Ford Fiesta Zetec S: předobraz „eSTéčka”

Ford Fiesta Zetec S: předobraz „eSTéčka”

Je to teprve pár měsíců, kdy Ford představil novou generaci malé Fiesty. Nový vůz má s předchozí generací společný snad jen modrý ovál na masce chladiče a mohlo by se tedy zdát, že si u Fordu mohou dát na delší dobu oraz. Jenže vývojáři si nedali ani chvíli pokoj a ještě před pořádným uvedením nového modelu na trh připravili první sportovně laděnou verzi Zetec S.

Nečekejte žádný hot hatch, tohle auto vás za volantem zřejmě nerozžhaví do běla. Stejně tak vám ale nepřivodí infarkt na čerpací stanici. Jeho motor o objemu 1,6 litru a výkonu 118 koní stačí tak akorát na nadprůměrné výkony při rozumných provozních nákladech - stovku vůz zdolá za 9,9 sekundy a jeho kombinovaná spotřeba činí parádních 4,7 litru benzinu na sto kilometrů.

Nevíme, zda se tato verze objeví i u nás, nebo zůstane k dispozici pouze pro anglický trh, ale s ohledem na případné místní uplatnění se zřejmě budeme muset smířit s tím druhým. Ať tak či onak, na skutečně ostré verze ST a RS si budeme muset ještě chvíli počkat, první ochutnávka v podobě Zetec S ale nevypadá vůbec špatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta Zetec S
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků