Ford Figo je malý levný sedan pro Indii, nevadí mu srážka s motocyklem

Koncept představený na autosalonu v Novém Dillí naznačuje příchod nového vozu nižší třídy, zacíleného převážně na rozvíjející se trhy mimo Evropu.

Americká automobilka Ford ukázala na autosalonu v Novém Dillí koncept malého sedanu Ford Figo. Přestože ho výrobce označuje jako „globální“, koncept vychází vstříc specifikům indického trhu.

Plán One Ford Alana Mulallyho velí dosahovat úspor sjednocováním produktového portfolia, ale zcela bez diverzifikace to v dnešním světě přece jen nejde. Ford Figo je sedan segmentu B, kterému v Evropě vládne Fiesta. Na délce pod čtyři metry by měl nabídnout dostatek místa nejméně čtyřem dospělým cestujícím. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Figo je dvojčetem připravovaného hatchbacku Ka

Ford zatím nezveřejnil žádné konkrétní technické údaje. Velmi civilní podoba „konceptu“ ale naznačuje, že produkční Figo se příliš lišit nebude. Indická média už spekulují o motorech: zážehové 1.0 EcoBoost, 1.2 a 1.5 by měl doplnit diesel 1.5 DV5. 

Ford Escort Concept: slavné jméno se vrací, zatím jen v Číně

Ford Escort Concept: slavné jméno se vrací, zatím jen v Číně

Že je Figo určeno pro trhy s jinými očekáváními, než je zvykem u nás, naznačuje i doprovodná tisková zpráva. Jako příklad moderní komfortní výbavy jsou v ní uváděna elektricky sklopná zrcátka a nechybí ani informace, že jejich konstrukce „zabraňuje vylomení, pokud o ně zavadí jiné auto nebo motocykl.“ To se v komuniké k evropským autům nedočtete. 

Pokud vám koncept Ford Figo něco připomíná, nemýlíte se. Jde o další karosářskou verzi brazilského konceptu Ford Ka, který měl podobu pětidveřového hatchbacku. 

O případném prodeji v Evropě se zatím lze jen dohadovat, zcela vyloučen ale není. Malé SUV Ford EcoSport, se kterým ostatně Figo i Ka sdílí platformu, původně také vzniklo pro méně náročné trhy v Jižní Americe a Asii. Od loňského roku se ovšem prodává i v některých zemích Evropy.

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků