Ford Figo je malý levný sedan pro Indii, nevadí mu srážka s motocyklem

Koncept představený na autosalonu v Novém Dillí naznačuje příchod nového vozu nižší třídy, zacíleného převážně na rozvíjející se trhy mimo Evropu.

Americká automobilka Ford ukázala na autosalonu v Novém Dillí koncept malého sedanu Ford Figo. Přestože ho výrobce označuje jako „globální“, koncept vychází vstříc specifikům indického trhu.

Plán One Ford Alana Mulallyho velí dosahovat úspor sjednocováním produktového portfolia, ale zcela bez diverzifikace to v dnešním světě přece jen nejde. Ford Figo je sedan segmentu B, kterému v Evropě vládne Fiesta. Na délce pod čtyři metry by měl nabídnout dostatek místa nejméně čtyřem dospělým cestujícím. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Figo je dvojčetem připravovaného hatchbacku Ka

Ford zatím nezveřejnil žádné konkrétní technické údaje. Velmi civilní podoba „konceptu“ ale naznačuje, že produkční Figo se příliš lišit nebude. Indická média už spekulují o motorech: zážehové 1.0 EcoBoost, 1.2 a 1.5 by měl doplnit diesel 1.5 DV5. 

Ford Escort Concept: slavné jméno se vrací, zatím jen v Číně

Ford Escort Concept: slavné jméno se vrací, zatím jen v Číně

Že je Figo určeno pro trhy s jinými očekáváními, než je zvykem u nás, naznačuje i doprovodná tisková zpráva. Jako příklad moderní komfortní výbavy jsou v ní uváděna elektricky sklopná zrcátka a nechybí ani informace, že jejich konstrukce „zabraňuje vylomení, pokud o ně zavadí jiné auto nebo motocykl.“ To se v komuniké k evropským autům nedočtete. 

Pokud vám koncept Ford Figo něco připomíná, nemýlíte se. Jde o další karosářskou verzi brazilského konceptu Ford Ka, který měl podobu pětidveřového hatchbacku. 

O případném prodeji v Evropě se zatím lze jen dohadovat, zcela vyloučen ale není. Malé SUV Ford EcoSport, se kterým ostatně Figo i Ka sdílí platformu, původně také vzniklo pro méně náročné trhy v Jižní Americe a Asii. Od loňského roku se ovšem prodává i v některých zemích Evropy.

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 67 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků