Ford Fiesta ST200 dostal silnější motor a nový podvozek

Ford přiveze na autosalon do Ženevy také přiostřený model Fiesta ST200, který dostal posílený motor a zásadně přepracovaný podvozek. Podle automobilky je to výsledek naslouchání kritiky a přání zákazníků. Prodej vylepšeného Fordu Fiesta ST200 začne v červnu letošního roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ST200 má o 18 koní a 50 Nm silnější motor. Nové je ale i nastavení podvozku, řízení a zkrátila se převodovka. Výsledkem má být nejen rychlejší, ale i řidičštější auto

Pod kapotou najdeme pořád čtyřválec 1.6 EcoBoost, ale jeho výkon povyskočil na 147 kW (200 k) a točivý moment si polepšil na 290 Nm. U původní Fiesty ST to bylo 134 kW (182 koní) a 240 Nm. Zůstala manuální šestistupňová převodovka, automat se tady nekoná.

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Spolu se silnějším motorem se ale také zkrátil stálý převod z 4,06 na 3,82. Díky tomu má mít Ford Fiesta ST200 lepší akceleraci a i přes kratší stálý převod se zvýšila maximální rychlost na 230 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje o 0,2 s rychleji, tedy za 6,7 sekundy.

Dost se toho změnilo i na podvozku. Vpředu je nově navržená těhlice, vzadu je torzní příčka s vyšší tuhostí. Podvozek je snížený o 15 mm a má upravené tlumiče i pružiny. Řízení nabídne rychlější převod, Fiesta ST200 dostala rovněž přenastavený systém vektorování točivého momentu a také stabilizační systém nastavitelný ve třech stupních. Větší a silnější jsou i brzdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků