Ford Focus způsobil malou revoluci v segmentu nižší střední třídy, když překvapil designem i jízdními vlastnostmi. Jelikož se přibližuje okamžik představení druhé generace, snižuje výrobce cenu. Otestovali jsme verzi 1.8 TDCi s výbavou Ultra.
Ford Focus netřeba dlouze představovat. Automobil, který šokoval odvážným tvarem exteriéru i interiéru, si získal řadu příznivců. Novináři nešetřili chválou, obdivovali vnější vzhled, ale především jízdní vlastnosti a prostorný, zajímavý interiér. Rychle získanou popularitu proměnil Focus v titul CAR OF THE YEAR roku 1999 a nejprodávanější automobil v roce 2001. Přestože nekonvenční exteriér stárnul pomalu, prošel v polovině životního cyklu kosmetickými úpravami.

Tvary Fordu Focus způsobily v době uvedení značný rozruch. Plynoucí léta
automobilu krásu neubrala, i v dnešní aktuální konkurenci nezanikne,
vypadá stále zajímavě
Přední světlomety obohatily směrové světlomety, které opustily přední nárazník. Ten změnil v rámci faceliftu tvar. V interiéru přibyly odkládací plochy, podvozek zůstal nezměněn. S osvěženou tváří vyrazil Focus vstříc dalším prodejním úspěchům. Ačkoliv mysl fanoušků pomalu vyplňují myšlenky na novou generaci, jež výrobce představí v Paříži, zaslouží si Focus pozornost. S přibližujícím se koncem přibývají cenová zvýhodnění, která mohou činit až 100 000 Kč.
Tip: Stáhněte si
video testu Fordu Focus; má více než osm minut a tentokrát jsme věnovali více pozornosti záběrům jízdy. Později doplníme i verzi rozdělenou na dvě části, abychom vyšli vstříc čtenářům s pomalým připojením.
Vítězí dynamika
Současnou generaci automobilu charakterizuje dynamický vhled, ostré hrany a četné prolisy. Klasickým poznávacím prvkem jsou rozměrné přední světlomety či ostře střižená záď se sloupcovými zadními světlomety. České vozovky křižují stovky stejných Focusů, se zvýšeným zájmem okolí nepočítejte. Pozornost kolemjdoucích přitahují pouze tuningem ozdobené kousky a nutno podotknout, není jich málo. Focus si vzala do parády celá řada tunerů, některé výtvory vypadají lépe, jiné hůře.

Testovaný Ford Focus stál na 16palcových kolech. Jelikož se jednalo o záklaní verzi,
překrývaly ocelová kola pouze ozdobné kryty. Pneumatiky za moc nestály
--- Klika dveří je vyrobena z černého plastu, není lakovaná
Poznámka: V testu EuroNCAP získal Ford Focus čtyři hvězdičky za ochranu posádky a dvě hvězdičky za ochranu chodců. Podrobnosti naleznete na stránkách organizace.

V roce 2001 prošel Focus mírným faceliftem, který sdružil směrová a hlavní světla
Dostatečný úhel otevírání dveří a výše posazená sedadla usnadňují nastupování, do motorového prostoru se probojujete pouze s klíčkem, jímž uvolníte zámek zakrytý znakem Fordu. Zpočátku možná budete otevírat kapotu na desetkrát, malý trénink problém vyřeší. Víko zavazadlového prostoru uvolníte rovněž klíčkem, pákou uvnitř vozu nebo tlačítkem na klíčku. Chvíli jsem vstřebával, že nemohu otevřít kufr zvenčí, když nechám klíčky v zapalování – síla zvyku.
Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.
Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně. Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.
Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost