Ford Fiesta patří mezi nejbezpečnější, v testu obdržel čtyři hvězdičky

Německý autoklub ADAC vyhodnotil nový model Ford Fiesta jako jeden z nejbezpečnějších vozů své třídy. Výsledky bariérových zkoušek, které zveřejnil uznávaný magazín ADAC Motorwelt, prokázaly, že ochranné vlastnosti Fiesty patří k nejlepším v tomto segmentu. Za své výborné výkony v bariérových testech obdržela Fiesta čtyři hvězdičky.

Závěrečná zpráva autoklubu ADAC uvádí, že čtyři hvězdičky jsou na malý vůz velmi dobrým výsledkem, za který Fiesta vděčí především komplexnímu "inteligentnímu" ochrannému systému IPS, který propojuje celou řadu vyspělých ochranných technologií. Do bezpečnostní výbavy Fiesty patří např. dvoufázově naplňované čelní airbagy, jejichž plnění i vyprazdňování se přizpůsobuje síle a druhu nárazu.

Fiesta má dále mj. tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlav pro všech pět cestujících, bezpečnostní pásy předních sedadel mají omezovače napětí v pásu a nastavitelný horní úchyt. Předpínače bezpečnostních pásů se v případě kolize bleskově přitáhnou k tělu pasažéra a mnohem účinněji tedy brání jeho nechtěnému pohybu. Při těžkých čelních kolizích se pedály Fiesty uvolňují ze svého uložení, teleskopický sloupek volantu výrazně snižuje riziko poranění hrudníku řidiče. Speciálně tvarovaná kostra sedadel zabraňuje nebezpečnému podklouznutí pasažéra pod bezpečnostními pásy při čelních kolizích. Pro novou Fiestu jsou k dispozici i boční a průběžné hlavové airbagy.

Autoklub ADAC postupoval při bariérových testech podle stejných postupů a standardů, podle nichž se provádějí nárazové zkoušky známého programu Euro-NCAP. Ochranné vlastnosti vozů byly posuzovány při čelních a bočních nárazech a při kolizi se sloupem. Výsledky těchto zkoušek byly potom vyhodnocovány podle metodiky a za přímého dohledu představitelů organizace Euro-NCAP. V konečném účtování Fiesta získala celkem 28 bodů (resp. 30 ve verzi s průběžnými hlavovými airbagy) z maximálně možných 34 bodů. Vybojované body Fiestě bohatě postačily na zisk čtyř hvězdiček, kterými se pro názornost hodnotí ochranné vlastnosti testovaných vozů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků