Ford Fiesta ST 150: malý sporťáček

22 komentářů

goes
24. února • 19:51

nepreplnovany 2.0 motor s vykonem 150PS a Ford ho vydava za "sportovni" no kde jsme se to dostali to fakt nevim. Vzdyt ja mel za to, ze 110kW pro 2.0l motor je dnes jiz standard a divejme se, vyrobe dobehne po 5ti letech konkurenci a SUP a mame z toho "sportak" no uf uf, jeste ze je tu konkurence, ktera dane vykony jiz XX let povazuje za standard a nemusi oznacovat onen vykon za "sportovni"... byt je pravda, ze v takovem "malem" voze se tyto vykony zas tak casto neobevuji...

Peter L
25. února • 14:23

záleží, ktorú konkurenciu máš na mysli. Napríklad zbožňovaný VW koncern so svojou neomylnou marketingovou politikou akčných paketov považuje za štandard už 25 rokov 2,0 85 kW.

Kuba2k
25. února • 13:00

No nevim.... Fabia RS, preplnovana 1.9, 130koni..... a Skodovka tomu rika "sprotovni" model a jeste na to lepi RS

goes
25. února • 13:34

cemu rikam dizl sport? nevim jestli Renault nebo kdo ma to 1.9biTurbo s temi 212koniky... tomu rikam sportovni dizl. Ale uprimne zijeme v nemecke kolonii, proto at se udela srovnavaci test mezi Dodge VIper vs. Octavia RS, tak to octavia vyhraje na plne care ve vsem moznem. Na to si je treba zvyknout a jen se tomu smat, ze jak jsme lezli 40 roku do zadku Rusum a jejich vyrobky byly to jedine a nej, ted zas panove ze zapadu nas zmagorili a jejich vyrobky jsou ty nej... ale co uz nadelame. Rozumny clovek si udela nazor na kvalitu aut sam, ne na zaklade zprofanovanych radoby testu a recenzi

MaxvRS
24. února • 12:52

Vypadá fakt dobře, líbí se mi víc než Fabie RS, ale určitě bude dražší, počítám tak 550tis. Ty sedačky jsou skvělý, ty mělí dát do RSa taky a ne ty šedivý hadrový co se špiněj.

Leonardo Cupranek
24. února • 15:07

550 by myslim byla docela dobra cena.

U takovych "aut na hrani" se ale predpoklada, ze s tim majitel jeste neco bude delat (tuning). Bohuzel s atmosferickym dvoulitrem se jen tak jednoduse nic delat neda. Fabia RS jde za par korun vytunit na 134kW, coz je 180 koni. Do Fiesty by asi slo domontovat turbo, ale jednak je otazka, jestli to vubec nekdo nabizi a take je otazka, kolik by to stalo (do Leonu 2.8V6 dodelat turbo stoji tusim cca 200000Kc, ale mozna to je BiTurbo a je to nemecka cena - ale moc pod 100 se s takovouhle upravou asi dostat neda). Z tohoto pohledu je idealni motor na ladeni koncernova 1.8T - jeji zakladni vykon 110kW je v podstate z marketingovych duvodu priskrceny, bezne se v koncernovych vozech vyskutuje ve vykonech 120, 132, 140, 154 a 165kW (oficialni vykon), takze potencial pro dalsi ladeni je uzasny. Uvidime, jake zasahy si necha libit novy 2.0 FSI Turbo - treba pujde dohnat az nekam blizko k 200kW.

ACE
24. února • 20:26

 Překročit 200 kW není  přeci problém pro 1.8, pokud by to byl pro nový 2litr problém by bylo vcelku ostudné. Je otázkou pro kolik lidí je vhodné mít možnost využít tak vysoký výkon, zvláště na autě, které k tomu není původně určeno.

Leonardo Cupranek
25. února • 0:04

O tom ja nepolemizuju. Jenze 1.8T se na tyto vykony dostava pomerne snadno a nenakladne. Atmosfericky dvoulitr z tech 110kW chipem dostanete tak maximalne na 120kW, vetsi intercooler a podobne veci u atmosferaka nemaji vyznam. Takze by bylo potreba prikrocit k zasadnejsi, tedy narocnejsi i drazsi prestavbe. Psal jsem o 1.8T ne jako o idealnim motoru, ale jako o motoru velmi vhodnem pro dalsi ladeni. Stejne tak TDI je motor velmi vhodny k ladeni, i kdyz diesel se mnoha lidem prici videt v roli sportovniho motoru. Nicmene 1.9TDI 96kW se da pouhym cipem dostat na 134kW, motor 1.9 TDI 110kW se da chipem dostat na 144kW (obe hodnoty jsou pri zachovani emisi a dalsich parametru motoru, jinak jde i chipem jit jeste dal) v extremnich pripadech se lze dostat treba na 320koni (www.MaxTDI.com). Mnoha lidem samozrejme nejvic vyhovuje sportovne ladeny nepreplnovany benzin a pro ne jiste bude Fiesta ST150 dobrou volbou (velmi bude zalezet na cene 500kKc by bylo moc prima, 700kKc by bylo priliz mnoho). Ale pokud nekdo chce auto dale ladit, je mozna lepsi poridit si Ibizu Cupra 1.8T 132kW a dostat ji na takovejch 160kW. Nebo Leona 1.8T 165kW (u teto verze netusim, co s ni jde jeste delat). Samozrejme, ze pro priznivce nepreplnovane klasiky to neni to prave. Ti mohou sahnout po Leonovi 2.8V6 150kW 4x4. Ale ten ma jednak nizsi vykon, nez Leon 1.8T 165kW a jednak ten sestivalec bude asi tezsi, takze pomer vykonu ke hmotnosti bude uz o dost horsi. A jedinim resenim tak bude opet preplnovani, resp. modifikace 2.8V6 na 3.2 V6 BiTurbo - ale to uz stoji dost penez - tedy pravdepodobne dvojnasobek te Fiesty.

MaxvRS
25. února • 0:22

700 tis.? to těžko, vždyť podobné auto ale o 1,5 třídy výš (Octavia RS) stojí od 689tis. Podle mě konkurenceschopná cena je do 600tis.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
clk
25. února • 11:04

Clio 2.0 16V 182 HP stoji 695 tisic...asi se v Renaultu zblaznili. Doufam, ze Fiesta ST bude fakt levnejsi...

Jarjarbinks
28. října • 21:05

oficiální cena je 529000,- najdete to na www.ford.cz a tam někde jsou ceníky ke stažení stáhnete fiestu a je tam i verze sport ta ale nema dvoulitr

pulse
7. listopadu • 19:32

mas pravdu bude stat 500 000 coz neni spatne,pokud srovnam

konkureci jako treba CTR,nebo Clio Sport ,ma motor to mozna s vice HP

ale ostanim , podvozkem atd. to na Fiestu nema tak na co vam je 100koni na litr kdyz to poradne rozjedete tak to neudrzite na silnici a skoncite na stromu nebo na strese.Me bude 150 koni bohate stacit jedine ce me mrzi ze tam nedali tu jejich novou 1,6 Ti-VCT tomu fakt nerozumim at mi to nekdo skusi vysvetlit;).

For  asimov bude vazit  1137  tak nevi kde beres 1200 jinak mas pravdu predchozi verze meli 800 do 1000 kg zhraba no ale jde taky obezpecnost ne puku ti to vadi tak ji muzes klidne odlechcit;)Okruhova MK4 mela treba 650kg;)Pokud vam to nestaci pockejte na RS .

Leonardo Cupranek
25. února • 11:22

Jo, to je maso. Ale uvidime, za kolik bude Ibiza Cupra 1.8T 132kW (lehce upravitelna na 160kW).

Fakt je, ze to Clio je drazsi i nez vetsi auta typu Octavia RS, Toledo/Leon 192kW.

Ale tak uz to byva - male auto s vykonnym motorem casto cenove prekona i vyrazne vetsi a vybavenejsi auto s podobne vykonnym motorem. U vetsiho auta je vyssi vykon standardem (u Toleda se dodava 1.8T zasadne ve verzi 132kW, nelepej na to zadne "RS", 110kW verzi vubec nepouzivaj), u mensiho auta jde o draze zaplaceny nadstandard.

Snehulda
25. února • 10:43

To je fakt - kolem 700kKc stoji treba Honda Civic Type-R, a to je jinaci narez (atmosfericky dvoulitr 147kw, zrychleni 0-100 neco kolem 6 s

Petr
24. února • 20:55

200 není problém překročit ani s dobrou 1.6

Leonardo Cupranek
25. února • 0:06

V uzke spicce okolo 12000ot/min nebude 200kW jiste problem ani pro litrovy motor. Ale davat do auta motor z motorky asi neni resenim.

bibendum
24. února • 8:07

Dle Fordu se uz bude Fiesta jmenovat jen ST bez ciselneho pridavku znacici vykon v konich.

Dawe
23. února • 22:42

Nemel by pan Broža nejakou informaci o cene? Nebo aspon svuj odhad? Jinak se mi to auticko zamlouva...btw. ty sedadla vypadaji skvele...jen ta gumova sukynka kolem radicky, na to sem alergickej. Ale to je prkotina. Jel jsem s 1.6 a libila se mi. Dvoulitr by se mi urcite libil jeste vic. Je fakt ze za ty penize by bylo rozumne poridit uz neco o tridu vys...ale kupovat auto uz samo o sobe zrovna moc rozumne neni...takze uvidime

asimov
23. února • 17:20

Takže tenhle drobek bude vážit dobrých 1200 kg.  To je hrůza jak nám ta auta ztloustla za posledních 15 let . A motory furt stejné výkony kvůli emisím............ No asi je to dobře, protože by za chvíli každá nákupní taška jela 250 a kilo by tam měla za 6 sekund

p1A
23. února • 16:42

Nezalezi na tom, jak rychle se rozjede z 0 na 100, ale o kolik je ten rozjezd rychlejsi.

ace3
23. února • 16:35

Nemam od ceho odecist ty dve sekundy.. A ten rozdil by me docela zajimal..

Libor Zezulka
23. února • 16:49

Místo 10,6 za 8,6 s.

Doporučujeme

Články odjinud