Ford Fiesta ST: poptávka překonala odhady, výroba zvýšena na 60 aut denně

Evropský Ford může být spokojen: za prvních necelých šest měsíců svého působení na trhu si sportovně střiženou Fiestu ST objednalo přes 10 000 zákazníků.

Evropská část Ford Motor Company eviduje od zahájení prodejů letos v březnu bezmála 10 000 objednávek na novou Fiestu ST, což je zhruba dvakrát tolik, než odhadovala. Proto Ford navýšil výrobu tohoto modelu o 15 %, nyní se tak v Kolíně nad Rýnem vyrábí 60 vozů denně. Nejžádanější je nová Fiesta ST ve Velké Británii, kam zamířilo 56 % všech dosud prodaných vozů, následují Německo a Švýcarsko. Dohromady tyto tři země zajišťují více než 87 % veškerého odbytu nové sportovní Fiesty.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ST

Jen pro zajímavost: Ford uvádí, že celkem 45 % zákazníků volí oranžovou Molten nebo modrou Spirit, což jsou odstíny určené výhradně pro Fiestu ST. Model Fiesta ST tak v prodejních úspěších navazuje na větší Ford Focus ST, který se začal prodávat loni v létě a jen za první pololetí letošního roku na něj Ford evidoval na 4 000 objednávek, což patří v dané třídě k nejlepším výsledkům.
 

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Pod kapotou se od dob studie Fiesta ST Concept z Frankfurtu v roce 2011 nic nezměnilo. Najdeme tam zážehový čtyřválec 1,6 l EcoBoost s výkonem 182 koní (134 kW) a točivým momentem 240 Nm. Dodáván je výhradně v kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a pohonem předních kol, přičemž při pohotovostní hmotnosti 1 196 kg z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,9 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km/h. Průměrná spotřeba má i přes tyto působivé parametry činit příznivých 5,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Oproti standardní Fiestě je špičková Fiesta ST obdařena řadou modifikací včetně přepracovaného pérování a závěsů kol snižujícími světlou výšku o 15 mm či posílené brzdové soustavy. U nás se Ford Fiesta ST v současnosti prodává za ceny od 429 990 Kč za ST a za 454 990 Kč za lépe vybavené ST+.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků