Ford Fiesta ST: poptávka překonala odhady, výroba zvýšena na 60 aut denně

Evropský Ford může být spokojen: za prvních necelých šest měsíců svého působení na trhu si sportovně střiženou Fiestu ST objednalo přes 10 000 zákazníků.

Evropská část Ford Motor Company eviduje od zahájení prodejů letos v březnu bezmála 10 000 objednávek na novou Fiestu ST, což je zhruba dvakrát tolik, než odhadovala. Proto Ford navýšil výrobu tohoto modelu o 15 %, nyní se tak v Kolíně nad Rýnem vyrábí 60 vozů denně. Nejžádanější je nová Fiesta ST ve Velké Británii, kam zamířilo 56 % všech dosud prodaných vozů, následují Německo a Švýcarsko. Dohromady tyto tři země zajišťují více než 87 % veškerého odbytu nové sportovní Fiesty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ST

Jen pro zajímavost: Ford uvádí, že celkem 45 % zákazníků volí oranžovou Molten nebo modrou Spirit, což jsou odstíny určené výhradně pro Fiestu ST. Model Fiesta ST tak v prodejních úspěších navazuje na větší Ford Focus ST, který se začal prodávat loni v létě a jen za první pololetí letošního roku na něj Ford evidoval na 4 000 objednávek, což patří v dané třídě k nejlepším výsledkům.
 

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Pod kapotou se od dob studie Fiesta ST Concept z Frankfurtu v roce 2011 nic nezměnilo. Najdeme tam zážehový čtyřválec 1,6 l EcoBoost s výkonem 182 koní (134 kW) a točivým momentem 240 Nm. Dodáván je výhradně v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol, přičemž při pohotovostní hmotnosti 1 196 kg z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km/h. Průměrná spotřeba má i přes tyto působivé parametry činit příznivých 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oproti standardní Fiestě je špičková Fiesta ST obdařena řadou modifikací včetně přepracovaného pérování a závěsů kol snižujícími světlou výšku o 15 mm či posílené brzdové soustavy. U nás se Ford Fiesta ST v současnosti prodává za ceny od 429 990 Kč za ST a za 454 990 Kč za lépe vybavené ST+.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků