Ford Fiesta ST má český ceník. Samosvor nabídne za příplatek

Sportovní Fiesta nové generace dorazila na český trh. S tříválcem a patentovanými pružinami.

Nový Ford Fiesta ST přichází na český trh se základní cenou 522.990 korun ve třídveřovém a 537.990 korun v pětidveřovém provedení. Má v řadě skvělých sportovních hatchbacků od modrého oválu několik prvenství. Vůbec poprvé jej můžete mít se samosvorným diferenciálem, ale také tříválcovým motorem s deaktivací jednoho válce při částečném zatížení. Má objem 1,5 litru a výkon 147 kilowattů.

Z technického pohledu, který zájemce o ostrý hatchback bude zajímat především, je ve standardní výbavě aktivní výfuková klapka, tři přepínatelné jízdní režimy, pasivní tlumiče Quaife, ale také speciální zadní pružiny, které Ford vyvinul ve vlastní režii a nechal si je patentovat. Mají směrové vinutí a nejsou vzájemně zaměnitelné. Síly vznikající při zatáčení se přenášejí přímo do pružiny, což má zvyšovat tuhost podvozku v příčné ose.

Na Fordu Mondeo se zkouší karbonový nosník přední nápravy. Jaké má výhody?

Na Fordu Mondeo se zkouší karbonový nosník přední nápravy. Jaké má výhody?

Osmnáctipalcové disky pořídíte za 13.950 korun. Podstatný bude příplatek za sadu Performance. Za 25 tisíc dostanete právě samosvorný diferenciál a Launch control, tedy řízený rychlý start z místa.

Uvnitř potěší standardně dodávaná sedadla Recaro a různé doplňky včetně sportovního obšitého volantu. Standardem je také systém Sync 3 s 6,5palcovou obrazovkou, manuální klimatizace nebo sedmnáctipalcová kola.

Za příplatek lze například zvolit sadu Winter pro vyhřívání čelního skla a sedadel za 5.600 korun, automatickou klimatizaci za 3.400 korun, bezklíčový vstup za 4.000 korun či přední LED světlomety za 17.500 korun. Asistenty lze za 10 tisíc povýšit na balíček s hlídáním mrtvého úhlu či rozpoznáváním dopravních značek. Vrcholné audio s obrazovkou o průměru deset a půl palců a s deseti reproduktory Bang und Olufsen pořídíte za 17.350 korun.

Ford Fiesta ST - technická data a české ceny
Motor 1.5 EcoBoost
Převodovka 6M
Zdvihový objem [cm3] 1497
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 147/6000
Točivý moment [N.m/min] 290/1600-4000
Maximální rychlost [km/h] 232
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,5
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,0 (WLTP)
Základní cena [Kč] 522.900*
*Příplatek za 5dv. činí 15.000 Kč
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků