Ford Fiesta ST: kladivo na Fabii RS (test)

Jan  |  11. 08. 2005 00:42

Predpokladam, ze otacky nepadaji pod 1000 z duvodu emisi. To je u Forda bezne, kdyz se krapet vice zhreje motor.
Co se kufru tyce, tak to neni nic noveho. To uz mely Fiesty z roku 199x. Alespon, co jsem zazil. Ten model, co byl shodny s Mazdou121. Neprijde mi to ani moc jako negrativni vlastnost.
Sedacky mi prisly celkem OK. Velkou a v podstate jedinou zavaznou vyhradu mam vuci el. plynu. To je velka bida. V priplatkove vybave mi take, stejne jako vam, chybi AAC. Kladne bych hodnotil moznost vypnuti stabilizace a predevsim pak jizdni vlastnosti po jeho vypnuti. Fabie jako takova nesedi nijak spatne, ale na Fiestu nema. O 206 radeji nemluvim. V tomto ohledu me mile prekvapilo Clio. Ale mozna to bylo tim, ze jsem cekal mene.

Odpovědět  |   | 
dochtor  |  11. 08. 2005 08:31

pan Broza ale pise o poklese volnobeznych otacok po UPLNOM zastaveni auta,
nieco podobne som s Fordom (o nieco mensim ako Fiesta ) zazil, akonahle sa auto dalo do pohybu - bez plynu ci spojky, len tak samospadom z kopca, otacky vyleteli niekam k 2500 po zabrzdeni spadli na normal, riesenim bol reset riadiacej jednotky

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 08. 2005 10:21

Vyšší volnoběžné otáčky pokud je auto v pohybu je u Fordu normální již několik let (minimálně od 90 roku, kdy jsem to měl na Fiestě). Pokud auto zastaví, klesnou pod 1000 ot/min. Hodí se to třeba při dojíždění na křižovatku, kde se rozsvítí oranžová následně zelená, ,,nesbírají" se otáčky úplně odspodu. Také typicky ,,fordovské" je chvilkové podržení otáček při přeřazování, aspoň tolik nespadnou dolů.

Odpovědět  |   | 
ACE.  |  11. 08. 2005 10:33

Ty ot. nejsou nic zvláštního, u Swiftu mi to dělalo stejně.

Odpovědět  |   | 
FST  |  11. 08. 2005 04:52

Zdravim vás pánové.Nebylo by tam video?

Odpovědět  |   | 
pjanda  |  11. 08. 2005 10:29

Natocili jsme takove video, ktere pracovne nazyvan AlpenDuel  S Fiestou ST a Astrou GTC... Doufam, ze se jej podari brzy nastrihat a publikovat, minimalne na Alpy se koukat da

Odpovědět  |   | 
-Ferda-  |  11. 08. 2005 08:00

Hahahahaa, to je přesný nadpis, Fiesta ST si dává Fobie RS k snídani  Jen čekám, kdy se tu objeví nějaký zarytý fanda českého supersportu a bude tvrdit opak. Nene, panové, Fabia RS nemá a nikdy nebude mít na Fiestu ST

Odpovědět  |   | 
MOMO  |  11. 08. 2005 08:28

No vidis a ja FRS vlastnim a souhlasim s tebou...Je to tak divny?
Fiesta ST je moc povedena,asi az na ten posez ridice(na to uz zehrali redaktori z konkurencniho auto.cz)

Odpovědět  |   | 
pevely  |  11. 08. 2005 09:05

Souhlas MOMO. Ale do práce pak 11.

Odpovědět  |   | 
wuf  |  11. 08. 2005 11:03

Za tohle me sezerete, ale este pockame na Punto 1.6T ne?

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 11:21

Fabie ani na fiestu mít nechce. Stačí se podívat na počet proanejch RS a hned je ti jasný proč. Pokud se Fiest prodá 1/3, budou u fordu skákat salta z petřína.
Přiznám se že mi nějak uniká srovnání těch aut (autora článku chápu, protože už jen zmínka o tomhle českým "supersportu" zvedá čtenost o 20%). Ale k tomu srovnání - Fabie je rychlý dieselový hečbek se sportovním nádechem a Fiesta téměř čistokrevné civilní sportovní nářadí. Nějak mě i uniká cílová skupina Fiesty u nás. Tohle auto totiž chápu jako třetí auto do rodiny, se kterým se chlap jde o víkedu vyřádit na okruh (jak se to dělá v anglii) nebo (v krajním případě) na okresku (jak se to dělá u nás). Myslím že cílovka tohohle auta bude hrozně malá - na votuzery je málo výrazný a je nutný ho umět řídit, pro bohatší sportovní nadšence je zas málý a nevýkonný. Pokud byste na libovolnou trať postavili proti sobě frs a fiestu, fiesta pokaždý vyhraje. Ale pokud bych si měl já vybrat, volím frs. S fiestou se dá jet hodně rychle, ten motor vás prostě k takový jízdě nutí, jenže v běžným provozu je tohle spíš k zlosti. Takže když to shrnu - 5 dní v týdnu mě bude fiesta trápit (chutí po otáčkách a s tím související spotřebou a únavou)  a o víkendu se budu smát všem votuzerům s frs.
S frs budu o pomalejší než fiesta, ale bude mě to na palivu stát polovinu. Ale dá se s ní celej tejden jezdit uvolněně, aniž by ho cokoliv nutilo bejt všude první (i když někteří její majitelé se nás snaží stále přesvědčovat o opaku).
Takže když to shrnu - ano fiesta je ve většině věcí lepší než frs, ale přijde mi to jako srovnávat 535d s Mkovým paketem s M5kou. Jde o naprosto odlišná auta, která nabízejí odlišné "dárky" v podobném balení.
 
 
 

Odpovědět  |   | 
pevely  |  11. 08. 2005 11:28

Lépe bych to nevystihl. Ad Broza: z názvu článku naprosto vyplývá, že vás to tu živí.

Odpovědět  |   | 
komerční banka  |  11. 08. 2005 12:08

Tak jsi taky uplne mimo. To co tu rekl tvuj predrecnik je jen hloupa obhajoba FRS z NEZNALOSTI. FST je uplne jina... Proste nekdo nedokaze pobrat, ze Ford udelal lepsi auto nez Skodovka v 90% procentech pohledu na nej.

Odpovědět  |   | 
pevely  |  11. 08. 2005 12:13

Věc názoru. Mě se FST líbí, ale pro civil je k ničemu.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 08. 2005 12:55

Proč by byla por civil k ničemu ? Silnější motor v menším autě ji automaticky odsuzuje k nepoužitelnosti. Fiesta ST nežere stále 10 litrlů, ale při pohodové jízdě mimo městosi vezme pod 8 litrů. Pokud se jí bude šlapat na krk, pak bude spotřeba vyšší, ale to u každého auta (s mou 1.6 není prob,ém jezdit za 10 mimo město). Podovozek nemusí byhovovat každému, ale to už záleží na jednotlivci. Motor 2.0 je v nabídce prakticky všech aut o třídu výš a tím pádem jsou také nepoužitelné ?

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 14:39

To je právě ono - při klidnější jízdě. Jenže kdo s takovýmhle autě bude jezdit "pohodově"? (btw - když budu chtít jezdit pohodově, koupím si slabší motor). Podle mě jde s takovýmhle typem auta jezdit v 90% jízd jen rychle a "na krev". V obou typech jízd bude fiesta lepší, ale mnohem větší spotřebou jízdy...

Odpovědět  |   | 
ItchY  |  11. 08. 2005 15:35

Tak tyhle hlody sem nikdy nepochopil.. bud chci jezdit normalne, nebo chci jezdit rychle. Ale kdo o tom k*va rozhoduje - tuna a pul zeleza, nebo ta trocha sede kury mozkove mezi koleckem a sedadlem..? Tot otazka.
Kdybych si treba ja kupoval takovyhle auto, tak zhruba pro to ze tam je "trochu" vykonu vic, nez je nezbytne nutny. Cimzpadem se mi bude lip predjizdet, do kopce nemusim jezdit na jednicku a podobne.. ale v zadnym pripade me to neprinuti (jak rikate) 90% casu jezdit s plynem na podlaze.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 08. 2005 16:14

Přesně tak, tohle taky nechápu. Kam potom patří lidé, kteří si koupí motory s objemem nad 2.5 litru a jezdí normálně ? Spíše mě ohroýují ti, kteří si koupí auto maximálně s výkonem do 100 kW a myslí si, jakou nemaíju v rukách raketu.
To že je v autě pár koníků navíc přeci rovnou neodsuzuje řidiče k tomu ,aby byl postrach všech řidičů, cyklistů, maminek s kočárkama atd. Blbostp, je top v lidech a ne v autech. Mimochodem pár mých kamarádů má malá auta s trochu větším výkonem a právě těch 90% jezdí normálně,nikoho neohrožují, prostě v pohodě a klidu a v případě, že je potřeba na to šlápnout, tak ten výkona mají k dispozici.

Odpovědět  |   | 
MiB  |  11. 08. 2005 23:56

Moje zena s Taurusem 3.0 V6 jezdila vzdycky pohodove , proste to neni o aute, ale o cloveku.- Az budu chti jezdit ecorrally , poridim si nejakej malobjemovej preplnovanej naftak a a kazdymu budu vypravet o spotrebe behem tydne pri cestach do prace po meste. Fobie RS mi pripada schizofreni jak soustani v holinkach  

Odpovědět  |   | 
Veverak  |  12. 08. 2005 09:07

No ono s Taurusem ani jinak jezdit nejde - je to takovy auto pro duchodce (to byl alespon muj pocit). Na druhou stranu s takovym Cliem s 3.0V6 asi pomalu jezdit opravdu nejde. Spis bych tedy rekl je jak o aute tak i o cloveku (o kterym je to trochu vic ...).

Odpovědět  |   | 
stealth  |  13. 08. 2005 07:37

Hmm, myslím si, že Tě ještě čeká spousta učení ve škole po prázdninách. Zkušený řidič, by tohle v životě nemohl napsat, natožpak v reálu udělat. Kde se v ČR dá jezdit 90% času na krev a rychle? Já osobně to vidím tak na 15% (když potřebuji rychle předjet).

Odpovědět  |   | 
stealth  |  13. 08. 2005 07:37

Hmm, myslím si, že Tě ještě čeká spousta učení ve škole po prázdninách. Zkušený řidič, by tohle v životě nemohl napsat, natožpak v reálu udělat. Kde se v ČR dá jezdit 90% času na krev a rychle? Já osobně to vidím tak na 15% (když potřebuji rychle předjet).

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 08. 2005 11:34

Srovnání není tak úplně mimo. Stojí cca stejně, stejná třída aut. Pak jsou dvě skupiny lidím kteří si kupují silnější malá auta. To co chtějí rychlejší a na spotřebu lepší auto a oželí horší (ve srovnání s Fiestou ST) podvozek sáhnou po FRS, ale pak jsou ti co preferují benzínový motor, jeho vytáčení, skvělý podvozek a na spotřebu tolik nekoukají, pak sáhnou po Fieste ST.

Odpovědět  |   | 
komerční banka  |  11. 08. 2005 12:05

Cistokrevne civilni sportovni naradi? Ale prosimte, jel jsi nekdy s FST? To auto miri na uplne stejnou skupinu jako FRS, ta auta jsou podobne tvrda a podobne ladena, rozhodne neni pravda, ze FRS je nejaka rychla pohodovka a FST trvdy sportak. Jediny problem je v tom, ze FST je ve vsem, co ma neco do cineni se zacilanemi takoveho auto, o neco lepsi nez FRS a pritom neni horsi na normalni jezdeni. Jsou to oboji lehce sportovni auta, ve stejne tride, za podobne penize...
To co jsi vytahl jsem tu cekal. Ale je to uplne mimo, srovnani s 535d vs. M5 je rana uplne vedle...

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 14:42

Ano, je to tvůj názor a já ti ho neberu. Bohužel jsi ho nepodpořil žádným argumentem ale přesto ho nelze přehlédnout...

Odpovědět  |   | 
Moik  |  11. 08. 2005 13:03

A já bych se zase hádal o těch prodaných kusech, teda samozřejmě celosvětově. A srovnávat to jen v CZ je stejně ujetý jako argumenty ve zbytku příspěvku. Apetit motoru nezáleží na objemu, ale na hmotnosti, kterou táhne, nevěřím, že by se s Fiestou ST nedalo jet za 6l/100km nebo i míň!!! Ale proč??
A nesrovnávat FRS s FST? Proč?

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 14:47

Žiju v čr a co je ve světě mi je ukradený. Pokud bych se chtěl bavit o celosvětovejch prodejích, tak bych to tam napsal. Apetit motoru nezáleží JEN na objemu a hmotnosti, ale i dalších faktorech jako je výkon a jeho využívání. Pokud pojedeš rychle s frs - pojedeš za 8-9l, když pojedeš na krev, pak si přidej  další 2 litry. U fiesty si v obou případech přidej tak 4-5l. To je fyzika.  

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 08. 2005 13:04

Ještě doplním, že Fabia RS proti Fieste ST vede pouze co se týče spotřeby, ale také ot nemusí být vždy, tady záleží na řidiči. Polovina to určitě nebude - s Fabii se da jet za 5.5 litru, ale to není jízda to je styl ,,důchodce v klobouku" a tam bude i Fiesta žrát pod 8 litru. Ale promítněte ostatní náklady dieselu oproti benzínu ? Fiestu taky můžete naložit cementem a jet na chatu.
A srovnání 535d a M5 to je totální úlet i v počtu válců (aspoň myslím). 535d je normální BMW s výborným naftovým motorem a M5 je silně (pro někoho iu brutálí) sportovní náčiní s vysokým výkonem. Fabie a Fiesta takhle daleko od sebe nejsou, to je blábol.

Odpovědět  |   | 
pevely  |  11. 08. 2005 13:46

Přečti si pořádně ten článek, hlavně sekci o spotřebě a pak to,co si tu vydedukoval smaž. Mě zajímá realita a ne tvé dedukce.

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 14:50

Jasně M5 vs. 535d je úlet, ale imho popisuje problém - m5 ujede 535d kdykoliv se jí bude chtít. Jenže když si odmyslíš dálnice u soudruhů z ndr, tak málokde najdeš bezpený místo aby jí mohla ujet. A v běžným provozu 500 (400) koní normálně nevyužiješ.

Odpovědět  |   | 
ItchY  |  11. 08. 2005 15:43

Mno, rek bych ze M5 ujede "obycejnymu" 5 kdykoliv a kdekoliv. V zadnym z nich sem teda nejel, ale rek bych ze vsechny clanky o M5 tohle vicemene potvrzuji. To je jak kdybys srovnaval focus 2.0 s focusem WRC...

Odpovědět  |   | 
Josallito  |  11. 08. 2005 19:53

No ja se uz v necem svezl a muzu Te ubezpecit, ze teda tak jednoduse a s prehledem ji zase neujede. Je tu fakt malo mist, kd to muzes tak rozpalit, aby se dalo mluvit o totalnim setreni 535d. Spis by ti to rvalo srdce, ze tvrdej podvozek M5 zenes po tech deravejch cestach jak barbar.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 08. 2005 10:29

Dle mého soudu jsou ta auta svým zaměřením dost rozdílná. Zatímco o Fabie se počítá spíše s "běžným" možná i rodiným použitím (vrámci možností ČR  ), u Fiesty se jedná o autíčko pro radost a vyblbnutí se na bezpečných usecích silnic . U Fabie to lze samozřejmě také, ale vzhledem ke koncepci (težký nafťák (!) nad přední nápravou) je to o něčem jiném

Odpovědět  |   | 
HANS  |  11. 08. 2005 10:59

Tohle je fakt hustýýýýýýýýýýýýýýýýýý.nic lepšího a hezčího mezi malejma autama fakt neni.kam se se...e  Fabie RS s tim dieselovim motorem.

Odpovědět  |   | 
pevely  |  11. 08. 2005 11:18

se.e se o 400Km na nádrž dál.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 08. 2005 11:59

A si si istý, že u tejto skupiny áut je to to najdoležitejšie ? Ja o tom nie som presvedčený. Ani jedo auto sa ako rodinné nehodí, takže keby som podobné auto chcel, tak jedine ako druhé auto a v tom prípade by vyhrala Fiesta.

Odpovědět  |   | 
pevely  |  11. 08. 2005 12:10

Pro někoho, kdo na dvě auta nemá a auto chce používat i na civilní ježdění je to docela důležité.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 08. 2005 13:10

Takový člověk nebude ani přemýšlet nad obou Fabie RS nebo Fiesty ST. Byl by blázen, kdyby si jako rodinné auto koupil jedno z nich, rval do toho čtyřčlennou rodinu a utratil přes 500.000 Kč, když za tu cenu může mít Octavii.

Odpovědět  |   | 
pevely  |  11. 08. 2005 13:33

A kdo mluvil a rodinném autě? Jsme dva a potřebujem jezdit levně do práce a občas si chceme zařádit. Jinak u FRS nejde jen o spotřebu, ale i o výbavu. Zkus jezdit s autem denně do práce, a nebude to trvat dlouho a hluk jako je v FST a spotřeba, tě budou den ode dne víc sr..t. A ušetřit měsíčně 2500 na PHM mi nepřipadá jako zanedbatelné. FST je pěknej výkonej auťák, ale prostě bych ho z výše uvedených důvodů nechtěl. Dál to neřeším.

Odpovědět  |   | 
komerční banka  |  11. 08. 2005 13:48

Podle toho co placas musim znova zopakovat, ze je videt, ze jsi s FST NIKDY NEJEL. Hluk, takova kravina, oproti randalu v FRS je zvuk FST uchulahodici zvoucek...

Odpovědět  |   | 
pevely  |  11. 08. 2005 13:54

Jde vidět, že ty si v FRS taky nejel, jinak bys nemohl mluvit o hluku. Já s FST opravdu nejel, ale přečetl jsem si článek a dočetl se tam o hluku. Takže chceš říct, že autoři lžou nebo co?

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 08. 2005 16:35

Jenže je hluk a hluk. Autoři napsali, že se jedná o příjemný ,,hluk" motoru a bez tohoto zvuku by to byla nuda. Měl jsem tu čest se svézt v Porsche 911 a mohu tě ubezpečit, že tam se nedá mluvit o hluku, ale přímo o randálu a slyšel jsem i Ferrari, kde zvukovou izolaci zabezpečuje jen sklo, takže tam je randál taky slušnej, ale ten randál je nádherný, lahodí uchu (oproti traktorovému klapotu FRS ).
Autoři nelhali, ale ty jsi vypíchl jen jednu část informace a účelově nedoplnil druhou.

Odpovědět  |   | 
komerční banka  |  11. 08. 2005 16:56

Ja jsem jel v obou autech, na rozdil asi od vetsiny chytraku co tu prispivaji. A jako sorry, FST ma prijemny sportovni zvuk (chces-li hluk, ale usi ani nahodou netrha), FRS ma odporny dieslovy klapot a duneni. Jestli se ti tohle libi, tak prosim, ale ostatnim to necpi, protoze to nema nic spolecneho ani se slovem "prijemny", ani se zkratkou "RS"...

Odpovědět  |   | 
Josallito  |  11. 08. 2005 20:14

No ja nedavno videl a slysel zluty Seat Leon s dieslem a nejak solidne poladenym. Protoze to co to vydavalo za zvuk, se po tom kazdej otacel. Takovy jemny klapot a pak solidi duneni se suprovym hvizdanim snad turba, nebo ceho. ALe fakt tak krasny sportovni zvuk sem jeste u diesla neslysel. Opravdu to nebylo to chrochtani. A propo nevite nekdo cim to mel poladeny? Bylo to totiz fakt hodne dobry.

Odpovědět  |   | 
komerční banka  |  11. 08. 2005 13:44

Presne tak, tohle si jako jedine auto koupi maximalne mlady clovek co ma radsi vykon, zabavu atd. nez prostor a vyuzitelnost a pro toho je Fiesta po vsech smerech lepsi. Spotreba neni argument, chci-li sportacek pro zabavu zabavu tak proste nevolim diesel...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 08. 2005 13:34

Tak to si ma pobavil Mrazik ti už odpovedal za mňa...

Odpovědět  |   | 
pevely  |  11. 08. 2005 13:39

Aspoň jsem ti prodloužil život.

Odpovědět  |   | 
skynet  |  11. 08. 2005 13:26

A čo taký SWIFT ? Ten sa vám nepáči ?

Odpovědět  |   | 
Hit  |  11. 08. 2005 13:30

Musim nesouhlasit s tvrzenim trochu nervózní záď na špatném povrchu,myslim ze to vec skusenosti ridice s danym autem ,osobne jsem toto nepozoroval a kdyz to srovnam treba CTR tak ten by potom musel byt maxisuper "nervozni".

k tomu: limitem je koncepce zadního zavěšení kol - zajimalo by me jak jste nasel limit koncepce A ukazte mi jedinej lepsi podvozek ve tride bez nezavisleho zaveseni zadni n.,ja o zadnem nevim.

Odpovědět  |   | 
LYŽAŘ  |  11. 08. 2005 17:41

co třeba Clio RS?

Odpovědět  |   | 
Hit  |  13. 08. 2005 00:01

Clio Sport hmm ani nahodou uvidime to nove

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  11. 08. 2005 14:27

Model chovani zaryteho skodovkare:
 
1) Zprava "kdokoliv z Koreje privadi na trh sportovni verzi ve tride malych aut"
Reakce: fuj, je to skaredy, nekvalitni a FRS je nejlepsi.
2) Zprava "kdokoliv z Evropy, ale mimo koncern privadi na trh sportovni verzi (samozrejme benzin)"
Reakce: Spatny podvozek, vysoka spotreba a kdyz se FRS cipne, ma mnohem vyssi kroutak, takze je nejlepsi.
3) Zprava "Fiesta ST je lepsi nez FRS"
Reakce: ty auta jsou vlastne kazdy uplne jiny a nedaji se srovnavat. Navic FRS ma mensi spotrebu a je proste nejlepsi, zvlast pro rodinu.
 

Ja se bavim, ja se tak bavim
 
Pro vsechny, kterym se zda, ze by neco mohlo byt lepsi, nez FRS:
Smirte se s tim, ze takove auto neexistuje. FRS je totiz trida sama pro sebe a pokud je neco lepsi, tak se to vlastne srovnavat neda. Pokud je neco horsi (nebo je to z Koreje), pak se to samozrejme srovnavat da a FRS je nejlepsi. Diskuse FRS vs. cokoliv jsou tedy bezpredmetne, vzdy zvitezi FRS - at uz tim, ze ma lepsi spotrebu, nebo jde o uplne jine auto. A navic, v CR se FRS proda vic nez jinych aut coz dale dokazuje, ze je to technicky zazrak (v zadnem pripade to neni tuctovka s xenonama a prumernym dieselem). Ze v celosvetovem meritku vedou jini neni podstatne, FRS je totiz nejlepsi a kdo to nechape, je blbec. Tak ty snilky nechme, vzdyt je jen jejich omezenost, ze jizdu ve FRS povazuji za sportovni zazitek. My ostatni si radsi uzijem adrenalin, onanii nad nizkym uctem za naftu nechame tem, kterym nic jineho nezbyva.

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 15:01

Ty seš ale demagog.
Ještě jednou opakuju - frs je rychlejší naftovej htb a fiesta "civilní sporťák". Měl by víc vyhovoval frs a myslím že má i u nás početnější cílovou skupinu. Nic víc nic míň.
No ale je fakt že psycholog by tady z toho měl radost. Jistá skupina lidí mající komplexy z dětství a musí si je léčit útokem na cokoliv. Nikdo v této diskuzi neprohlásil že frs je nejlepší nebo o čipování, už nemluvím o zmínce vztahu mezi prodanejma kouskama a kvalitou.
Už jsem od tebe na AR viděl dost úletů a každopádně ti poradím jedno - sežeň si kvalitního psychologa a snaž se minimalizovat přispívání před jeho návštěvou.
 

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  11. 08. 2005 15:51

Demagog? Ha ha, jen se bavim. Opakuj si, co chces, ale demagog ses spis ty. Ze ti vic vyhovuje FRS je tvoje vec a nijak ti to neberu.
 
Ano, tech z komplexem je tady dost, bohuzel podle projevu jsou to vetsinou zaniceni fanousky mladoboleslavskych produktu. Pokud to mela byt ironie na me, jen do toho, osobni utoky jsou prave tim, o cem mluvim a neco to o tobe svedci. Taky se nauc cist, cipovani jsem nezminil v souvislosti s ST, ale staci se podivat do jakekoliv minule diskuse o FRS a urcite to tam najdes, jen hledat. Nesmyslu o vztahu mezi prodejem a kvalitou FRS (potazmo Skody jako takove) uz jsem cetl tolik, ze se divim, zes na ne sam nenarazil.
 
Kvalitniho psychologa nepotrebuju, ale jestli mi chces doporucit toho sveho, klidne muzes. Minimalizace mych prispevku se sice nedockas, ale protoze uz vis, jake strasne veci se dozvis od meho nicku, muzes minimalizovat jejich cteni. Toz asi tak.

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 17:51

Ty očividně nechápeš proč jsem ti to napsal. Než si se do diskuze vložil ty, byla to normální debata, která se lehce stočila od fiesty. Paks přišel ty a začal jsi z toho dělat antiškoda flame. (viz body 1,2,3). Nakonec jsi nám to všem nandal a dozvěděli jsme se že sportovní zážitky lze mít jen s benzínem, čímž jsi ukázal že jsi lepší než většina z nás co si frs vyzkoušela + X redakcí zkušenejch novinářů, kteří tvrděj to co my...
Ale jak říkám někdo je odborník s nickem Skyline a ostatní jsou ty co jim nic jinýho nezbejvá. Nezlob se ale už se s tebou o tom nehodlám bavit. Napsal jsem svůj názor a na nikoho neutočil. Pokud máš nějakej komplex, léč si ho klidně zde, jak píšeš - holt budu muset tvoje příspěvky ignorovat.  

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  12. 08. 2005 10:27

Precti si tu "normalni debatu" jeste jednou a mozna pochopis ty, proc jsem napsal svuj prispevek. Body 1, 2 a 3 nejsou "antiskoda flame", ale shrnuti vetsiny nazoru skalnich omezenych a vsevedoucich fanousku skody (doufam, ze rozdil mezi "Skoda" a "fanousek Skody" je ti dostatecne jasny) nejen z teto, ale (predevsim body 1 a 2) z jinych diskusi na AR (i jinde).
 
Novinari a "ti, co vyzkouseli" at klidne tvrdi, ze auto s vykonem 96 kW, ropakem a stovkou za 9.6 s je "hothatch", ale co jsou potom auta jako Clio Sport, Cooper S nebo 206 RC? To jsou snad "superhothatche"? Ale klidne si dal zij v iluzi, ze mas neco super, je to tvuj zivot, ne muj. Komplexy opravdu netrpim a jestli te tak moc vytaci, ze mam jiny nazor, nez ty, mel by ses nad sebou zamyslet (a nebo chodit na "FRS fan" weby, kde se budete placat po zadech a rozdilnost nazoru te nebude rozpalovat).

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 15:11

Ještě jedna drobnost. Střídám celkem dost aut od 100-200 koní a mě jsem tu čest svézt se ve frs s jedním známým testovacím jezdcem škodovky po okreskách v okolí mb. To co ten člověk s tím autem prováděl mě bralo dech a považuju to za velmi silný sportovní zážitek.
Ale samozřejmě uznávám že pro někoho s nickem Skyline by to nic nebylo. Ten totiž jezdí daleko líp s daleko lepším autem. 

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  11. 08. 2005 15:54

Ted jsem si projel prispevky, ktere jsi tady rozesel, diky za vesele odpoledne
 
Jestli ses ale chtel jen pochlubit, zes jel s testovacim jezdcem z MB, pak teda padam na kolena, doufam, ze mas radost.

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 17:43

Ne, měl to "náznak" toho, že když to nekdo umí, tak se dá sportovně jet i dieselovým hatchbakem.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  12. 08. 2005 10:30

Sveho casu se jezdili zavody i s Trabanty a verim tomu, ze jejich ridici ve tride do 600 ccm s tim taky umeli jezdit sportovne. Nejak ale nevidim duvod tvrdit, ze byl Trabant sportovni auto (specialne pro tebe, aby ses zase nerozciloval: tento priklad je ZAMERNE extremni a NEMYSLIM SI, ze FRS ma uroven Trabantu. Co jsem tim prispevkem chtel rict ti po teto napovede snad dojde).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 08. 2005 21:20

Možno by to ešte chcelo zviezť sa s nejakým iným testovacím jazdcom v nejakom inom športovom malom HB a potom porovnávať... Možno by si z Fabie RS nebol tak prehnane nadšený.

Iste, FRS má u nás dosť zákazníkov, lebo ľudia nemajú na 2 autá a vo Fabii RS majú kompromis, aj "rodinné" auto a aj "športové", ale ani jedno poriadne. Dosť by ma zaujímali štatistiky predaja podobných áut v západnej Európe.

Odpovědět  |   | 
Taky názor  |  11. 08. 2005 22:02

Marek71: ještě jednou opakuju - já jsem nebyl nadšený "z toho auta", ale to co s ním ten člověk prováděl. To měla být reakce na to, že Skyline tvrdil že s frs neexistují sportovní zážitky. Věřím že s jiným autem by to bylo stejně dobré nebo lepší.
Mimochodem řídím skoro 2x tak silné auto a občas jezdím  s oktávkou se stejným motorem jako má frs. Jinak s tebou souhlasím - s těma dvěma autama. To je přesně to co jsem psal - pokud by lidé měli na 2-3 auta do rodiny, na takovouhle fabii by kašlali. není to ani čistokrevná ryba, ani rak. Jenže sitace je taková jaká je a tudíž se frs prodává tak jak se prodává.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 08. 2005 20:32

Jasne... len doplním poslednú vetu: "...v ČR." Ale snaď sa aj ČR priblíži k normálnym prosperujúcim štátom a ľudia budú kupovať autá na to, na čo sú určené.

Odpovědět  |   | 
FRS  |  11. 08. 2005 15:50

Placas tady jenom hlouposti,precti si aspon poradne ty prispevky...
 
 

Odpovědět  |   | 
MiB  |  12. 08. 2005 00:05

Skyline: potlesk , naprosto presna logika majitele /obdivovatele FRS , modifikovana by zcela jiste sedla predevim na majitele F 1.2HTP a  O 1.9 PD

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 07:37

Jo, je to tak jak píšeš. Skyline by si za chvíli měl dávat na ulici pozor, protože jisté dost (u nás) početné skupině obyvatelstva s diagnózou (nazveme ji třeba TDI nebo FRS, to je fuk) pořádně leze na nervy, mnohým jistě narušil integritu přesvědčení o neohrožené pozici a jedinečnosti jeho plechového oře se šípem ve znaku. A to se u této elitní kasty neodpouští. Já mám jeho příspěvky rád, jsem rád, že se najdou lidé jako on, kteří vidí věci jak se doopravdy mají. Takže piš Barde, klidně dál a častěji.

Odpovědět  |   | 
pevely  |  12. 08. 2005 08:14

Že žije mezi náma spousta psychopatů, to je mi věc známá, ale ještě se k nim hlásit, to klobouk dolů před tvojí odvahou.

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 09:19

Máš pocit, že se k nějakému hlásím? Pokud Ti vadí názor jiného člověka (Skyline), nesneseš kritiku, možná by ses ve věci defektní psychiky mohl zamyslet nejdříve sám nad sebou a neurážet lidi jen pro jejich názor.

Odpovědět  |   | 
pevely  |  12. 08. 2005 09:34

Neurážím, říkám svůj názor. Zamysli se nejdříve sám nad sebou a neurážej ty mě jen pro svůj názor. Psychokolotoč.

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 10:13

Zkus si přečíst ještě jednou s klidnou hlavou své předchozí příspěvky. Myslím, že poprvé jsi slovo "psychopat" použil ty proti někomu, koho vůbec neznáš. To není názor - to je urážka. Já jen reagoval tvým slovníkem a to o dost lehčeji. Ale je fakt, že tato (taky)diskuse nikam nevede, takže už tu nebudu ubírat místo. Názor si udělá každý sám.

Odpovědět  |   | 
pevely  |  12. 08. 2005 10:54

Otázka je, co si kdo představuje pod pojmem urážka a názor.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  12. 08. 2005 11:00

FRS syndrom je jen podmnozinou celkoveho Skoda-syndromu, kterym u nas trpi obdivuhodny pocet lidi. Sam mam s obema tebou zminenymi skupinami dost zkusenosti z provozu, az bude vhodna diskuse, urcite se podelim (nektere uz jsem tady zminil a byl oznacen velmi nelichotive, jako ostatne vzdy).

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 11:13

Tak o tomto tématu bychom mohli prokecat u piva celý večer, možná ještě déle, ale to už sem moc nepatří.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  12. 08. 2005 12:38

Mozna i nekolik veceru. Sem to sice nepatri, ale verim, ze Skoda si pro novou Fabii jiste neodpusti neco jako "ultraHovnoToPojede" s cervenym "T" a bude zase o cem psat

Odpovědět  |   | 
miRec  |  11. 08. 2005 15:42

Vyborne som sa zabavil na argmentoch odporcov FRS, najma Skyline nam to "nandal" Ja mam ten maly nudny htb s priemernym dieslom a nikdy som si nemyslel, ze je to hothatch a konkurencia pre Clio Sport, 206 RC alebo najnovsie pre Fiestu ST. Ale Jeremy Clarkson ma vyviedol z omylu, ze to nie je ostry HB...   Ako dopadlo priame porovnanie RS vs. Cooper S na okruhu? Vyhrala Fabia... a Richard poznamenal, ze je to "definitly hothatch"... Napriek tomu, ze TopGear sa mi ako relacia paci, stale nepovazujem FRS za hothatch, ale napriek tomu sa s nim da jazdit tak, aby sa clovek zabavil... Rovnako, ako sa to da s 147 GTA, ktora je tiez neskutocne nedotacava kvoli tazkemu motoru. Aj nedotacavost sa da kompenzovat, len sa treba naucit jazdit.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  11. 08. 2005 16:15

Jo jo, tos mi to dal. Tak a ted sup zpatky k televizi, ten Cooper nebyl "S", tj. neslo o 1.6 kompresor, ale o slabsi verzi bez kompresoru, takze zas takove hrdinstvi FRS nepredvedla.

Odpovědět  |   | 
miRec  |  11. 08. 2005 17:39

No jo, mas pravdu nebolo to S.  Bol to obycajny Cooper, takze 115k proti 130k vo Fabii. STcko ma 150k. Ale aj tak si zrejme nepochopil, co som tym chcel povedat, o nejakom hrdinstve nebola rec. Fakt je, ze fabka bola rychlejsia ako Cooper s lepsim podvozkom. Na okruhu.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  12. 08. 2005 10:48

Ale no tak, zkousels tady vytahovat FRS nad Cooper S a kdyz se tvoje lez provalila, placas tady neco o tom, ze jsem nepochopil prispevek. To je ponekud ubohe. Proste silnejsi auto s turbem porazilo slabsi auto bez turba, to ma byt jako neco extra? Kdyz nejsou kone, lepsi podvozek to od urcite chvile nezachrani. Navic ten rozdil tusim nebyl ani 1s, takze zas tak moc FRS nevyhrala. Proste klasicke ucelove srovnani, jakych vytahuji fanousci Skody hafo v kazde diskusi. Uz jen chybelo, aby Clarkson zmeril spotrebu a TG by bylo na urovni AMS nebo AutoTipu.

Odpovědět  |   | 
miRec  |  12. 08. 2005 15:09

Hm, naozaj sa mi pacia Tvoje ultimativne vyhlasenia; stale vsak trvam na tom, ze si ma nepochopil, citujem cast svojho prveho prispevku: "Napriek tomu, ze TopGear sa mi ako relacia paci, stale nepovazujem FRS za hothatch..." Takze netusim, preco ma povazujes za jedneho z tvrdohlavych zastancov OTDI... Skus si niekedy pozriet moje prispevky na auto.cz a hondaclube (nie je ich vela, ale hovoria jasnou recou). A nechapem, ako moze niekto porovnavat benzin s dieslom. Rozdiel vo vykone Cooper vs. Fabia RS a FRS vs. FST je podobny. S tym, ze obidve auta maju lepsi podvozok ako FRS. Takze ak porazi auto s dieslom a horsim podvozkom hothatch s benzinovym motorom (aj ked slabsim) je to pre mna prijemne prekvapenie, ale preto si este nezacnem mysliet, ze FRS je sportova ikona Ja by som k tomu mal zatial tolko. PS: A este som nevidel, ze by v TopGeare (ale nevidel som vsetky casti, takze... )hovorili nieco o spotrebe, rovnako ako som o spotrebe nepisal ani ja. 

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  12. 08. 2005 17:10

Takze poporade:
1) nikde jsem nepsal, ze jsi tvrdohlavy zastance OTDI, ale prispevky, zalozene na polopravdach o tobe nic moc nesvedci
2) to, ze nechapes, jak muze nekdo srovnavat benzin s dieselem zas nechapu ja, ale ptat bych se mel spis tebe - nebo mi snad chces rict, ze to srovnani na TopGear jsem sem prinesl ja?!?
3) FRS vs. FST nejak nechapu, jakou ma souvislost s Cooperem? Ja jen reagoval na tebou zminene srovnani FRS vs. Cooper, tak co sem pletes ST?
4) jak jsem napsal, lepsi podvozek muze porazit silnejsi auto jen do urcite miry.
5) ja nekde napsal, ze ty nebo TG mluvite o spotrebe? Prosim o citaci, jinak je to zas jen dalsi z rady tvych reakci naprosto, ale naprosto mimo.

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 07:53

Ale nechceš nějak více porovnat ty nedotáčivosti FRS a 147GTA. Ono totiž, aby nedošlo k omylu, jízda s GTA je zábava po 100% času a ne jak píšeš, že se "dá jezdit se 147GTA i zábavně". Toto platí právě na FRS, ale rozhodně ne na vyšlechtěnou 147GTA. Je nedotáčivost a nedotáčivost, správně píšeš, že záleží na řidiči, ale i dost na konstrukci podvozku, jak se s těžkým motorem vyrovná. Vůbec porovnat obě auta je dost směšné, ačkoli věřím, že by si to jistě pár majitelů FRS v duchu přálo. Ale to jsi asi neměl na mysli, že?

Odpovědět  |   | 
pevely  |  12. 08. 2005 08:18

Přestaň číst časopisy a vyzkoušej si ty auta v reálu a pak teprve dělej chytrýho.

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 09:28

Největší chytráky tady zjevně děláš Ty. Vůbec jak to tak pozoruju tak všeobecně Ti chybí něco, čemu se říká tolerance k názoru jiných. Kde jsi vzal přesvědčení, že jen čtu časopisy a tato auta neřídím. Podle čeho mě soudíš? Sice Ti je po tom prd, ale se 147 mám bohaté zkušenosti na to abych mohl něco málo z vlastní zkušenosti říct. FRS jsem neřídil, to je fakt. Ale rozhodně bych se nebál přímého okruhového souboje neupravené 147 vůči přitvrzené FRS. A ty jsi zkusil 147, dokonce GTA? Tvůj problém v diskusích je to, že se chováš jako kluk, kterému někdo pohanil jeho nejmilejší hračku na pískovišti a podle toho taky reaguješ. Takže se nenavážej do lidí, kteří jen řeknou názor.

Odpovědět  |   | 
pevely  |  12. 08. 2005 09:36

Otázka: "Kde jsi vzal přesvědčení, že jen čtu časopisy a tato auta neřídím".
Odpověď: Z tvých příspěvků

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 10:07

Z jaké části příspěvku? Napiš mi to prosím, jinak jen žvaníš. Předchozím příspěvkem jsem ti napdsal, že jedno řídím a to denně. Já ani nemám potřebu se Tě ptát na to samé.

Odpovědět  |   | 
miRec  |  12. 08. 2005 10:08

Obidve auta porovnavam na zaklade osobnej skusenosti. S GTAckou som sice najazdil len cca. 200 km, ale na urobenie obrazku mi to staci. A keby si si poriadne precital moj prvy prispevok, zistil by si, ze nielen, ze neporovnavam FRS a FST (Fiesta ma jasne navrch pokial ide o podvozok), ale stale si nemyslim, ze FRS je ostry hb. Porovnaval som len dosledky umiestnenia tazkeho motoru do predokolky. A napriek tomu, ze GTA je nadherne a zabavne auto s neskutocnym motorom (bohuzial v sucanosti nahradzany konfekciou od GM), take CTRko je o dost rychlejsie, bez ohladu na to, ze ma o 50 k menej... Inak ked uz sa chcete navazat do TDIcok tak ich porovanvajte s ostatnymi dieslami a nie s benzinmi. Alebo ked uz FST, tak proti nej postavte Ibizui Cupru TDI
A k tej nedotacavosti - nedotacave auto je pomale, bez ohladu na to, ci to je GTA alebo WRX STi. Drift (s predokolkou to naozaj treba vediet) je sice efektny, ale cas tym neziskas.

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 10:19

Díky za názor. Věřím Tvým zkušenostem. Jen k té konfekci od GM. Ona ta konfekce bude naštěstí řádně upravená motoráři Alfy, takže myslím, že v reálu to bude o dost lepší, ale je fakt, že tak krásně obnažený motor jakým 3.2 v GTA, už asi pod kapotou neuvidíme.

Odpovědět  |   | 
miRec  |  12. 08. 2005 10:28

Velmi by som sa chcel mylit, ale obavam sa, ze ani motorari alfy nic neurobia s tym oplackym motorom. A prve recenzie 159 s tymto motorom to bohuzial potvrdzuju. A nebude mi chybat len krasa motoru (novy 6valec ma motor zakryty plastom lakovanym na cerveno (FUJTAJBL)), ale predovsetkym ten zvuk...

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 10:56

Odkud máš tu recenzi? Já teda četl recenzi jen v AutoTipu a tam to zas tak špatně nevyznělo. Jasně motor dostal přímý vstřik do výlců JTS, takže nástup výkonu je spíše lineární než původní náhlý po 4000 ot. To bude jistě fajnšmekrům chybět, mě naštěstí ne, protože si ji nikdy nebudu moci dovolit, já točím jen malého Twin Sparka ve 147 a jsem spokojený. Zvuk je jasný, už to nebude ono a to je největší škoda, ale snad si s tím ještě motoráři pohrají. No a o tom zakrytování už jsem psal. Zato chválili podvozek. No já stejně počkám na novou 149.

Odpovědět  |   | 
miRec  |  12. 08. 2005 12:02

...myslim, ze to bolo AutoZeitung, ale boli to prve jazdne dojmy, takze treba zrejme pockat na test. Nehovorim, ze to je zly motor, ale uz to nebude ono. Je to to iste, ako keby do noveho CTRka dali motor, ktory ma max. otacky 6000... Co sa ale nestane Povodny alfacky motor nikdy nebol najlepsi v triede, ale ma neuveritelne caro... P.S. 120k z 1,6 je radost, jazdil som ho v 146ke.

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 12:42

No to je právě ono - čistá radost z jízdy, bohužel kdo nezkusí těžko porozumí o čem je řeč. Zvuk motoru mezi 5500 a 7000 ot. je prostě symfonie. Ale dost tady ta debata by měla být o jiném dravečkovi, ačkoli to tak vůbec nevypadá...

Odpovědět  |   | 
Werner  |  29. 05. 2006 08:43

To vobec nie je konfekcia od GM, hlava, nasavanie, vyfukove zvody a cela elektronika je od Alfy...z GM ostala iba spodok...hlubu robotu urobili amíci a dušu tomu vdýchli taliani...takze normal igen pohoda...tie motory nemaju chybu:)))najme 6V

Odpovědět  |   | 
tomassi  |  11. 08. 2005 16:03

Serete sa medzi sebou ako maly chlapci.
Kto si chce Fabiu s trosku lepsim podvokzom a trosko silnejsim dizlom, tak nech si  kupi RS.
Kto si chce kupit nieco vynimocnejsie a komu viac zalezi na radosti z jazdy a prevadzkove naklady ho velmi neseru tak si kupi Fiestu ST.
 

Odpovědět  |   | 
Swifty  |  11. 08. 2005 16:22

Předpokládám správně, že je to dvoulitr z Mazdy 3?

Odpovědět  |   | 
tomassi  |  11. 08. 2005 16:28

Jak si na to prišiel?

Odpovědět  |   | 
Swifty  |  11. 08. 2005 18:48

Protože vypadá stejně a má skoro úplně stejný parametry.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  11. 08. 2005 20:14

Chování motorů je podobné, max. výkon stejný, možnost točit do 7000 také, čili je možné, že jsou to stejné motory, ale tvrdit to nemůžu.

Odpovědět  |   | 
doubt  |  12. 08. 2005 14:27

Jo, je to silně pravděpodobné. Mazda 6 (104kW, 181Nm) a Mondeo (107kW, 187Nm) mají taky stejný motor, rozdíl je daný pouze proměnlivým sacím potrubím u Mondea. (To nasere, když motor je z vývoje Mazdy a lepší verze se dává do Mondea :) Mazda 3 má taky proměnlivé sání, a navíc asi lepší naladění. Jo a táhne mi to taky do 7000, omezovač je cca v 7300.

Zdroj: http://www.autozine.org/html/Mazda/Mazda6.html

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  14. 08. 2005 23:33

Po faceliftu má dvoulitr v mazdě 108 kW...

Odpovědět  |   | 
doubt  |  15. 08. 2005 10:10

Jo, to vím, ale už sem to nechtěl komplikovat Dostala navíc proměnlivé časování ventilů -- a když jsem v ní jel, tak to bylo znát. I když byl motor syrový a trochu mu ještě chyběla síla, měl jemnější chod než předchůdce. Ale tady je to trochu offtopic, takže už mlčím:)

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  11. 08. 2005 16:37

Já si spíš myslím, že je to dvoulitr co se montuje do Focusu ST170 (ale možná to je i také ten co se montuje do Mazdy 3 )

Odpovědět  |   | 
Hit  |  12. 08. 2005 23:56

Kecate akorat nesmysli!!!!!!!!!!, kdyby ste obcas cetli PR spravy Fordu vedeli by ste ze to je upraveny motor z Mondea.

Odpovědět  |   | 
doubt  |  13. 08. 2005 11:47

No a kde se asi vzal ten motor do Mondea? Přečti si, co sem tu psal včera.

Odpovědět  |   | 
WRX  |  11. 08. 2005 18:38

Neshazuji FRS, ale neni to sportak...to je jasne snad kazdemu!
za 1. je to diesel - vim ze plno lidi rekne ze diesel je ted "in" atd...ale aniz bych zpochybnoval jeho klady, bohuzel to zkratka neni a nikdy nebude vysokootackovy motor, ktery ke sportaku patri - ano, s dieselem to muze byt rychle, ba velice rychle auto, ktere pokori lecktery sportak (predevsim nove mercedesy) ale tim to konci
za 2. souvisi to i s bodem jedna : Je jedno jestli pravy sportak ma 150 nebo 250 koni, dulezite je, aby to auto melo charisma, clovek se musi tesit na kazdou projizdku a tu si uzivat, to auto musi mit neco vic nez jen jet rychle z bodu A do bodu B...napr. ja to poznam tak, ze se proste seberu a s tim autem se jedu nazdarbuh nekam projet, uzit si to (a nemusim ani lamat rekordy v rychlosti)....to se o FRS ( a i pres vysoke vykony treba BMW a Mercedes - vyjma treba SL 55 atd...) rict neda
Krom toho ani Skodovka FRS neplanovala jako nejaky sportak, spis to bylo nechteny dite vzhledem k MS v Rallye - ale musim rict ze je to povedeny model, ktery nema moc konkurence (svizny, usporny) ale neda se rovnat prave treba s Fiestou ST....

Odpovědět  |   | 
Josallito  |  11. 08. 2005 20:25

Myslim, ze Fabia RS je pro drtivou vetsinu cechu stravitelnejsim vozem nez Fiesta ST. Jsme narodem setrilku a jde to videt nejen na stale vzrustajicim podilu prodeju dieslovych vozu. Za zapadnimi hraicemi toto uz pochopili, ze kdo chce sport, tak si ho klidne koupi a nekouka na nic jineho, ale unas vesina z nas 2x korunu obrati, nez ji vyhodi za nejaky ten sportacek.

Odpovědět  |   | 
Beran  |  11. 08. 2005 23:32

Nic proti FABII RS, ale když to předemnou někdo s tímhle autem "osolí" tak jedu skrz černej dým. Měli by do toho dávat Filtr pevnejch částic jako standard. FRS není sportovní auto Je to pouze výkonnější diesel, nic víc! (viděl jsem hodně ženskejch před supermarketem na nákupech s tímhle vozem) A proč ne! Dobře se předjíždí, málo to žere, relativně dobrý auto za ty prachy, ale žádnej sporťák!!! (to možná OCT 2 RS) a btw bude v nabídce benzín i diesel!!!

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 07:59

Souhlasím s tebou, že jsme národem škudlilů. Jenže problém je v tom, že si většina těch chytrolínů ani nedokáže spočítat, jestli se mu koupě dieselu skutečně vyplatí, když najede ročně 7 tis. km na chatu za dědinou nebo do Hypernovy na nákup a zvlášť teď při cenách nafty. V žádném případě nechci rozpoutat flame, protože o tomto se diskutuje na desítkách jiných míst.

Odpovědět  |   | 
Shr3k  |  12. 08. 2005 00:29

Máte ty nadpisy samá kladiva:


... kladivo na Fabii
... kladivo na piráty
... kladivo na Němce

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  12. 08. 2005 07:55

Máme rádi kladiva

Odpovědět  |   | 
pevely  |  12. 08. 2005 08:23

..kladivo na čtenost

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  12. 08. 2005 08:46

Z nějakého neznámého důvodu FRS čtenáře provokuje, takže pokud ji dáme do nadpisu, je čtenost zaručena...

Odpovědět  |   | 
tomassi  |  12. 08. 2005 01:05

Kurva dnes si idem do svojej mazdicky natankovat 95 oktanov a len tak z nicoho nic pozriem sa na cenu za 1 liter. Na slovensku  drahi moji cesuriky stoji 95 - 40,40sk. Kolko stoji u Vas 95?

Odpovědět  |   | 
pevely  |  12. 08. 2005 06:26

Nás to nezajímá, my jezdíme s FFST.

Odpovědět  |   | 
limach  |  12. 08. 2005 12:47

No 95 mezi 29 a 30 Kč. Vyřeš to jako já. Přejdi na 98 oktanů. Když už solíš tolik peněz, tak na plné nádrži tě ta stovka už nezabije (i když taky nejsem Rockefeler) a aspoň u mě to přineslo lehce živější jízdu, pružnost a možná o půl litru nižší spotřebu (odhad, neměřím exaktně jen podle palubního PC). Už se zpět na 95 nechci vracet. Taky řešení ne.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 08. 2005 20:37

Alebo to urob ako ja... presťahuj sa do ČR

Odpovědět  |   | 
notebook.mail  |  13. 08. 2005 13:59

Neni to provokace, ze na fotce se stredovym tunelem visi vlevo na kraji privesek od Fabie???
  

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  14. 08. 2005 23:34

Je to samozřejmě cílená provokace

Odpovědět  |   | 
sayza  |  14. 08. 2005 03:05

Hehe, zaujimave ako pri recenzii FST sa tu rozprudila diskusia o FRS. Opacne by to ani omylom nehrozilo. Tiez je zaujimave, ze vecsinou sa jedna o ludi, ktori maju stale potrebu vysvetlovat vsetkym okolo, ake je FRS zle auto. Mali by ste FRS v clankoch pouzivat castejsie, je to zaruceny recept na hromadnu diskusiu

Odpovědět  |   | 
David  |  14. 08. 2005 22:56

Přimlouvám se za test. Dík

Odpovědět  |   | 
midla  |  15. 08. 2005 21:59

mám ten samý motor v koktávce, 125Kw/410Nm a 110kw strkám do kapsi

Odpovědět  |   | 
Werner  |  29. 05. 2006 09:29

ha, ha, ha....jasne...ty si iny pretekar...125kw...urcite das dole aj hocijaku litrovu motorku...myslim ze som ta stretol na este...este mas obidve spätne zrkadla?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A