Ford Fiesta sedan: zmenšenina Mondea

Nová Fiesta, jíž utekl titul Auta roku 2009 o pouhý bod, dostává další, pro malé vozy vcelku nezvyklou karosářskou variantu.

Je jí totiž „klasický“ tříprostorový čtyřdvéřový sedan, který jistě zaznamená velký prodejní úspěch v USA, kde se v současnosti dychtivě připravují na představení modelové řady Fiesta. I přes méně praktickou koncepci karosérie ve srovnání s hatchbackem se očekává, že právě sedan zde bude patřit k nejpopulárnějšímu provedení. Objeví se jako model roku 2010, vyrábět se pro místní potřeby bude v Mexiku, kde nahradí ukončenou produkci pick upů řady F, a jeho cena se očekává okolo 15 000 dolarů. Obchodní úspěch se ale očekává také ze strany čínského lidu, takže nepřekvapí, že jeho premiéra proběhla právě v Číně.

Karosářská varianta sedan přichází takřka půl roku po premiéře řady Fiesta na autosalonu v Ženevě a doplní stávající verze tří a pětidvéřový hatschback, sportovní Fiestu S a hospodárnou Fiestu ECOnetic. Žádné další podrobnosti zatím nebyly uvedeny, ale lze očekávat, že nabídka pohonných jednotek bude kopírovat zbytek modelové škály v Evropě nabízené Fiesty. Základní jednotkou se zřejmě stane zážehová jednotka 1,4i s výkonem 60 koní, kombinovaná alternativně s šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou, zatímco Američané spíše sáhnou po výkonnějším motoru s objemem 2,0 l. Mezi zajímavé prvky nové Fiesty patří elektrický posilovač řízení EPAS, který šetří palivo.

Designérům se podařilo celkem úspěšně skombinovat příď kompaktní Fiesty s liniemi použitými na velkém Mondeu, takže nový i nový model nese jasné rysy aktuálního fordova Kinetic Designu a vypadá trochu jako zmenšenina Mondea. Výsledek snažení konstruktérů nechme k posouzení čtenářům, ale dle našeho názoru je celkem zdařilý.

Ford Fiesta sedan se bude pro čínský trh vyrábět v továrně v Nanjingu a v prodejnách se zde objeví zřejmě na jaře příštího roku. Model Fiesta je pro koncern FMC zásadním prostředkem ke globalizaci jeho modelových řad a bude se proto prodávat na většině kontinentů v takřka shodném provedení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta sedan

 

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků