Ford: Fiesta Red/Black je lepší než Bugatti Veyron nebo Ferrari 458 Speciale

Automobilka Ford představuje novou verzi modelu Fiesta. Ta nese označení Red Edition nebo Black Edition a výrobce do své tiskové zprávy přidal velmi zajímavé prohlášení. Tahle Fiesta totiž předčí Bugatti Veyron, respektive Ferrari 458 Speciale. V čem? Ve výkonu.

Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Samozřejmě na trh nepřichází Fiesta s motorem dosahujícím závratných výkonů, pod kapotou najdete přeplňovaný litrový tříválec. Dosud nejvýkonnější verze nabídla 125 koní, nové edice ale mají motor díky přepracovanému systému přeplňování, časování ventilů nebo upravenému mezichadiči posílen na 140 koní.

Pokud výkon přepočteme na objem, pak dostaneme tajenku onoho na první pohled hodně přehnaného tvrzení. Ferrari 458 Speciale dosahuje litrového výkonu 135 koní/l, Veyron na 125 koní/l.

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem

Fiestě stačí 140 koní ke zrychlení z nuly na stovku za devět sekund, maximální rychlost má hodnotu 201 km/h. Nové edice dostaly také tužší podvozek, upravené převody i řízení, sportovní nárazníky, černá litá kola (16" v základu, za příplatek 17") a střešní spoiler.

Jak naznačuje název, na výběr je černý nebo červený lak karoserie. Do prodeje se nová verze tříválcové Fiesty podívá v průběhu roku. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Foto: Ford

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků