Ford Flex: neortodoxní SUV přichází

Nový Ford Flex, který právě vstupuje na americký trh, je velkým šestimístným SUV, jež svým nechá málokoho chladným.

Model Flex nahrazuje minivany Freestar a Mercury Monterey a vychází ze studie Ford Fairlane, představené před třemi lety. Jeho finální verze slavila svoji premiéu vloni na newyorském autosalonu. Od počátku června se vyrábí v ontarijské továrně v Oakville spolu s modelem Edge a Lincolnem MKX. Typ Flex stojí na vrcholu nabídky amerického Fordu na poli crossoverů (menší vozy se jmenují Edge a Taurus X) a vydrží tam zřejmě alespoň rok, než se představí nový Explorer. Spočívá na podobné podlahové plošině jako typy Taurus a Taurus X, takže používá i nezávislé zavěšení zadních kol IRS. 

Ford Flex směřuje na pomezí rodinných kombi a SUV, čímž by se dle marketingových průzkumů měl přiblížit požadavkům širšího spektra zákazníků. Zmíněné modely Freestar a Monterey totiž v posledních letech trpěly klesající poptávkou, zapříčiněnou novými minivany Chrysler a sílící konkurencí z Asie. Flex se cenově zařadí mezi Taurus X a spíše užitkový Explorer, nabídkou prostoru pak mezi Taurus X a Expedition. 

Poměrně hranatá karosérie uveze až sedm pasažérů na třech řadách sedadel. Linie jsou jednoduché a převažující ostré přechody v ničem nepřipomínají Fordy, na něž jsme zvyklí z evropských silnic, snad s výjimkou rozšířených blatníků. Lesklý třídílný pás (podobného střihu jako u většiny současných amerických fordů) mezi předními světlomety hostí rozměrný znak firmy a koresponduje s obkladem spodní části výklopné zádě. Velké plochy boků a dveří oživují čtyři prolisy, spodní linie zasklení důsledně obtáčí celou kabinu.  Všechny sloupky jsou lakovány černě a dotváří zdánlivou jednolitost zasklené plochy. Tím se Flex trochu podobá novým vozům od Mini. Střecha může být stříbrná, bílá nebo lakovaná v barvě karosérie. Zadní světla sou tvořena soustavou LED, přední reflektory mohou být adaptivní a litá kola mají standardně průměr 18, za příplatek až 22 palců.

Prostorný interiér je pochopitelně vybaven veškerým dostupným komfortem. Mezi sedadly prostřední řady se nachází malá lednička, komunikační a zábavní systém Ford Sync je ovládán hlasově a zahrnuje ovládání telefonu, satelitní radiopřijímač Sirius, přehrávač DVD či navigaci a vyvinut byl ve spolupráci s Microsoftem. O příjemnou cestovní atmosféru se v noci stará „náladové osvětlení“, jež je k dispozici v sedmi barvách, přes den pak několikadílná střecha Vista, podobná jako u modelu Edge. Za příplatek se dodává couvací kamera umístěná nad zadním nárazníkem, jejíž obraz se promítá po zařazení zpátečky na osmipalcový displej na středové konzoli. Ford Flex je vybaven také poslední verzí elektronického řízení podvozku včetně systému snižujícího riziko převrácení a usnadňujícího ovládání v krizových situacích a na vozovkách se sníženou adhezí. 

Pod dlouhou kapotou se nachází vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 262 koní a točivým momentem vrcholícím hodnotou 336 Nm. Skrze šestistupňovou automatickou převodovku 6F pohání přední a za příplatek všechna kola. Časem se objeví i výkonnější verze téhož motoru EcoBoost, který dosehuje výkonu 340 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Flex

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků