Ford Fiesta ST a Focus ST: s pakety Mountune posílí až na 275 koní

Automobilka Ford opět spojila síly s ladičskou společností Mountune, s níž připravila sady úprav pro své modely Fiesta ST a Focus ST.
Ford Fiesta ST a Focus ST: s pakety Mountune posílí až na 275 koní

Pokud vás zajímají posilování a úpravy automobilů značky Ford, jistě vám jméno Mountune nebude neznámé. Z uplynulé doby si vzpomeneme třeba na stavby Ford Focus ST Mountune (2008), Ford Focus RS Mountune (2010) nebo speciální sérii Ford Fiesta S1600 (2010). Nyní Mountune přichází se svými recepty pro nové modely Fiesta ST a Focus ST, ovšem vypadá to, že i tentokrát budou určeny převážně pro zákazníky ve Velké Británii.

Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Jak bylo řečeno výše, tyto pakety připravil Mountune ve spolupráci s Fordem Europe, který je bude nabízet přímo ve svých showroomech, takže se zákazníci mohou spolehnout na zachování plné záruky. A začněme menším z vozů. Pro Fiestu ST u Mountune upravili sání, řídicí jednotku a plnicí tlaky turbodmychadla, takže její motor 1,6 l EcoBoost posílí ze standardních 182 koní (134 kW)/290 Nm na 215 koní (158 kW)/320 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejčerstvější úpravy firmy Mountune jsou určeny vozům Fiesta ST a Focus ST

Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h se díky tomu zkrátí o 0,2 s na 6,7 s, zlepšení má nastat také v pružném zrychlení z 50 na 100 km/h. To proběhne na čtvrtý stupeň za 5,7 s, což je o 0,7 s kratší doba než u sériového provedení. Výhradně třídveřový Ford Fiesta ST se u nás v současnosti prodává za ceny od 429 900 Kč, výše popsaná sada Mountune vás vyjde v přepočtu na necelých 18 000 Kč.

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Ford Fiesta ST: radost až do rána

V případě modelu Focus ST, který nyní stojí 659 990 Kč jako hatchback a kombi je o 30 000 Kč dražší, vás bude přestavba Mountune stát v přepočtu 37 000 Kč. Za své peníze dostanete upět úpravu sání, programu ECU a regulace tlaku přeplňování, ale také účinnější chladič stlačovaného vzduchu. Motor 2,0 l EcoBoost díky tomu posílí z výchozích 250 koní (184 kW)/360 Nm na výsledných 275 koní (202 kW)/400 Nm.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Takto upravený Ford Focus ST zrychlí z 0 na 100 km/h za „méně než 6 s“ (ve standardu 6,5 s) a na čtverku se z 50 na 100 km/h rozběhne za 4,9 s, což je zlepšení o 0,8 s. Představitelé Fordu tvrdí, že i po instalaci sady Mountune zůstane Ford Focus ST levnější než konkurenční Volkswagen Golf GTI.
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků