Ford Flex 2013: nová tvář a vylepšený motor V6

Automobilka Ford přichází s modelem Flex vylepšeným pro příští modelový rok. V USA mu neříkají 2012, ale 2013.
Seznam kapitol
  1. Ford Flex 2013
  2. Fotogalerie

Američané, na rozdíl od ostatních světových regionů, označují verze svých nových vozů vždy o další rok dopředu. Zatímco takový čerstvě vylepšený Nissan GT-R vstoupí do prodejů v Evropě nebo Japonsku jako model 2012, v USA to bude model 2013. Ale zpět k Fordu Flex, který i přes své specifické přednosti a neotřelý vzhled není zatím pro Ford žádným velkým úspěchem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Flex pro nový modelový rok

FMC však Flexu dává další šanci modernizovanou verzí, která se má oficiálně představit na blížícím se autosalonu v Los Angeles. Zvenčí si všimneme především nové masky chladiče s dominující středovou příčkou a upravených svítilen. Změn doznal také přední nárazník, z masky pak zmizelo logo fordu, které bylo nahrazeno velkým nápisem Flex na hraně kapoty.

Ford Flex: neortodoxní SUV přichází

Ford Flex: neortodoxní SUV přichází

Soupis úprav karoserie je dále doplněn standardní instalací dvojice koncovek výfuku a novými barevnými odstíny lakování a vzory litých ráfků. Interiér Flexu 2013 dostal přepracovanou palubní desku s párem monitorů 4,2" v přístrojovém štítě, nejnovější generaci soustavy MyFord, osmipalcový dotykový monitor na středové konzoli, nový volant a jiné obkladové a čalounické materiály.

Ve výbavě tohoto sedmimístného crossover nově najdeme nafukovací bezpečnostní pásy na zadních sedadlech, adaptivní tempomat ACC s radarem nebo hlídání mrtvého úhlu zrcátek. Další novinkou je zavedení příplatkové sady Appearance Package s dvoutónovým lakováním, dvacetipalcovými ráfky, koženým čalouněním a řadou drobností v interiéru včetně speciálních obkladů dveří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Změny najdeme také na technice, ovšem paradoxně progresivní jednotka 3,5 l EcoBoost zůstává v nabídce ve své stávající podobě, takže dává 355 koní (261 kW) a 474 Nm. Namísto ní se vylepšení dočkal konvenční, atmosféricky plněný zážehový šestiválec 3,5 l s nepřímým vstřikováním, který obdržel především plně proměnné časování všech ventilů Ti-VCT. Nyní dosahuje výkonu 285 koní (210 kW) a točivého momentu 345 Nm, což je o 23 koní, resp. o 18 Nm více než dosud.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Flex 2013
  2. Fotogalerie
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků