Ford Fiesta ST200 dostal silnější motor a nový podvozek

Ford přiveze na autosalon do Ženevy také přiostřený model Fiesta ST200, který dostal posílený motor a zásadně přepracovaný podvozek. Podle automobilky je to výsledek naslouchání kritiky a přání zákazníků. Prodej vylepšeného Fordu Fiesta ST200 začne v červnu letošního roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ST200 má o 18 koní a 50 Nm silnější motor. Nové je ale i nastavení podvozku, řízení a zkrátila se převodovka. Výsledkem má být nejen rychlejší, ale i řidičštější auto

Pod kapotou najdeme pořád čtyřválec 1.6 EcoBoost, ale jeho výkon povyskočil na 147 kW (200 k) a točivý moment si polepšil na 290 Nm. U původní Fiesty ST to bylo 134 kW (182 koní) a 240 Nm. Zůstala manuální šestistupňová převodovka, automat se tady nekoná.

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Spolu se silnějším motorem se ale také zkrátil stálý převod z 4,06 na 3,82. Díky tomu má mít Ford Fiesta ST200 lepší akceleraci a i přes kratší stálý převod se zvýšila maximální rychlost na 230 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje o 0,2 s rychleji, tedy za 6,7 sekundy.

Dost se toho změnilo i na podvozku. Vpředu je nově navržená těhlice, vzadu je torzní příčka s vyšší tuhostí. Podvozek je snížený o 15 mm a má upravené tlumiče i pružiny. Řízení nabídne rychlější převod, Fiesta ST200 dostala rovněž přenastavený systém vektorování točivého momentu a také stabilizační systém nastavitelný ve třech stupních. Větší a silnější jsou i brzdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků