Ford Fiesta patří mezi nejbezpečnější, v testu obdržel čtyři hvězdičky

Německý autoklub ADAC vyhodnotil nový model Ford Fiesta jako jeden z nejbezpečnějších vozů své třídy. Výsledky bariérových zkoušek, které zveřejnil uznávaný magazín ADAC Motorwelt, prokázaly, že ochranné vlastnosti Fiesty patří k nejlepším v tomto segmentu. Za své výborné výkony v bariérových testech obdržela Fiesta čtyři hvězdičky.

Závěrečná zpráva autoklubu ADAC uvádí, že čtyři hvězdičky jsou na malý vůz velmi dobrým výsledkem, za který Fiesta vděčí především komplexnímu "inteligentnímu" ochrannému systému IPS, který propojuje celou řadu vyspělých ochranných technologií. Do bezpečnostní výbavy Fiesty patří např. dvoufázově naplňované čelní airbagy, jejichž plnění i vyprazdňování se přizpůsobuje síle a druhu nárazu.

Fiesta má dále mj. tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlav pro všech pět cestujících, bezpečnostní pásy předních sedadel mají omezovače napětí v pásu a nastavitelný horní úchyt. Předpínače bezpečnostních pásů se v případě kolize bleskově přitáhnou k tělu pasažéra a mnohem účinněji tedy brání jeho nechtěnému pohybu. Při těžkých čelních kolizích se pedály Fiesty uvolňují ze svého uložení, teleskopický sloupek volantu výrazně snižuje riziko poranění hrudníku řidiče. Speciálně tvarovaná kostra sedadel zabraňuje nebezpečnému podklouznutí pasažéra pod bezpečnostními pásy při čelních kolizích. Pro novou Fiestu jsou k dispozici i boční a průběžné hlavové airbagy.

Autoklub ADAC postupoval při bariérových testech podle stejných postupů a standardů, podle nichž se provádějí nárazové zkoušky známého programu Euro-NCAP. Ochranné vlastnosti vozů byly posuzovány při čelních a bočních nárazech a při kolizi se sloupem. Výsledky těchto zkoušek byly potom vyhodnocovány podle metodiky a za přímého dohledu představitelů organizace Euro-NCAP. V konečném účtování Fiesta získala celkem 28 bodů (resp. 30 ve verzi s průběžnými hlavovými airbagy) z maximálně možných 34 bodů. Vybojované body Fiestě bohatě postačily na zisk čtyř hvězdiček, kterými se pro názornost hodnotí ochranné vlastnosti testovaných vozů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků