Ford Flex: neortodoxní SUV přichází

Nový Ford Flex, který právě vstupuje na americký trh, je velkým šestimístným SUV, jež svým nechá málokoho chladným.

Model Flex nahrazuje minivany Freestar a Mercury Monterey a vychází ze studie Ford Fairlane, představené před třemi lety. Jeho finální verze slavila svoji premiéu vloni na newyorském autosalonu. Od počátku června se vyrábí v ontarijské továrně v Oakville spolu s modelem Edge a Lincolnem MKX. Typ Flex stojí na vrcholu nabídky amerického Fordu na poli crossoverů (menší vozy se jmenují Edge a Taurus X) a vydrží tam zřejmě alespoň rok, než se představí nový Explorer. Spočívá na podobné podlahové plošině jako typy Taurus a Taurus X, takže používá i nezávislé zavěšení zadních kol IRS. 

Ford Flex směřuje na pomezí rodinných kombi a SUV, čímž by se dle marketingových průzkumů měl přiblížit požadavkům širšího spektra zákazníků. Zmíněné modely Freestar a Monterey totiž v posledních letech trpěly klesající poptávkou, zapříčiněnou novými minivany Chrysler a sílící konkurencí z Asie. Flex se cenově zařadí mezi Taurus X a spíše užitkový Explorer, nabídkou prostoru pak mezi Taurus X a Expedition. 

Poměrně hranatá karosérie uveze až sedm pasažérů na třech řadách sedadel. Linie jsou jednoduché a převažující ostré přechody v ničem nepřipomínají Fordy, na něž jsme zvyklí z evropských silnic, snad s výjimkou rozšířených blatníků. Lesklý třídílný pás (podobného střihu jako u většiny současných amerických fordů) mezi předními světlomety hostí rozměrný znak firmy a koresponduje s obkladem spodní části výklopné zádě. Velké plochy boků a dveří oživují čtyři prolisy, spodní linie zasklení důsledně obtáčí celou kabinu.  Všechny sloupky jsou lakovány černě a dotváří zdánlivou jednolitost zasklené plochy. Tím se Flex trochu podobá novým vozům od Mini. Střecha může být stříbrná, bílá nebo lakovaná v barvě karosérie. Zadní světla sou tvořena soustavou LED, přední reflektory mohou být adaptivní a litá kola mají standardně průměr 18, za příplatek až 22 palců.

Prostorný interiér je pochopitelně vybaven veškerým dostupným komfortem. Mezi sedadly prostřední řady se nachází malá lednička, komunikační a zábavní systém Ford Sync je ovládán hlasově a zahrnuje ovládání telefonu, satelitní radiopřijímač Sirius, přehrávač DVD či navigaci a vyvinut byl ve spolupráci s Microsoftem. O příjemnou cestovní atmosféru se v noci stará „náladové osvětlení“, jež je k dispozici v sedmi barvách, přes den pak několikadílná střecha Vista, podobná jako u modelu Edge. Za příplatek se dodává couvací kamera umístěná nad zadním nárazníkem, jejíž obraz se promítá po zařazení zpátečky na osmipalcový displej na středové konzoli. Ford Flex je vybaven také poslední verzí elektronického řízení podvozku včetně systému snižujícího riziko převrácení a usnadňujícího ovládání v krizových situacích a na vozovkách se sníženou adhezí. 

Pod dlouhou kapotou se nachází vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 262 koní a točivým momentem vrcholícím hodnotou 336 Nm. Skrze šestistupňovou automatickou převodovku 6F pohání přední a za příplatek všechna kola. Časem se objeví i výkonnější verze téhož motoru EcoBoost, který dosehuje výkonu 340 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Flex

 

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 126 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 460 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků