Ford Fiesta sedan: zmenšenina Mondea

Nová Fiesta, jíž utekl titul Auta roku 2009 o pouhý bod, dostává další, pro malé vozy vcelku nezvyklou karosářskou variantu.

Je jí totiž „klasický“ tříprostorový čtyřdvéřový sedan, který jistě zaznamená velký prodejní úspěch v USA, kde se v současnosti dychtivě připravují na představení modelové řady Fiesta. I přes méně praktickou koncepci karosérie ve srovnání s hatchbackem se očekává, že právě sedan zde bude patřit k nejpopulárnějšímu provedení. Objeví se jako model roku 2010, vyrábět se pro místní potřeby bude v Mexiku, kde nahradí ukončenou produkci pick upů řady F, a jeho cena se očekává okolo 15 000 dolarů. Obchodní úspěch se ale očekává také ze strany čínského lidu, takže nepřekvapí, že jeho premiéra proběhla právě v Číně.

Karosářská varianta sedan přichází takřka půl roku po premiéře řady Fiesta na autosalonu v Ženevě a doplní stávající verze tří a pětidvéřový hatschback, sportovní Fiestu S a hospodárnou Fiestu ECOnetic. Žádné další podrobnosti zatím nebyly uvedeny, ale lze očekávat, že nabídka pohonných jednotek bude kopírovat zbytek modelové škály v Evropě nabízené Fiesty. Základní jednotkou se zřejmě stane zážehová jednotka 1,4i s výkonem 60 koní, kombinovaná alternativně s šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou, zatímco Američané spíše sáhnou po výkonnějším motoru s objemem 2,0 l. Mezi zajímavé prvky nové Fiesty patří elektrický posilovač řízení EPAS, který šetří palivo.

Designérům se podařilo celkem úspěšně skombinovat příď kompaktní Fiesty s liniemi použitými na velkém Mondeu, takže nový i nový model nese jasné rysy aktuálního fordova Kinetic Designu a vypadá trochu jako zmenšenina Mondea. Výsledek snažení konstruktérů nechme k posouzení čtenářům, ale dle našeho názoru je celkem zdařilý.

Ford Fiesta sedan se bude pro čínský trh vyrábět v továrně v Nanjingu a v prodejnách se zde objeví zřejmě na jaře příštího roku. Model Fiesta je pro koncern FMC zásadním prostředkem ke globalizaci jeho modelových řad a bude se proto prodávat na většině kontinentů v takřka shodném provedení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta sedan

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků