Ford Fiesta ST přijíždí do Evropy se zadními dveřmi. Chtěli to zákazníci

Ford Fiesta ST přijíždí do Evropy se zadními dveřmi. Chtěli to zákazníci

Jeden z nejlepší malých hot-hatchů byl na starém kontinentě k dispozici pouze ve třídveřové variantě. Nyní se však stejně dočkáme praktičtější pětidveřové verze, která je za oceánem k dispozici už třetím rokem.

O praktičtější verzi si řekli sami zákazníci. „Čím dál více zákazníků se ptalo po pětidveřovém modelu,“ přiznává Roelant de Waard, viceprezident evropské divize Fordu pro marketing, prodeje a servis. Hot-hatche jsou auty na každý den, kde je i přes nezbytně nutné sportovní vlastnosti praktičnost důležitá. Vždyť právě v USA nenarazíte pro změnu na třídveřový model.

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Dynamika a chování vozu, pro které je „estéčko“ chváleno, by mělo zůstat beze změn. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 240 Nm zůstává, nemění se ani šestistupňová manuální převodovka. Posílená Fiesta ST200, která se ukázala už na letošním autosalonu v Ženěvě, však bude i nadále k dispozici pouze ve třídveřovém provedení (má 147 kW, 290 N.m a přepracovaný podvozek).

Ford Fiesta ST200 dostal silnější motor a nový podvozek

Ford Fiesta ST200 dostal silnější motor a nový podvozek

Podle Fordu má mít pětidveřový model minimálně čtvrtinový podíl na prodejích tohoto ostrého hatchbacku. Bude zajímavé sledovat, jak velké procento nakonec zvolí praktičtější verzi, která by měla být přibližně o 18.000 korun dražší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků