Ford Fiesta Sport Special Edition pro Evropu

Stávající generace Fordu Fiesta patří k nejoblíbenějším kompaktům a její atraktivitu má dále zvýšit nová „sportovní“ edice.

Automobilka Ford na evropské trhy průběžně uvádí různé sportovně laděné edice svých kompaktů Fiesta, ale většinou jde jen o dílčí změny vzhledu. A při nich zůstane také v případě nejnovější série Ford Fiesta Sport Special Edition, jež navazuje na loňskou sérii Fiesta Sport S, ačkoli změn tentokrát bude nejspíš více. V nabídce se objeví dvojice čtyřválců s objemem 1,6 l, jeden zážehový a druhý vznětový, a řada nových stylistických detailů. „Štikou“ se má stát zážehová jednotka 1,6 Duratec Ti-VCT posílená ze standardních 120 koní (88 kW) a 152 Nm na výsledných 134 koní (99 kW) a 160 Nm. V kombinaci s těsnějším odstupňováním převodovky má tato Fiesta ze série Sport Special Edition zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,7 s (vs. 9,9 s) a dosáhnout rychlosti 195 km/h (vs. 193 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Verzí pro šetřílky je provedení opatřené vznětovým motorem 1,6 TDCi Duratorq, jež se však musí spokojit s nezměněnými parametry včetně výkonu 95 koní (70 kW) a točivého momentu 205 Nm, také kombinovaná spotřeba zůstává na hodnotě 4,1 l/100 km. Vozy série Fiesta Sport Special Edition budou k mání výhradně s třídveřovou karoserií a s nabídkou sedmi specifických barevných odstínů včetně matově černého (na snímcích). Sada exteriérových doplňků zahrnuje prahové obklady, spoiler pod předním nárazníkem, chromovanou obroučku kolem celé masky chladiče a zdvojenou koncovku výfukové soustavy. „Akční“ dojem mají podporovat také černě lakované lité ráfky Panther Black (sedmnáctipalcové pro 1,6i, šestnáctipalcové pro TDCi), se stříbřitým povrchem se dodávají na přání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Interiér novinky od Fordu se vyznačuje sportovně střiženými, vyhřívanými sedadly, které jsou spolu s volantem opatřeny černým koženým čalouněním Ebony Black s kontrastním stříbřitým stehováním. Části středové konzole a volantu jsou pak obloženy leskle černými prvky. Ve standardní výbavě se kromě jiného objeví automatická klimatizace, kožený potah madel ruční brzdy a řadicí páky, hliníkové pedály nebo černé tubusy palubních přístrojů. Série Ford Fiesta Sport Special Edition má být k mání na trzích Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Španělska, Belgie, Holandska a Švýcarska, takže pokud vás toto provedení Fordu Fiesta zaujalo, nezbude vám nic jiného než se vydat za kopečky…

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků