Ford Fiesta (od 1976): První úspěšný Ford s předním pohonem

12 komentářů

Nommo
12. června • 15:21

XR2i Turbo se vyrábělo poměrně krátkou dobu (do r. 1993 - je to jistě vzácnost), pak ji nahradila 1,8 16V s podobným výkonem od r. 1993. Souběžně a od začátku tu byla i 1,6 XR2i 76 kW, to jsem měl, skončilo ve 350 tis., možná 450, kdo ví. Úžasné auto, teda spotřeba pod 8 fakt moc nešla, spíšek k 9. V pohodě jelo 180.Ale jelo jak drak a ty přídavné dálkové světlomety, nikdy žádné jiné auto tak nesvítilo na okreskách, přehled, krása. A když jsem v noci na dálnici někoho porbliknul (blikly i ty přídavné), každý hned uhnul a když zjistil, co ho to předjelo... :D:D:D A živé to bylo, až je mi teď smuto za ním... :( Bohužel také celkem poruchové, ale koupil jsem je již v letech a s nájezdem, tak kdo ví. A náhradní díly drahé jako čert tedy...

Lord Owl
13. června • 11:49

Jediné na co jsem si u Fiesty (XR2i) nezvykl bylo tehdy obvyklé forďácké klišé "nebyla kontrolka hladového oka v nádrži".
Poruchovost se týkala jenom věcí jako stahovačka okýnka, větrání apod. Pak odešlo podávací palivové čerpadlo. Motor vždycky v pohodě.

aminux
12. června • 13:46

Měl jsem 3 dvéřko 3 genereci, benzíňák 1,1 36 kw, takže žádnej sportovec, ale jezdit se dalo docela svižně, na malý lehký auto to stačilo.
Dodnes na něj vzpomínám rád, i když mělo své mouchy. 3 krát se spravovalo dobíjení, jednou to byly uhlíky, pak diodová deska, naštěstí šikovný otec diody vyměnil a ještě přidal nějaké ochranné odpory, takže oprava doslova doma na koleně, potřetí nějaký kabel.
V sání pod filtrem bylo čidlo (asi teploty) nasávanýho vzduchu. To chtělo tak jednou za rok prostříknout, vyčistit, jinak za studena zlobil volnoběh a děsná cukatůra.
Dost rezla, hlavně spodek. Bez pravidelného nástřiku spodku by to za chvíli shnilo. Měl jsem rok výroby 96, koupeno v 2003 s najetými asi 80 tkm, do 2015 najezdila 175 tkm. Během té doby výměna tlumičů, spojky, samozřejmě výfuk, brzdy apod.
Výhoda byla, že díly byly levný. Spojka stála, tušim, do 6000, což je za hubičku. Rozvody se dělat nemusely, byl tam řetěz, vlastně to byl podobný systém jako u starých škodovek.
Ale takový ložiska v kolech vydržely celou dobu. Naproti tomu o Opela, kterého mám nyní, jsem už měnil oboje přední ložiska, jedno v 90 tkm, druhé asi v 130 tkm.

aminux
12. června • 13:52

Co se mi ještě líbilo, byl výhled, ačkoliv to bylo relativně nízké, možná malinko nižší než Felicie, tak to bylo docela prosklený, sloupky byly poměrně úzké, takže zbytečně nezacláněly ve výhledu. Dozadu přes pátý, v mém případě vlastně třetí dveře, byl lepší výhled jak z lecjakého většího auta včetně mé Astry. Ty mrtvé úhly byly menší a spolu s malou velikostí a dobrou manévrovatelností to bylo šikovný auto do města nebo při parkování, couvání a podobných radostech.

Vana666
12. června • 6:42

To máme I. generaci, pak rozsáhlý facelift na generaci druhou, u třetí se jednalo o zcela novou konstrukci, čtvrtá generace je zároveň Mazda, šestá generace je na zcela nové platformě....Takže ty kulaté čtyřicátiny neslaví jeden typ auta, ale pouze registrovaný název Fiesta který byl během té doby z obchodních důvodů použit pro označení více zcela různých modelů aut v rámci jedné kategorie u Fordu.Tím nijak nechci snižovat komerční úspěch. Jen se holt nejedná o 16 miliónů kusů stejného auta.

Zombot
12. června • 15:15

Pro srovnání se zkuste podívat na vývoj Chevroletu Suburban, což je nejdéle nepřetržitě vyráběný model auta v historii (1935 až současnost) a v tuhle chvíli se prodává už jeho jedenáctá generace :-)

Vana666
12. června • 15:28

Ano to je prakticky stejný případ. Ani u Suburbanu se nejedná o osmdesátliletou výrobu téhož modelu, ale o jen dlouhodobé používání stejného názvu pro postupně vyvíjené vzájemně odlišné modely.
Jedná se v podstatě o obchodní taktiku, kdy spokojený majitel jednoho provedení si přednostně vybere stejně nazvaný nový model téhož výrobce, byť se často jedná o úplně jiný vůz.
Praktikuje to i koncern například u řady Golf, Passat apod. a také další výrobci

Zombot
12. června • 17:47

Osobně na tom nevidím nic špatného a naopak se mi to líbí. Má to smysl nejen u běžných aut jako ten zmíněný Golf nebo Passat, kde image starších modelů skutečně hodně ovlivňuje chování kupujících bez ohledu na to, že nový model nemusí mít technicky nic společného se svými předchůdci. Pokračování tradičních jmen totiž podporuje fungování komunit kolem určitých kultovních aut, ať už to jsou různé srazy nebo jen to, že se řidiči MX5 nebo třeba Mustangů na silnici pozdraví bez ohledu na to, jakou generaci auta kdo zrovna řídí. Spousta lidí má z auta s tradicí prostě větší radost. Úplně k tomu stačí, když je v novém Mustangu před spolujezdcem cedulka s poníkem a nápis "Mustang – Since 1964", a člověk má hned lepší pocit z toho, že řídí kus historie.

Vana666
12. června • 17:59

Však já proti tomu taky nic nemám, klidně ať to výrobci dále takhle označují. Jen je nesmysl tvrdit že stejný název automaticky znamená i stejně auto.

Lord Owl
11. června • 21:56

S přítelkyní jsme tak před 8 lety jezdili Fiestou XR2i (r.v.90). Bylo to hravé autíčko, které šlo za plynem a zbožňovalo serpentiny a šiklo se i v městském provozu. Spotřeba 6-8 l podle stylu jízdy.
Řazení mělo ovšem velmi krátké stupně (hlavně 2-ku), proto to nebylo zrovna o plynulé jízdě. Na 3-ku raketa.

Driver
11. června • 15:00

První generaci Fiesty po FL jsme měli 1.6D a to bylo úžasné auto. Spotřeba byla někde okolo 3-6L. Najelo to celkem přes půl milionu km postupně u dalších sousedů a díky tacho bez počítadla statísíců km už pak nikdo nevěděl, jestli tam je pětset něco, nebo sedmset něco... :-D Koroze byla asi nejzásadnější závada, jinak vše šlapalo. Vpodstatě se auto vyhodilo do šrotu plně funkční, akorát rezavé. A už tehdy při tehdejších cenách se ta nafta vyplatila i v mikroautě, bylo to z pohledu přemisťovadla dokonalé vozítko! A to prakticky všechny auta okolo byly lepší. Golf, 205, 5... Akorát Ax byl snad horší :-D

DDT
12. června • 2:41

bez ohledu na to, jestli to to auto vydrží, ale pětset nebo sedmset tisíc kilometrů ve fiestě 1.6d...?
a to jako dobrovolně nebo tatínek dělal taxikáře někde v bangladeši?

Doporučujeme

Články odjinud