Ford Focus 1.8 TDCi: dobrá volba? (velký test)

Ford Focus způsobil malou revoluci v segmentu nižší střední třídy, když překvapil designem i jízdními vlastnostmi. Jelikož se přibližuje okamžik představení druhé generace, snižuje výrobce cenu. Otestovali jsme verzi 1.8 TDCi s výbavou Ultra.
Ford Focus 1.8 TDCi: dobrá volba? (velký test)
Seznam kapitol
  1. Oslavovaný Focus, vnější vzhled, nastupování, zámky
  2. Interiér, plasty, uspořádání, odkládací plochy, měkká sedadla
  3. Vnitřní a zavazadlový prostor, motor, odhlučnění, spotřeba
  4. Komfortní podvozek, náklony, posilovač, řazení a brzdy, parametry
  5. Kompletní vnitřní a vnější rozměry, parametry motoru
  6. Všechny pořízené snímky (i nepublikované)

Ford Focus netřeba dlouze představovat. Automobil, který šokoval odvážným tvarem exteriéru i interiéru, si získal řadu příznivců. Novináři nešetřili chválou, obdivovali vnější vzhled, ale především jízdní vlastnosti a prostorný, zajímavý interiér. Rychle získanou popularitu proměnil Focus v titul CAR OF THE YEAR roku 1999 a nejprodávanější automobil v roce 2001. Přestože nekonvenční exteriér stárnul pomalu, prošel v polovině životního cyklu kosmetickými úpravami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tvary Fordu Focus způsobily v době uvedení značný rozruch. Plynoucí léta
automobilu krásu neubrala, i v dnešní aktuální konkurenci nezanikne,
vypadá stále zajímavě 

Přední světlomety obohatily směrové světlomety, které opustily přední nárazník. Ten změnil v rámci faceliftu tvar. V interiéru přibyly odkládací plochy, podvozek zůstal nezměněn. S osvěženou tváří vyrazil Focus vstříc dalším prodejním úspěchům. Ačkoliv mysl fanoušků pomalu vyplňují myšlenky na novou generaci, jež výrobce představí v Paříži, zaslouží si Focus pozornost. S přibližujícím se koncem přibývají cenová zvýhodnění, která mohou činit až 100 000 Kč.


Tip: Stáhněte si video testu Fordu Focus; má více než osm minut a tentokrát jsme věnovali více pozornosti záběrům jízdy. Později doplníme i verzi rozdělenou na dvě části, abychom vyšli vstříc čtenářům s pomalým připojením.

Vítězí dynamika

Současnou generaci automobilu charakterizuje dynamický vhled, ostré hrany a četné prolisy. Klasickým poznávacím prvkem jsou rozměrné přední světlomety či ostře střižená záď se sloupcovými zadními světlomety. České vozovky křižují stovky stejných Focusů, se zvýšeným zájmem okolí nepočítejte. Pozornost kolemjdoucích přitahují pouze tuningem ozdobené kousky a nutno podotknout, není jich málo. Focus si vzala do parády celá řada tunerů, některé výtvory vypadají lépe, jiné hůře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Testovaný Ford Focus stál na 16palcových kolech. Jelikož se jednalo o záklaní verzi,
překrývaly ocelová kola pouze ozdobné kryty. Pneumatiky za moc nestály
 --- Klika dveří je vyrobena z černého plastu, není lakovaná

Poznámka: V testu EuroNCAP získal Ford Focus čtyři hvězdičky za ochranu posádky a dvě hvězdičky za ochranu chodců. Podrobnosti naleznete na stránkách organizace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V roce 2001 prošel Focus mírným faceliftem, který sdružil směrová a hlavní světla

Dostatečný úhel otevírání dveří a výše posazená sedadla usnadňují nastupování, do motorového prostoru se probojujete pouze s klíčkem, jímž uvolníte zámek zakrytý znakem Fordu. Zpočátku možná budete otevírat kapotu na desetkrát, malý trénink problém vyřeší. Víko zavazadlového prostoru uvolníte rovněž klíčkem, pákou uvnitř vozu nebo tlačítkem na klíčku. Chvíli jsem vstřebával, že nemohu otevřít kufr zvenčí, když nechám klíčky v zapalování – síla zvyku.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Oslavovaný Focus, vnější vzhled, nastupování, zámky
  2. Interiér, plasty, uspořádání, odkládací plochy, měkká sedadla
  3. Vnitřní a zavazadlový prostor, motor, odhlučnění, spotřeba
  4. Komfortní podvozek, náklony, posilovač, řazení a brzdy, parametry
  5. Kompletní vnitřní a vnější rozměry, parametry motoru
  6. Všechny pořízené snímky (i nepublikované)
TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky