Ford Fiesta patří mezi nejbezpečnější, v testu obdržel čtyři hvězdičky

Německý autoklub ADAC vyhodnotil nový model Ford Fiesta jako jeden z nejbezpečnějších vozů své třídy. Výsledky bariérových zkoušek, které zveřejnil uznávaný magazín ADAC Motorwelt, prokázaly, že ochranné vlastnosti Fiesty patří k nejlepším v tomto segmentu. Za své výborné výkony v bariérových testech obdržela Fiesta čtyři hvězdičky.

Závěrečná zpráva autoklubu ADAC uvádí, že čtyři hvězdičky jsou na malý vůz velmi dobrým výsledkem, za který Fiesta vděčí především komplexnímu "inteligentnímu" ochrannému systému IPS, který propojuje celou řadu vyspělých ochranných technologií. Do bezpečnostní výbavy Fiesty patří např. dvoufázově naplňované čelní airbagy, jejichž plnění i vyprazdňování se přizpůsobuje síle a druhu nárazu.

Fiesta má dále mj. tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlav pro všech pět cestujících, bezpečnostní pásy předních sedadel mají omezovače napětí v pásu a nastavitelný horní úchyt. Předpínače bezpečnostních pásů se v případě kolize bleskově přitáhnou k tělu pasažéra a mnohem účinněji tedy brání jeho nechtěnému pohybu. Při těžkých čelních kolizích se pedály Fiesty uvolňují ze svého uložení, teleskopický sloupek volantu výrazně snižuje riziko poranění hrudníku řidiče. Speciálně tvarovaná kostra sedadel zabraňuje nebezpečnému podklouznutí pasažéra pod bezpečnostními pásy při čelních kolizích. Pro novou Fiestu jsou k dispozici i boční a průběžné hlavové airbagy.

Autoklub ADAC postupoval při bariérových testech podle stejných postupů a standardů, podle nichž se provádějí nárazové zkoušky známého programu Euro-NCAP. Ochranné vlastnosti vozů byly posuzovány při čelních a bočních nárazech a při kolizi se sloupem. Výsledky těchto zkoušek byly potom vyhodnocovány podle metodiky a za přímého dohledu představitelů organizace Euro-NCAP. V konečném účtování Fiesta získala celkem 28 bodů (resp. 30 ve verzi s průběžnými hlavovými airbagy) z maximálně možných 34 bodů. Vybojované body Fiestě bohatě postačily na zisk čtyř hvězdiček, kterými se pro názornost hodnotí ochranné vlastnosti testovaných vozů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků