Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Přeplňovaný tříválcový „litr“ z rodiny EcoBoost nahrazuje poslední atmosféricky plněný motor v nabídce řady Ford Focus.

A je to zde, „foukaná“ právě plně pozřela další oběť. Tentokrát jí je modelová řada Ford Focus. Stávající, atmosféricky plněný čtyřválec 1,6 Duratec Ti-VCT, dodávaný ve výkonových verzích 85, 105 a 125 koní (63, 77, 92 kW) zůstává zatím v nabídce, ale během několika týdnů má být plně nahrazen novým tříválcem 1,0 EcoBoost o výkonu 125 koní (92 kW).

V ceníku českého importéra zatím figuruje pouze tato varianta s točivým momentem 200 Nm v rozmezí od 1 400 do 4 500 ot./min. V pětidveřové karoserii hatchback s ní Ford Focus v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,3 s a dosáhne rychlosti 193 km/h při průměrné kombinované spotřebě 5,0 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km méně než u „šestnáctistovky“ Ti-VCT.

Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Se zbytkem verzí 1,6 Ti-VCT se záhy vypořádá slabší provedení „litříku“ s výkonem 100 koní (74 kW) a průměrnou spotřebou 4,8 l/100 km. Jednotka 1,0 EcoBoost se stává třetí pohonnou jednotkou z generace EcoBoost po verzích 1,6 a 2,0 EcoBoost, s nimiž jsme se již setkali v testech vozů Ford Focus 1,6 EcoBoost a Ford Mondeo 2,0 EcoBoost, ve kterých najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost nahradí atmosférické "šestnáctistovky"

Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT). Za pozornost stojí, že byla zkonstruována v britských vývojových střediscích v Duntonu a Dagenhamu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Ford 1,0 EcoBoost

Vozy Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost se v Evropě začnou prodávat během února. Tyto jednotky se pak záhy objeví také v dalších modelových řadách Fordu včetně C-Max/Grand C-Max a připravovaného malého MPV Ford B-Max.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků