Ford Fiesta ST a Focus ST: s pakety Mountune posílí až na 275 koní

Automobilka Ford opět spojila síly s ladičskou společností Mountune, s níž připravila sady úprav pro své modely Fiesta ST a Focus ST.
Ford Fiesta ST a Focus ST: s pakety Mountune posílí až na 275 koní

Pokud vás zajímají posilování a úpravy automobilů značky Ford, jistě vám jméno Mountune nebude neznámé. Z uplynulé doby si vzpomeneme třeba na stavby Ford Focus ST Mountune (2008), Ford Focus RS Mountune (2010) nebo speciální sérii Ford Fiesta S1600 (2010). Nyní Mountune přichází se svými recepty pro nové modely Fiesta ST a Focus ST, ovšem vypadá to, že i tentokrát budou určeny převážně pro zákazníky ve Velké Británii.

Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Jak bylo řečeno výše, tyto pakety připravil Mountune ve spolupráci s Fordem Europe, který je bude nabízet přímo ve svých showroomech, takže se zákazníci mohou spolehnout na zachování plné záruky. A začněme menším z vozů. Pro Fiestu ST u Mountune upravili sání, řídicí jednotku a plnicí tlaky turbodmychadla, takže její motor 1,6 l EcoBoost posílí ze standardních 182 koní (134 kW)/290 Nm na 215 koní (158 kW)/320 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejčerstvější úpravy firmy Mountune jsou určeny vozům Fiesta ST a Focus ST

Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h se díky tomu zkrátí o 0,2 s na 6,7 s, zlepšení má nastat také v pružném zrychlení z 50 na 100 km/h. To proběhne na čtvrtý stupeň za 5,7 s, což je o 0,7 s kratší doba než u sériového provedení. Výhradně třídveřový Ford Fiesta ST se u nás v současnosti prodává za ceny od 429 900 Kč, výše popsaná sada Mountune vás vyjde v přepočtu na necelých 18 000 Kč.

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Ford Fiesta ST: radost až do rána

V případě modelu Focus ST, který nyní stojí 659 990 Kč jako hatchback a kombi je o 30 000 Kč dražší, vás bude přestavba Mountune stát v přepočtu 37 000 Kč. Za své peníze dostanete upět úpravu sání, programu ECU a regulace tlaku přeplňování, ale také účinnější chladič stlačovaného vzduchu. Motor 2,0 l EcoBoost díky tomu posílí z výchozích 250 koní (184 kW)/360 Nm na výsledných 275 koní (202 kW)/400 Nm.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Takto upravený Ford Focus ST zrychlí z 0 na 100 km/h za „méně než 6 s“ (ve standardu 6,5 s) a na čtverku se z 50 na 100 km/h rozběhne za 4,9 s, což je zlepšení o 0,8 s. Představitelé Fordu tvrdí, že i po instalaci sady Mountune zůstane Ford Focus ST levnější než konkurenční Volkswagen Golf GTI.
 

 

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Viz také Ford Mondeo, Ford Galaxy, Ford C-Max

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků