Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Přeplňovaný tříválcový „litr“ z rodiny EcoBoost nahrazuje poslední atmosféricky plněný motor v nabídce řady Ford Focus.

A je to zde, „foukaná“ právě plně pozřela další oběť. Tentokrát jí je modelová řada Ford Focus. Stávající, atmosféricky plněný čtyřválec 1,6 Duratec Ti-VCT, dodávaný ve výkonových verzích 85, 105 a 125 koní (63, 77, 92 kW) zůstává zatím v nabídce, ale během několika týdnů má být plně nahrazen novým tříválcem 1,0 EcoBoost o výkonu 125 koní (92 kW).

V ceníku českého importéra zatím figuruje pouze tato varianta s točivým momentem 200 Nm v rozmezí od 1 400 do 4 500 ot./min. V pětidveřové karoserii hatchback s ní Ford Focus v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,3 s a dosáhne rychlosti 193 km/h při průměrné kombinované spotřebě 5,0 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km méně než u „šestnáctistovky“ Ti-VCT.

Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Se zbytkem verzí 1,6 Ti-VCT se záhy vypořádá slabší provedení „litříku“ s výkonem 100 koní (74 kW) a průměrnou spotřebou 4,8 l/100 km. Jednotka 1,0 EcoBoost se stává třetí pohonnou jednotkou z generace EcoBoost po verzích 1,6 a 2,0 EcoBoost, s nimiž jsme se již setkali v testech vozů Ford Focus 1,6 EcoBoost a Ford Mondeo 2,0 EcoBoost, ve kterých najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost nahradí atmosférické "šestnáctistovky"

Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT). Za pozornost stojí, že byla zkonstruována v britských vývojových střediscích v Duntonu a Dagenhamu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Ford 1,0 EcoBoost

Vozy Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost se v Evropě začnou prodávat během února. Tyto jednotky se pak záhy objeví také v dalších modelových řadách Fordu včetně C-Max/Grand C-Max a připravovaného malého MPV Ford B-Max.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků