Ford Fiesta WRC je venku, Focusy mají utrum

Scéna světových rallye přijde díky novým regulacím FIA o tradiční zjev v podobě Fordu Focus WRC, na jehož místo nastoupí menší model Ford Fiesta WRC, jenž právě debutuje na autosalonu v Paříži.

Model vznikl ve spolupráci evropského Fordu a společnosti M-Sport za jisté asistence francouzské firmy Pipo Moteur. Pod kapotou novinky se objeví přímovstřikový čtyřválec s objemem 1,6 l z nové řady EcoBoost. Testování prototypu probíhalo v Anglii a Francii a příští týden se přesune do Španělska, kde za volanty usednou tovární piloti Fordu Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latovala. V ostrém nasazení se Fiesta WRC představí příští rok na švédské rallye.

K premiéře šéf Ford Motosport Mike Bortin uvedl: „Prezentace našeho nejnovějšího motoru do rallye je dalším krokem v naší rostoucí přítomnosti v motoristickém sportu. Fiesta WRC je také pokračováním naší snahy nabízet zákazníkům cenově dostupné prvotřídní sportovní náčiní se standardním produkčním motorem, jenž může být snadno převeden do specifikace WRC.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta WRC

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků