Ford Fiesta ST500: další člen do rodiny „omezených“

Automobilka Ford se poslední dobu skutečně vyžívá ve vymýšlení různých limitovaných edic. Přídomek za názvem modelu sice ne vždy přinese také pár koní pod kapotu, ovšem nějaké ty změny najdeme alespoň v stylingu.

Model Fiesta ST500 si obléknul černý kabát „Panther Black“ a jeho výjimečnost podtrhují stříbrné pruhy na boku a na kapotě. Tentokrát se však nejedná o „rychlé pruhy“ jaké měl třeba Ford Focus ST500, ale o pruhy ve stylu sportovního Escortu RS2000. Nápadně červené brzdné třmeny se ukrývají za 17-ti palcovými černými slitinovými koly. Od stylingu se však dostáváme k vylepšením technického charakteru, jejichž sice není mnoho, ale za zmínku určitě stojí.
 
Speciální Fiestu ST500 pohání sériový 2,0 litrový čtyřválec s výkonem 150 koní, výrobce však osadil nové tužší tlumiče, upravil řízení a převody. Na druhé straně je však vůz uvnitř vybaven nadstandardně, fanoušky hudby potěší zejména audiosystém Sony a co se týče komfortu, ten přidávají kožená vyhřívaná sedadla.
 

Počáteční cena za tento „luxus v malém“ byla stanovena na 15 000 liber (zhruba 460 000 Kč), přičemž drtivá většina vozů bude prodána ve Velké Britanii. A na otázku, co značí v názvu číslo 500, existuje jednoduchá odpověď. Vyrobených bude pouze 500 kusů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ST500: a koní zase jen 150...
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků