Ford Fiesta ST: poptávka překonala odhady, výroba zvýšena na 60 aut denně

Evropský Ford může být spokojen: za prvních necelých šest měsíců svého působení na trhu si sportovně střiženou Fiestu ST objednalo přes 10 000 zákazníků.

Evropská část Ford Motor Company eviduje od zahájení prodejů letos v březnu bezmála 10 000 objednávek na novou Fiestu ST, což je zhruba dvakrát tolik, než odhadovala. Proto Ford navýšil výrobu tohoto modelu o 15 %, nyní se tak v Kolíně nad Rýnem vyrábí 60 vozů denně. Nejžádanější je nová Fiesta ST ve Velké Británii, kam zamířilo 56 % všech dosud prodaných vozů, následují Německo a Švýcarsko. Dohromady tyto tři země zajišťují více než 87 % veškerého odbytu nové sportovní Fiesty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ST

Jen pro zajímavost: Ford uvádí, že celkem 45 % zákazníků volí oranžovou Molten nebo modrou Spirit, což jsou odstíny určené výhradně pro Fiestu ST. Model Fiesta ST tak v prodejních úspěších navazuje na větší Ford Focus ST, který se začal prodávat loni v létě a jen za první pololetí letošního roku na něj Ford evidoval na 4 000 objednávek, což patří v dané třídě k nejlepším výsledkům.
 

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Pod kapotou se od dob studie Fiesta ST Concept z Frankfurtu v roce 2011 nic nezměnilo. Najdeme tam zážehový čtyřválec 1,6 l EcoBoost s výkonem 182 koní (134 kW) a točivým momentem 240 Nm. Dodáván je výhradně v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol, přičemž při pohotovostní hmotnosti 1 196 kg z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km/h. Průměrná spotřeba má i přes tyto působivé parametry činit příznivých 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oproti standardní Fiestě je špičková Fiesta ST obdařena řadou modifikací včetně přepracovaného pérování a závěsů kol snižujícími světlou výšku o 15 mm či posílené brzdové soustavy. U nás se Ford Fiesta ST v současnosti prodává za ceny od 429 990 Kč za ST a za 454 990 Kč za lépe vybavené ST+.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků