestli jsem to pochopil správně, Ford si opět připravil jednu specialitu a to, že led světlomety budou jen u vrcholné verze Vignale. To tedy konkutence asi v tomto Fordu dá na "sedinku".

Odpovědět  |   | 
VS3  |  10. 04. 2018 21:02

z venku nepovedená Mazda 3, z vnitřku povedenější KIA, nic moc

Odpovědět  |   | 
Marek Zrak  |  10. 04. 2018 22:01

Konečně koukatelný zadek, ne jak na současné generaci. Za mě pokrok

Odpovědět  |   | 
Milan  |  17. 04. 2018 12:10

Mně se Teda víc líbí třetí generace. Možná že to zkousnu časem ale na první pohled je to zepředu i30 z boku bmw1 a combi zezadu zas kia ceed. Jinak mám 1.0 ecoboost 92kw a motor jede pěkně. Mám na něm 190 000 km a žádný problém.

Odpovědět  |   | 
Magneto  |  21. 10. 2018 20:13

Dobrý deň, opíšem vám svoj problém a budem rád,ak mi niekto poradí, takže mám Ford Fokus 1.6tdci,stalo sa mi to dvakrát pri dlhších trasách, problém je v tom, že pri pridávaní plynu a prekročení rýchlosti 100 a viac mi na palubnom počítači naskočí neodkladny servis motoru a auto okamžitě strati tah ak slapem na plyn, rýchlosť ide pomaly hore,ale žiaden ťah,ale ak auto zastavím a vypnem motor, odskočim si a zase naštartujem,je všetko v poriadku, zase ma ťah,potom to ale spraví zaze,ak som v 100 rýchlostiach,tak neviem, ďakujem za rady.

Odpovědět  |   | 
Datel  |  14. 01. 2019 13:32

EGR ventil, vyměnit a je pokoj

Odpovědět  |   | 
migmi  |  21. 01. 2019 11:52

palivovy filter

Odpovědět  |   | 
Petr S.  |  29. 07. 2019 11:17

Mám stejný problém s novým Focusem 2018 (19.12.2018), tříválec, ecoboost 1.0. benzin

Při tahu na vyšší rychlost (vyšší otáčky řekněme kolem 3000 a více), motor náhle ztratí tah, rozsvítí se kontrolka servisního klíče, tabulka "Viz. návod" v návodu je uvedeno odvézt auto do servisu, což nejde vždy hned. Zastavím, vypnu motor, po chvíli nastartuji problém je pryč... stává se to opakovaně. V servisu závadu nenašli s odkazem na to, že diagnostika se nyní provádí online a není v po chybě v počítači jinak záznam (čemuž se mi i jako laikovi nechce věřit).

Při rozsvícení kontrolky auto sotva jede, ztratí tah, při zastavení a ponechání na neutral sebou škube řadící páka, kola, motor a celé auto, otáčky kolísají nepravidelně tak někde mezi 500-1200, dojde k vypnutí všech asistentů vozu (tempomat, udržování systému v pruhu, pre-collision assistentu, režim jízdy), fungují jen parkovací senzory.

Kdyby kdokoliv věděl něco, určitě budu rád za kařdou radu, díky
PetrS.

Odpovědět  |   | 
pavel  |  29. 10. 2018 21:02

Z venku trošku okopírované Tipo.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 58 N/A
První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes…

Za první generací Fabie se dnes na ulici jen stěží někdo otočí, tedy pokud se náhodou nejedná o výjimečně zachovalý kousek s přídomkem RS. Přesto si tohle auto zaslouží mnohem více pozornosti, než by se po dvou dekádách od jeho představení mohlo zdát.

14.  9.  2019 | | 67 N/A