Ford Fiesta po faceliftu: nižší cena, nové motory

Ford Fiesta prošel loni malým faceliftem, stejně jako jeho větší bratříček Fusion. Novinkou na českém trhu jsou dva motory: základní 1.3 Duratec s výkonem 44 kW a 1.25 Duratec s výkonem 55 kW. Slabší motor není žádnou novinkou, už delší dobu se nabízí ve Fordu Ka. Je odvozen od silnějšího modelu 1.3 51 kW, který byl ještě nedávno nejslabším motorem ve Fiestě. S ním stojí nejlevnější Fiesta 286 400 Kč. Slabší motor cenu ještě snížil, a to na 269 400 Kč. Motor má rozvod SOHC, osm ventilů, točivý moment 99 Nm v 2 500 ot. a max. výkonu dosahuje v 5 000 ot.

Druhá novinka, 1.25 55 kW, má 16 ventilů a objevila se už pod kapotou předchozí generace Fiesty (pro novou generaci byl agregát upraven, aby dosahoval nižších emisí). Má klasické parametry čtyřventilových motorů: točivý moment i výkon dosahovaný ve vysokých otáčkách; maximum točivého momentu 110 Nm je ve 4 000 ot. a max. výkon v 6 000 ot. Motor 1.3 51 kW má točivý moment sice jen 106 Nm, ale dosahovaný v 2 600 ot. - v praxi tak poskytuje v nízkých otáčkách pocit lepšího zátahu. S motorem 1.25 se Fiesta rozjede na stovku za 14,6 s a spotřebuje 6 l paliva. Motor 1.3 51 kW má stovku za 17,3 s a spálí 6,1 l paliva; s nejslabším agregátem udělá Fiesta stovku za 18,5 s.

Cenově je motor 1.25 posazen nad obě třináctistovky. Zatímco Fiestu 1.3 44 kW pořídíte za 269 400 Kč a Fiestu 1.3 51 kW za 286 400 Kč, za model s motorem 1.25 zaplatíte 296 400 Kč, tedy o 10 tisíc více než za silnější třináctistovku. Kompletní ceník najdete na webu Fordu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků