Ford Fiesta ST: poptávka překonala odhady, výroba zvýšena na 60 aut denně

Evropský Ford může být spokojen: za prvních necelých šest měsíců svého působení na trhu si sportovně střiženou Fiestu ST objednalo přes 10 000 zákazníků.

Evropská část Ford Motor Company eviduje od zahájení prodejů letos v březnu bezmála 10 000 objednávek na novou Fiestu ST, což je zhruba dvakrát tolik, než odhadovala. Proto Ford navýšil výrobu tohoto modelu o 15 %, nyní se tak v Kolíně nad Rýnem vyrábí 60 vozů denně. Nejžádanější je nová Fiesta ST ve Velké Británii, kam zamířilo 56 % všech dosud prodaných vozů, následují Německo a Švýcarsko. Dohromady tyto tři země zajišťují více než 87 % veškerého odbytu nové sportovní Fiesty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ST

Jen pro zajímavost: Ford uvádí, že celkem 45 % zákazníků volí oranžovou Molten nebo modrou Spirit, což jsou odstíny určené výhradně pro Fiestu ST. Model Fiesta ST tak v prodejních úspěších navazuje na větší Ford Focus ST, který se začal prodávat loni v létě a jen za první pololetí letošního roku na něj Ford evidoval na 4 000 objednávek, což patří v dané třídě k nejlepším výsledkům.
 

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Pod kapotou se od dob studie Fiesta ST Concept z Frankfurtu v roce 2011 nic nezměnilo. Najdeme tam zážehový čtyřválec 1,6 l EcoBoost s výkonem 182 koní (134 kW) a točivým momentem 240 Nm. Dodáván je výhradně v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol, přičemž při pohotovostní hmotnosti 1 196 kg z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km/h. Průměrná spotřeba má i přes tyto působivé parametry činit příznivých 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oproti standardní Fiestě je špičková Fiesta ST obdařena řadou modifikací včetně přepracovaného pérování a závěsů kol snižujícími světlou výšku o 15 mm či posílené brzdové soustavy. U nás se Ford Fiesta ST v současnosti prodává za ceny od 429 990 Kč za ST a za 454 990 Kč za lépe vybavené ST+.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků