Ford Fiesta ST a Focus ST: s pakety Mountune posílí až na 275 koní

Automobilka Ford opět spojila síly s ladičskou společností Mountune, s níž připravila sady úprav pro své modely Fiesta ST a Focus ST.
Ford Fiesta ST a Focus ST: s pakety Mountune posílí až na 275 koní

Pokud vás zajímají posilování a úpravy automobilů značky Ford, jistě vám jméno Mountune nebude neznámé. Z uplynulé doby si vzpomeneme třeba na stavby Ford Focus ST Mountune (2008), Ford Focus RS Mountune (2010) nebo speciální sérii Ford Fiesta S1600 (2010). Nyní Mountune přichází se svými recepty pro nové modely Fiesta ST a Focus ST, ovšem vypadá to, že i tentokrát budou určeny převážně pro zákazníky ve Velké Británii.

Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Jak bylo řečeno výše, tyto pakety připravil Mountune ve spolupráci s Fordem Europe, který je bude nabízet přímo ve svých showroomech, takže se zákazníci mohou spolehnout na zachování plné záruky. A začněme menším z vozů. Pro Fiestu ST u Mountune upravili sání, řídicí jednotku a plnicí tlaky turbodmychadla, takže její motor 1,6 l EcoBoost posílí ze standardních 182 koní (134 kW)/290 Nm na 215 koní (158 kW)/320 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejčerstvější úpravy firmy Mountune jsou určeny vozům Fiesta ST a Focus ST

Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h se díky tomu zkrátí o 0,2 s na 6,7 s, zlepšení má nastat také v pružném zrychlení z 50 na 100 km/h. To proběhne na čtvrtý stupeň za 5,7 s, což je o 0,7 s kratší doba než u sériového provedení. Výhradně třídveřový Ford Fiesta ST se u nás v současnosti prodává za ceny od 429 900 Kč, výše popsaná sada Mountune vás vyjde v přepočtu na necelých 18 000 Kč.

Ford Fiesta ST: radost až do rána

Ford Fiesta ST: radost až do rána

V případě modelu Focus ST, který nyní stojí 659 990 Kč jako hatchback a kombi je o 30 000 Kč dražší, vás bude přestavba Mountune stát v přepočtu 37 000 Kč. Za své peníze dostanete upět úpravu sání, programu ECU a regulace tlaku přeplňování, ale také účinnější chladič stlačovaného vzduchu. Motor 2,0 l EcoBoost díky tomu posílí z výchozích 250 koní (184 kW)/360 Nm na výsledných 275 koní (202 kW)/400 Nm.

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Takto upravený Ford Focus ST zrychlí z 0 na 100 km/h za „méně než 6 s“ (ve standardu 6,5 s) a na čtverku se z 50 na 100 km/h rozběhne za 4,9 s, což je zlepšení o 0,8 s. Představitelé Fordu tvrdí, že i po instalaci sady Mountune zůstane Ford Focus ST levnější než konkurenční Volkswagen Golf GTI.
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2009
Stav: 105 492 km
Cena: 145 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2013
Stav: 129 970 km
Cena: 240 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 57 732 km
Cena: 260 000 Kč
Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 165 890 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Maverick 3
Rok výroby: 2003
Stav: 140 237 km
Cena: 96 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 226 653 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků