Ford Fiesta Sport Special Edition pro Evropu

Stávající generace Fordu Fiesta patří k nejoblíbenějším kompaktům a její atraktivitu má dále zvýšit nová „sportovní“ edice.

Automobilka Ford na evropské trhy průběžně uvádí různé sportovně laděné edice svých kompaktů Fiesta, ale většinou jde jen o dílčí změny vzhledu. A při nich zůstane také v případě nejnovější série Ford Fiesta Sport Special Edition, jež navazuje na loňskou sérii Fiesta Sport S, ačkoli změn tentokrát bude nejspíš více. V nabídce se objeví dvojice čtyřválců s objemem 1,6 l, jeden zážehový a druhý vznětový, a řada nových stylistických detailů. „Štikou“ se má stát zážehová jednotka 1,6 Duratec Ti-VCT posílená ze standardních 120 koní (88 kW) a 152 Nm na výsledných 134 koní (99 kW) a 160 Nm. V kombinaci s těsnějším odstupňováním převodovky má tato Fiesta ze série Sport Special Edition zrychlit z klidu na 100 km/h za 8,7 s (vs. 9,9 s) a dosáhnout rychlosti 195 km/h (vs. 193 km/h).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Verzí pro šetřílky je provedení opatřené vznětovým motorem 1,6 TDCi Duratorq, jež se však musí spokojit s nezměněnými parametry včetně výkonu 95 koní (70 kW) a točivého momentu 205 Nm, také kombinovaná spotřeba zůstává na hodnotě 4,1 l/100 km. Vozy série Fiesta Sport Special Edition budou k mání výhradně s třídveřovou karoserií a s nabídkou sedmi specifických barevných odstínů včetně matově černého (na snímcích). Sada exteriérových doplňků zahrnuje prahové obklady, spoiler pod předním nárazníkem, chromovanou obroučku kolem celé masky chladiče a zdvojenou koncovku výfukové soustavy. „Akční“ dojem mají podporovat také černě lakované lité ráfky Panther Black (sedmnáctipalcové pro 1,6i, šestnáctipalcové pro TDCi), se stříbřitým povrchem se dodávají na přání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Interiér novinky od Fordu se vyznačuje sportovně střiženými, vyhřívanými sedadly, které jsou spolu s volantem opatřeny černým koženým čalouněním Ebony Black s kontrastním stříbřitým stehováním. Části středové konzole a volantu jsou pak obloženy leskle černými prvky. Ve standardní výbavě se kromě jiného objeví automatická klimatizace, kožený potah madel ruční brzdy a řadicí páky, hliníkové pedály nebo černé tubusy palubních přístrojů. Série Ford Fiesta Sport Special Edition má být k mání na trzích Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Španělska, Belgie, Holandska a Švýcarska, takže pokud vás toto provedení Fordu Fiesta zaujalo, nezbude vám nic jiného než se vydat za kopečky…

Ford Focus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 183 807 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 159 234 km
Cena: 139 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 153 578 km
Cena: 130 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků