Ford Fiesta ST 2011: Fabia RS dostane konkurenta (spy photos)

Ačkoli poslední léta více či méně sportovním verzím subkompaktních hatchbacků přejí, Ford jako kdyby na chvíli vypadl z role. Jeho předchozí provedení Fiesty ST se 150 koňmi pod kapotou bylo úspěšným vozem, jenže nová generace Fiesty nástupce ne a ne přinést. To se ale změní, velmi brzy.

Při testech totiž byla přistižena vývojová verze nové generace Fiesty ST. Nestalo se tak nikde jinde než u Severní smyčky Nürburgringu a od pohledu nemůže byt pochyb o tom, že před sebou máme něco velmi ostrého. Pohlédněte na masivní přívod vzduchu k chlazení v předním nárazníku, velký zadní spojler, upravený zadní nárazník nebo dvojici mohutných koncovek výfuků, popř. i na sportovní sedadla v interiéru. Toto rozhodně není žádné ořezávátko a podle některých artefaktů by se mohlo zdát, že jde i o ostřejší verzi než je ST.

Naše zdroje ale tvrdí, že jde opravdu o novou generaci „estéčka”, která pod kapotou ukrývá čtyřválec 1,6 EcoBoost přeplňovaný malým, ale čiperným turbodmychadlem. Očekávat máme i přímý vstřik paliva do válců a proměnlivé časování ventilů. Motor má vyvinout výkon až 130 kW (177 koní) a nabídnout lepší skutečnou dynamiku i papírovou spotřebu paliva než dosavadní atmosférický dvoulitr.

Vzhledem k výkonu motoru a velikosti vozu nemůže být pochyb o tom, že nová generace Fabie RS si bude muset své zákazníky opět o něco více zasloužit. Jak moc ji bude nová Fiesta ST konkurovat, to uvidíme již brzy - malá dělová koule z Michiganu (no dobrá, ze Severního Porýní-Vestfálska...) se má světu představit buď ještě před koncem letošního roku, nebo začátkem roku příštího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Ford Fiesta ST nebude žádný měkota

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků