Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

Nový Focus je prostornější a lépe vybavený. Prý ale nezapomíná na jízdní vlastnosti, kterými se proslavila především první generace.

Ford Focus, coby jeden ze symbolů evropských hatchbacků nižší střední třídy přijíždí, ve čtvrté generaci. Podle Fordu jde o zbrusu nový vůz, první postavený na nové platformě C2, případně čistém listu papíru, chcete-li.

Rovnou je představen zatím ve dvou karosářských verzích. Jak hatchback, tak kombi následuje designový styl aktuální Fiesty. Zaujmou stylistické prvky ne nepodobné současným Volvům, které už však s modrým oválem nemají nic společného.

Řeč je o full LED světlometech s denním svícením, které se podobá Thorovu kladivu, a jednotlivě oddělených písmenech názvu modelu na zádi. Celkově nový Focus na první pohled působí dynamičtěji, a to hlavně díky posunutí sloupků A karoserie více dozadu. Rozvor náprav je o 53 milimetrů větší, díky čemuž si inženýři mohli dovolit delší kapotu a větší průměr kol. Ta jsou tak zapuštěna hlouběji do karoserie.

Stejně jako Fiesta, bude i Focus k dispozici s odlišnými výbavovými prvky. Nechybí luxusní Vignale, sportovnější ST-Line a terénní Active. Tradičně se mění nejen design, výbava, ale také funkční vlastnosti auta, jako je lepší odhlučnění u Vignale, tužší a o 10 mm nižší podvozek ST-Line či zvýšená světlá výška o 30 mm, oplastování a dokonce i odlišně řešené těhlice nápravy u Active.

Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Uvnitř se Focus chlubí novým infotainmentem se softwarem Sync3 a internetovým připojením Ford Pass pro funkce ovládané přes mobilní aplikaci. Ford slibuje více prostoru pro cestující, především na délku a šířku. Na zadních sedadlech je pak o 50 mm více místa pro kolena a o 60 mm pro ramena. Vnitřní výška zavazadlového prostoru vzrostla o 43 milimetrů, délka k opěradlům zadních sedadel se zvětšila o 25 mm. Celkový objem zavazadlového prostoru činí 1354 u hatchbacku a 1653 l u kombi.

Paleta motorů je již uzpůsobena novému měřícímu cyklu a emisní normě Euro 6d. U zážehových motorů jde o dvojici tříválců. Patnáctistovka totiž s předchozí 1,5 Ecoboost nemá nic společného a nyní patří do rodiny tříválců k menšímu litrovému agregátu. EcoBoost o objemu 1,0 litru bude k dispozici ve dvou výkonových variantách se 74 a 92 kW, patnáctistovka pak s výkony 110 a 134 kW. Jako první tříválce na světě dokážou také odpojit jeden válec při částečném zatížení.

Zcela nová je i dieselová patnáctistovka EcoBlue s 70 a 88 kW, v obou případech s točivým momentem 300 Nm. Dieselovým vrcholem je známý, ale přepracovaný dvoulitr se 110 kW. Přesazena byla například poloha klikového hřídele. Ke všem jednotkám, krom základního litru, je k dispozici také nová osmistupňová převodovka s měničem momentu, ovládaná netradičním kruhovým voličem. Alternativou je přepracovaný šestistupňový manuál.

K inovaci došlo v oblasti asistenčních systémů, které Focus posouvají na úroveň 2 autonomního řízení (ADAS 2). Adaptivní tempomat nyní nabízí funkci stop and go pro řízení v kolonách, vůz se umí aktivně udržet v jízdním pruhu, a před překážkou může v nízkých rychlostech i zasáhnout do řízení. Jako první evropský Ford nabízí head-up displej.

Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford slibuje skvělé jízdní vlastnosti díky vyšší torzní tuhosti karoserie o 20 procent a specifickému uložení náprav. Zadní náprava je nezávislá s dvojicí příčných ramen. Kombi má zadní nápravu zesílenou a používá jinou geometrii. Základní motorizace dostanou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou.

Novinkou jsou příplatkové adaptivní tlumiče CCD, které každé dvě milisekundy proaktivně upravují tuhost. Systém rozpozná, když se kolo nachází na hranici prohlubně a nastaví tlumič tak, aby kolo tolik nezapadlo. Podobně jako řízení a další funkce je řízen i režimy jízdy Eco-Comfort, Comfort, Normal a Sport.

Nová generace Fordu Focus se vyrábí v německé továrně Fordu v Saarlouis. V České republice se objeví v červenci tohoto roku se základní cenou 359.990 korun.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků