Ford Flex 2013: nová tvář a vylepšený motor V6

Automobilka Ford přichází s modelem Flex vylepšeným pro příští modelový rok. V USA mu neříkají 2012, ale 2013.
Seznam kapitol
  1. Ford Flex 2013
  2. Fotogalerie

Američané, na rozdíl od ostatních světových regionů, označují verze svých nových vozů vždy o další rok dopředu. Zatímco takový čerstvě vylepšený Nissan GT-R vstoupí do prodejů v Evropě nebo Japonsku jako model 2012, v USA to bude model 2013. Ale zpět k Fordu Flex, který i přes své specifické přednosti a neotřelý vzhled není zatím pro Ford žádným velkým úspěchem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Flex pro nový modelový rok

FMC však Flexu dává další šanci modernizovanou verzí, která se má oficiálně představit na blížícím se autosalonu v Los Angeles. Zvenčí si všimneme především nové masky chladiče s dominující středovou příčkou a upravených svítilen. Změn doznal také přední nárazník, z masky pak zmizelo logo fordu, které bylo nahrazeno velkým nápisem Flex na hraně kapoty.

Ford Flex: neortodoxní SUV přichází

Ford Flex: neortodoxní SUV přichází

Soupis úprav karoserie je dále doplněn standardní instalací dvojice koncovek výfuku a novými barevnými odstíny lakování a vzory litých ráfků. Interiér Flexu 2013 dostal přepracovanou palubní desku s párem monitorů 4,2" v přístrojovém štítě, nejnovější generaci soustavy MyFord, osmipalcový dotykový monitor na středové konzoli, nový volant a jiné obkladové a čalounické materiály.

Ve výbavě tohoto sedmimístného crossover nově najdeme nafukovací bezpečnostní pásy na zadních sedadlech, adaptivní tempomat ACC s radarem nebo hlídání mrtvého úhlu zrcátek. Další novinkou je zavedení příplatkové sady Appearance Package s dvoutónovým lakováním, dvacetipalcovými ráfky, koženým čalouněním a řadou drobností v interiéru včetně speciálních obkladů dveří.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Změny najdeme také na technice, ovšem paradoxně progresivní jednotka 3,5 l EcoBoost zůstává v nabídce ve své stávající podobě, takže dává 355 koní (261 kW) a 474 Nm. Namísto ní se vylepšení dočkal konvenční, atmosféricky plněný zážehový šestiválec 3,5 l s nepřímým vstřikováním, který obdržel především plně proměnné časování všech ventilů Ti-VCT. Nyní dosahuje výkonu 285 koní (210 kW) a točivého momentu 345 Nm, což je o 23 koní, resp. o 18 Nm více než dosud.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford Flex 2013
  2. Fotogalerie
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků