Ford Fiesta po faceliftu: nižší cena, nové motory

Ford Fiesta prošel loni malým faceliftem, stejně jako jeho větší bratříček Fusion. Novinkou na českém trhu jsou dva motory: základní 1.3 Duratec s výkonem 44 kW a 1.25 Duratec s výkonem 55 kW. Slabší motor není žádnou novinkou, už delší dobu se nabízí ve Fordu Ka. Je odvozen od silnějšího modelu 1.3 51 kW, který byl ještě nedávno nejslabším motorem ve Fiestě. S ním stojí nejlevnější Fiesta 286 400 Kč. Slabší motor cenu ještě snížil, a to na 269 400 Kč. Motor má rozvod SOHC, osm ventilů, točivý moment 99 Nm v 2 500 ot. a max. výkonu dosahuje v 5 000 ot.

Druhá novinka, 1.25 55 kW, má 16 ventilů a objevila se už pod kapotou předchozí generace Fiesty (pro novou generaci byl agregát upraven, aby dosahoval nižších emisí). Má klasické parametry čtyřventilových motorů: točivý moment i výkon dosahovaný ve vysokých otáčkách; maximum točivého momentu 110 Nm je ve 4 000 ot. a max. výkon v 6 000 ot. Motor 1.3 51 kW má točivý moment sice jen 106 Nm, ale dosahovaný v 2 600 ot. - v praxi tak poskytuje v nízkých otáčkách pocit lepšího zátahu. S motorem 1.25 se Fiesta rozjede na stovku za 14,6 s a spotřebuje 6 l paliva. Motor 1.3 51 kW má stovku za 17,3 s a spálí 6,1 l paliva; s nejslabším agregátem udělá Fiesta stovku za 18,5 s.

Cenově je motor 1.25 posazen nad obě třináctistovky. Zatímco Fiestu 1.3 44 kW pořídíte za 269 400 Kč a Fiestu 1.3 51 kW za 286 400 Kč, za model s motorem 1.25 zaplatíte 296 400 Kč, tedy o 10 tisíc více než za silnější třináctistovku. Kompletní ceník najdete na webu Fordu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků