Ford Focus 1.8 TDCi: dobrá volba? (velký test)

Ford Focus způsobil malou revoluci v segmentu nižší střední třídy, když překvapil designem i jízdními vlastnostmi. Jelikož se přibližuje okamžik představení druhé generace, snižuje výrobce cenu. Otestovali jsme verzi 1.8 TDCi s výbavou Ultra.
Ford Focus 1.8 TDCi: dobrá volba? (velký test)
Seznam kapitol
  1. Oslavovaný Focus, vnější vzhled, nastupování, zámky
  2. Interiér, plasty, uspořádání, odkládací plochy, měkká sedadla
  3. Vnitřní a zavazadlový prostor, motor, odhlučnění, spotřeba
  4. Komfortní podvozek, náklony, posilovač, řazení a brzdy, parametry
  5. Kompletní vnitřní a vnější rozměry, parametry motoru
  6. Všechny pořízené snímky (i nepublikované)

Ford Focus netřeba dlouze představovat. Automobil, který šokoval odvážným tvarem exteriéru i interiéru, si získal řadu příznivců. Novináři nešetřili chválou, obdivovali vnější vzhled, ale především jízdní vlastnosti a prostorný, zajímavý interiér. Rychle získanou popularitu proměnil Focus v titul CAR OF THE YEAR roku 1999 a nejprodávanější automobil v roce 2001. Přestože nekonvenční exteriér stárnul pomalu, prošel v polovině životního cyklu kosmetickými úpravami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Tvary Fordu Focus způsobily v době uvedení značný rozruch. Plynoucí léta
automobilu krásu neubrala, i v dnešní aktuální konkurenci nezanikne,
vypadá stále zajímavě 

Přední světlomety obohatily směrové světlomety, které opustily přední nárazník. Ten změnil v rámci faceliftu tvar. V interiéru přibyly odkládací plochy, podvozek zůstal nezměněn. S osvěženou tváří vyrazil Focus vstříc dalším prodejním úspěchům. Ačkoliv mysl fanoušků pomalu vyplňují myšlenky na novou generaci, jež výrobce představí v Paříži, zaslouží si Focus pozornost. S přibližujícím se koncem přibývají cenová zvýhodnění, která mohou činit až 100 000 Kč.


Tip: Stáhněte si video testu Fordu Focus; má více než osm minut a tentokrát jsme věnovali více pozornosti záběrům jízdy. Později doplníme i verzi rozdělenou na dvě části, abychom vyšli vstříc čtenářům s pomalým připojením.

Vítězí dynamika

Současnou generaci automobilu charakterizuje dynamický vhled, ostré hrany a četné prolisy. Klasickým poznávacím prvkem jsou rozměrné přední světlomety či ostře střižená záď se sloupcovými zadními světlomety. České vozovky křižují stovky stejných Focusů, se zvýšeným zájmem okolí nepočítejte. Pozornost kolemjdoucích přitahují pouze tuningem ozdobené kousky a nutno podotknout, není jich málo. Focus si vzala do parády celá řada tunerů, některé výtvory vypadají lépe, jiné hůře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Testovaný Ford Focus stál na 16palcových kolech. Jelikož se jednalo o záklaní verzi,
překrývaly ocelová kola pouze ozdobné kryty. Pneumatiky za moc nestály
 --- Klika dveří je vyrobena z černého plastu, není lakovaná

Poznámka: V testu EuroNCAP získal Ford Focus čtyři hvězdičky za ochranu posádky a dvě hvězdičky za ochranu chodců. Podrobnosti naleznete na stránkách organizace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V roce 2001 prošel Focus mírným faceliftem, který sdružil směrová a hlavní světla

Dostatečný úhel otevírání dveří a výše posazená sedadla usnadňují nastupování, do motorového prostoru se probojujete pouze s klíčkem, jímž uvolníte zámek zakrytý znakem Fordu. Zpočátku možná budete otevírat kapotu na desetkrát, malý trénink problém vyřeší. Víko zavazadlového prostoru uvolníte rovněž klíčkem, pákou uvnitř vozu nebo tlačítkem na klíčku. Chvíli jsem vstřebával, že nemohu otevřít kufr zvenčí, když nechám klíčky v zapalování – síla zvyku.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Oslavovaný Focus, vnější vzhled, nastupování, zámky
  2. Interiér, plasty, uspořádání, odkládací plochy, měkká sedadla
  3. Vnitřní a zavazadlový prostor, motor, odhlučnění, spotřeba
  4. Komfortní podvozek, náklony, posilovač, řazení a brzdy, parametry
  5. Kompletní vnitřní a vnější rozměry, parametry motoru
  6. Všechny pořízené snímky (i nepublikované)
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků