Ford Fiesta ST: poptávka překonala odhady, výroba zvýšena na 60 aut denně

Evropský Ford může být spokojen: za prvních necelých šest měsíců svého působení na trhu si sportovně střiženou Fiestu ST objednalo přes 10 000 zákazníků.

Evropská část Ford Motor Company eviduje od zahájení prodejů letos v březnu bezmála 10 000 objednávek na novou Fiestu ST, což je zhruba dvakrát tolik, než odhadovala. Proto Ford navýšil výrobu tohoto modelu o 15 %, nyní se tak v Kolíně nad Rýnem vyrábí 60 vozů denně. Nejžádanější je nová Fiesta ST ve Velké Británii, kam zamířilo 56 % všech dosud prodaných vozů, následují Německo a Švýcarsko. Dohromady tyto tři země zajišťují více než 87 % veškerého odbytu nové sportovní Fiesty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ST

Jen pro zajímavost: Ford uvádí, že celkem 45 % zákazníků volí oranžovou Molten nebo modrou Spirit, což jsou odstíny určené výhradně pro Fiestu ST. Model Fiesta ST tak v prodejních úspěších navazuje na větší Ford Focus ST, který se začal prodávat loni v létě a jen za první pololetí letošního roku na něj Ford evidoval na 4 000 objednávek, což patří v dané třídě k nejlepším výsledkům.
 

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Pod kapotou se od dob studie Fiesta ST Concept z Frankfurtu v roce 2011 nic nezměnilo. Najdeme tam zážehový čtyřválec 1,6 l EcoBoost s výkonem 182 koní (134 kW) a točivým momentem 240 Nm. Dodáván je výhradně v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol, přičemž při pohotovostní hmotnosti 1 196 kg z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km/h. Průměrná spotřeba má i přes tyto působivé parametry činit příznivých 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oproti standardní Fiestě je špičková Fiesta ST obdařena řadou modifikací včetně přepracovaného pérování a závěsů kol snižujícími světlou výšku o 15 mm či posílené brzdové soustavy. U nás se Ford Fiesta ST v současnosti prodává za ceny od 429 990 Kč za ST a za 454 990 Kč za lépe vybavené ST+.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků