Ford Fiesta ST a Focus ST: s pakety Mountune posílí až na 275 koní

Automobilka Ford opět spojila síly s ladičskou společností Mountune, s níž připravila sady úprav pro své modely Fiesta ST a Focus ST.
Ford Fiesta ST a Focus ST: s pakety Mountune posílí až na 275 koní

Pokud vás zajímají posilování a úpravy automobilů značky Ford, jistě vám jméno Mountune nebude neznámé. Z uplynulé doby si vzpomeneme třeba na stavby Ford Focus ST Mountune (2008), Ford Focus RS Mountune (2010) nebo speciální sérii Ford Fiesta S1600 (2010). Nyní Mountune přichází se svými recepty pro nové modely Fiesta ST a Focus ST, ovšem vypadá to, že i tentokrát budou určeny převážně pro zákazníky ve Velké Británii.

Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Jak bylo řečeno výše, tyto pakety připravil Mountune ve spolupráci s Fordem Europe, který je bude nabízet přímo ve svých showroomech, takže se zákazníci mohou spolehnout na zachování plné záruky. A začněme menším z vozů. Pro Fiestu ST u Mountune upravili sání, řídicí jednotku a plnicí tlaky turbodmychadla, takže její motor 1,6 l EcoBoost posílí ze standardních 182 koní (134 kW)/290 Nm na 215 koní (158 kW)/320 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejčerstvější úpravy firmy Mountune jsou určeny vozům Fiesta ST a Focus ST

Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h se díky tomu zkrátí o 0,2 s na 6,7 s, zlepšení má nastat také v pružném zrychlení z 50 na 100 km/h. To proběhne na čtvrtý stupeň za 5,7 s, což je o 0,7 s kratší doba než u sériového provedení. Výhradně třídveřový Ford Fiesta ST se u nás v současnosti prodává za ceny od 429 900 Kč, výše popsaná sada Mountune vás vyjde v přepočtu na necelých 18 000 Kč.

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Ford Fiesta ST: radost až do rána

V případě modelu Focus ST, který nyní stojí 659 990 Kč jako hatchback a kombi je o 30 000 Kč dražší, vás bude přestavba Mountune stát v přepočtu 37 000 Kč. Za své peníze dostanete upět úpravu sání, programu ECU a regulace tlaku přeplňování, ale také účinnější chladič stlačovaného vzduchu. Motor 2,0 l EcoBoost díky tomu posílí z výchozích 250 koní (184 kW)/360 Nm na výsledných 275 koní (202 kW)/400 Nm.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Takto upravený Ford Focus ST zrychlí z 0 na 100 km/h za „méně než 6 s“ (ve standardu 6,5 s) a na čtverku se z 50 na 100 km/h rozběhne za 4,9 s, což je zlepšení o 0,8 s. Představitelé Fordu tvrdí, že i po instalaci sady Mountune zůstane Ford Focus ST levnější než konkurenční Volkswagen Golf GTI.
 

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků