Ford Fiesta Sport Special Edition pro Evropu

Stávající generace Fordu Fiesta patří k nejoblíbenějším kompaktům a její atraktivitu má dále zvýšit nová „sportovní“ edice.

Automobilka Ford na evropské trhy průběžně uvádí různé sportovně laděné edice svých kompaktů Fiesta, ale většinou jde jen o dílčí změny vzhledu. A při nich zůstane také v případě nejnovější série Ford Fiesta Sport Special Edition, jež navazuje na loňskou sérii Fiesta Sport S, ačkoli změn tentokrát bude nejspíš více. V nabídce se objeví dvojice čtyřválců s objemem 1,6 l, jeden zážehový a druhý vznětový, a řada nových stylistických detailů. „Štikou“ se má stát zážehová jednotka 1,6 Duratec Ti-VCT posílená ze standardních 120 koní (88 kW) a 152 Nm na výsledných 134 koní (99 kW) a 160 Nm. V kombinaci s těsnějším odstupňováním převodovky má tato Fiesta ze série Sport Special Edition zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,7 s (vs. 9,9 s) a dosáhnout rychlosti 195 km/h (vs. 193 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Verzí pro šetřílky je provedení opatřené vznětovým motorem 1,6 TDCi Duratorq, jež se však musí spokojit s nezměněnými parametry včetně výkonu 95 koní (70 kW) a točivého momentu 205 Nm, také kombinovaná spotřeba zůstává na hodnotě 4,1 l/100 km. Vozy série Fiesta Sport Special Edition budou k mání výhradně s třídveřovou karoserií a s nabídkou sedmi specifických barevných odstínů včetně matově černého (na snímcích). Sada exteriérových doplňků zahrnuje prahové obklady, spoiler pod předním nárazníkem, chromovanou obroučku kolem celé masky chladiče a zdvojenou koncovku výfukové soustavy. „Akční“ dojem mají podporovat také černě lakované lité ráfky Panther Black (sedmnáctipalcové pro 1,6i, šestnáctipalcové pro TDCi), se stříbřitým povrchem se dodávají na přání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Interiér novinky od Fordu se vyznačuje sportovně střiženými, vyhřívanými sedadly, které jsou spolu s volantem opatřeny černým koženým čalouněním Ebony Black s kontrastním stříbřitým stehováním. Části středové konzole a volantu jsou pak obloženy leskle černými prvky. Ve standardní výbavě se kromě jiného objeví automatická klimatizace, kožený potah madel ruční brzdy a řadicí páky, hliníkové pedály nebo černé tubusy palubních přístrojů. Série Ford Fiesta Sport Special Edition má být k mání na trzích Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Španělska, Belgie, Holandska a Švýcarska, takže pokud vás toto provedení Fordu Fiesta zaujalo, nezbude vám nic jiného než se vydat za kopečky…

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2017
Stav: 2 705 km
Cena: 700 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 198 978 km
Cena: 50 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků