Ford Fiesta ST 2011: Fabia RS dostane konkurenta (spy photos)

Ačkoli poslední léta více či méně sportovním verzím subkompaktních hatchbacků přejí, Ford jako kdyby na chvíli vypadl z role. Jeho předchozí provedení Fiesty ST se 150 koňmi pod kapotou bylo úspěšným vozem, jenže nová generace Fiesty nástupce ne a ne přinést. To se ale změní, velmi brzy.

Při testech totiž byla přistižena vývojová verze nové generace Fiesty ST. Nestalo se tak nikde jinde než u Severní smyčky Nürburgringu a od pohledu nemůže byt pochyb o tom, že před sebou máme něco velmi ostrého. Pohlédněte na masivní přívod vzduchu k chlazení v předním nárazníku, velký zadní spojler, upravený zadní nárazník nebo dvojici mohutných koncovek výfuků, popř. i na sportovní sedadla v interiéru. Toto rozhodně není žádné ořezávátko a podle některých artefaktů by se mohlo zdát, že jde i o ostřejší verzi než je ST.

Naše zdroje ale tvrdí, že jde opravdu o novou generaci „estéčka”, která pod kapotou ukrývá čtyřválec 1,6 EcoBoost přeplňovaný malým, ale čiperným turbodmychadlem. Očekávat máme i přímý vstřik paliva do válců a proměnlivé časování ventilů. Motor má vyvinout výkon až 130 kW (177 koní) a nabídnout lepší skutečnou dynamiku i papírovou spotřebu paliva než dosavadní atmosférický dvoulitr.

Vzhledem k výkonu motoru a velikosti vozu nemůže být pochyb o tom, že nová generace Fabie RS si bude muset své zákazníky opět o něco více zasloužit. Jak moc ji bude nová Fiesta ST konkurovat, to uvidíme již brzy - malá dělová koule z Michiganu (no dobrá, ze Severního Porýní-Vestfálska...) se má světu představit buď ještě před koncem letošního roku, nebo začátkem roku příštího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Ford Fiesta ST nebude žádný měkota

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků