Ford Fiesta WRC je venku, Focusy mají utrum

Scéna světových rallye přijde díky novým regulacím FIA o tradiční zjev v podobě Fordu Focus WRC, na jehož místo nastoupí menší model Ford Fiesta WRC, jenž právě debutuje na autosalonu v Paříži.

Model vznikl ve spolupráci evropského Fordu a společnosti M-Sport za jisté asistence francouzské firmy Pipo Moteur. Pod kapotou novinky se objeví přímovstřikový čtyřválec s objemem 1,6 l z nové řady EcoBoost. Testování prototypu probíhalo v Anglii a Francii a příští týden se přesune do Španělska, kde za volanty usednou tovární piloti Fordu Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latovala. V ostrém nasazení se Fiesta WRC představí příští rok na švédské rallye.

K premiéře šéf Ford Motosport Mike Bortin uvedl: „Prezentace našeho nejnovějšího motoru do rallye je dalším krokem v naší rostoucí přítomnosti v motoristickém sportu. Fiesta WRC je také pokračováním naší snahy nabízet zákazníkům cenově dostupné prvotřídní sportovní náčiní se standardním produkčním motorem, jenž může být snadno převeden do specifikace WRC.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta WRC
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků