Ford Focus IV oficiálně: Přijíždí i jako přímý konkurent Octavie Scout

Nový Focus je prostornější a lépe vybavený. Prý ale nezapomíná na jízdní vlastnosti, kterými se proslavila především první generace.

Ford Focus, coby jeden ze symbolů evropských hatchbacků nižší střední třídy přijíždí, ve čtvrté generaci. Podle Fordu jde o zbrusu nový vůz, první postavený na nové platformě C2, případně čistém listu papíru, chcete-li.

Rovnou je představen zatím ve dvou karosářských verzích. Jak hatchback, tak kombi následuje designový styl aktuální Fiesty. Zaujmou stylistické prvky ne nepodobné současným Volvům, které už však s modrým oválem nemají nic společného.

Řeč je o full LED světlometech s denním svícením, které se podobá Thorovu kladivu, a jednotlivě oddělených písmenech názvu modelu na zádi. Celkově nový Focus na první pohled působí dynamičtěji, a to hlavně díky posunutí sloupků A karoserie více dozadu. Rozvor náprav je o 53 milimetrů větší, díky čemuž si inženýři mohli dovolit delší kapotu a větší průměr kol. Ta jsou tak zapuštěna hlouběji do karoserie.

Stejně jako Fiesta, bude i Focus k dispozici s odlišnými výbavovými prvky. Nechybí luxusní Vignale, sportovnější ST-Line a terénní Active. Tradičně se mění nejen design, výbava, ale také funkční vlastnosti auta, jako je lepší odhlučnění u Vignale, tužší a o 10 mm nižší podvozek ST-Line či zvýšená světlá výška o 30 mm, oplastování a dokonce i odlišně řešené těhlice nápravy u Active.

Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Věděli jste, že existuje Mustang s motorem uprostřed? A je krásný!

Uvnitř se Focus chlubí novým infotainmentem se softwarem Sync3 a internetovým připojením Ford Pass pro funkce ovládané přes mobilní aplikaci. Ford slibuje více prostoru pro cestující, především na délku a šířku. Na zadních sedadlech je pak o 50 mm více místa pro kolena a o 60 mm pro ramena. Vnitřní výška zavazadlového prostoru vzrostla o 43 milimetrů, délka k opěradlům zadních sedadel se zvětšila o 25 mm. Celkový objem zavazadlového prostoru činí 1354 u hatchbacku a 1653 l u kombi.

Paleta motorů je již uzpůsobena novému měřícímu cyklu a emisní normě Euro 6d. U zážehových motorů jde o dvojici tříválců. Patnáctistovka totiž s předchozí 1,5 Ecoboost nemá nic společného a nyní patří do rodiny tříválců k menšímu litrovému agregátu. EcoBoost o objemu 1,0 litru bude k dispozici ve dvou výkonových variantách se 74 a 92 kW, patnáctistovka pak s výkony 110 a 134 kW. Jako první tříválce na světě dokážou také odpojit jeden válec při částečném zatížení.

Zcela nová je i dieselová patnáctistovka EcoBlue s 70 a 88 kW, v obou případech s točivým momentem 300 Nm. Dieselovým vrcholem je známý, ale přepracovaný dvoulitr se 110 kW. Přesazena byla například poloha klikového hřídele. Ke všem jednotkám, krom základního litru, je k dispozici také nová osmistupňová převodovka s měničem momentu, ovládaná netradičním kruhovým voličem. Alternativou je přepracovaný šestistupňový manuál.

K inovaci došlo v oblasti asistenčních systémů, které Focus posouvají na úroveň 2 autonomního řízení (ADAS 2). Adaptivní tempomat nyní nabízí funkci stop and go pro řízení v kolonách, vůz se umí aktivně udržet v jízdním pruhu, a před překážkou může v nízkých rychlostech i zasáhnout do řízení. Jako první evropský Ford nabízí head-up displej.

Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford slibuje skvělé jízdní vlastnosti díky vyšší torzní tuhosti karoserie o 20 procent a specifickému uložení náprav. Zadní náprava je nezávislá s dvojicí příčných ramen. Kombi má zadní nápravu zesílenou a používá jinou geometrii. Základní motorizace dostanou vlečenou zadní nápravu s torzní příčkou.

Novinkou jsou příplatkové adaptivní tlumiče CCD, které každé dvě milisekundy proaktivně upravují tuhost. Systém rozpozná, když se kolo nachází na hranici prohlubně a nastaví tlumič tak, aby kolo tolik nezapadlo. Podobně jako řízení a další funkce je řízen i režimy jízdy Eco-Comfort, Comfort, Normal a Sport.

Nová generace Fordu Focus se vyrábí v německé továrně Fordu v Saarlouis. V České republice se objeví v červenci tohoto roku se základní cenou 359.990 korun.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

včera | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků