Ford Fiesta ST má český ceník. Samosvor nabídne za příplatek

Sportovní Fiesta nové generace dorazila na český trh. S tříválcem a patentovanými pružinami.

Nový Ford Fiesta ST přichází na český trh se základní cenou 522.990 korun ve třídveřovém a 537.990 korun v pětidveřovém provedení. Má v řadě skvělých sportovních hatchbacků od modrého oválu několik prvenství. Vůbec poprvé jej můžete mít se samosvorným diferenciálem, ale také tříválcovým motorem s deaktivací jednoho válce při částečném zatížení. Má objem 1,5 litru a výkon 147 kilowattů.

Z technického pohledu, který zájemce o ostrý hatchback bude zajímat především, je ve standardní výbavě aktivní výfuková klapka, tři přepínatelné jízdní režimy, pasivní tlumiče Quaife, ale také speciální zadní pružiny, které Ford vyvinul ve vlastní režii a nechal si je patentovat. Mají směrové vinutí a nejsou vzájemně zaměnitelné. Síly vznikající při zatáčení se přenášejí přímo do pružiny, což má zvyšovat tuhost podvozku v příčné ose.

Na Fordu Mondeo se zkouší karbonový nosník přední nápravy. Jaké má výhody?

Na Fordu Mondeo se zkouší karbonový nosník přední nápravy. Jaké má výhody?

Osmnáctipalcové disky pořídíte za 13.950 korun. Podstatný bude příplatek za sadu Performance. Za 25 tisíc dostanete právě samosvorný diferenciál a Launch control, tedy řízený rychlý start z místa.

Uvnitř potěší standardně dodávaná sedadla Recaro a různé doplňky včetně sportovního obšitého volantu. Standardem je také systém Sync 3 s 6,5palcovou obrazovkou, manuální klimatizace nebo sedmnáctipalcová kola.

Za příplatek lze například zvolit sadu Winter pro vyhřívání čelního skla a sedadel za 5.600 korun, automatickou klimatizaci za 3.400 korun, bezklíčový vstup za 4.000 korun či přední LED světlomety za 17.500 korun. Asistenty lze za 10 tisíc povýšit na balíček s hlídáním mrtvého úhlu či rozpoznáváním dopravních značek. Vrcholné audio s obrazovkou o průměru deset a půl palců a s deseti reproduktory Bang und Olufsen pořídíte za 17.350 korun.

Ford Fiesta ST - technická data a české ceny
Motor 1.5 EcoBoost
Převodovka 6M
Zdvihový objem [cm3] 1497
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 147/6000
Točivý moment [N.m/min] 290/1600-4000
Maximální rychlost [km/h] 232
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0 (WLTP)
Základní cena [Kč] 522.900*
*Příplatek za 5dv. činí 15.000 Kč
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků