Modernizaci Fiesty vzal Ford po všech stránkách, novinky přináší zvenku, v kabině i pod kapotou.
Dosavadní sedmá generace Fordu Fiesta přijela na trh v roce 2017, nyní automobilka pro svůj populární hatchback připravila očekávanou modernizaci. Vylepšení po stránce stylingu i techniky uvádí Ford pro kompletní modelovou řadu, tedy standardní Fiestu, dobrodružnější verzi Active i hot hatch ST.
Omlazenou Fiestu poznáte díky upravené masce s novou mřížkou chladiče a nárazníky, opět v rozdílném stylu pro jednotlivé verze modelu. LED světlomety s novou grafikou jsou nyní standardní výbavou napříč řadou, zatímco příplatkem mohou být nově i adaptivní Matrix LED světlomety. Zadní svítilny jsou teď lehce zatemněné.
Uvnitř dostává Fiesta pro rok 2022 plně digitální 12,3palcový přístrojový štít. S kamerou za čelním oknem a čtením dopravních značek pak Ford rozšiřuje soubor asistentů o systém varování při vjezdu do protisměru, jinak dokáže Fiesta varovat také před potencionálním nebezpečím na silnici (systém SRTI). S výbavou 8palcového infotainmentu SYNC 3 přidává Ford i upozornění na cestující vzadu, aby řidič při opuštění vozu nezapomněl na dítě či psa.
Nejslabší atmosférický motor 1.1 (75 k/55 kW) s manuálním pětikvaltem i po modernizaci v nabídce zůstává. Jinak pokračuje hatchback s řadou přeplňovaných litrových tříválců 1.0 EcoBoost, a to v naladění na 100 koní (74 kW), 125 koní (92 kW) a 155 koní (114 kW), přičemž dvojice nejvýkonnějších motorů je mild-hybridní. Prostřední specifikaci o 125 koních (92 kW) lze kombinovat se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Hot hatch Fiesta ST si pod kapotou nechává přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o výkonu 200 koní (147 kW) v 6000 ot./min, lehce však Ford navýšil hodnotu točivého momentu z původních 290 N.m na maximálních 320 N.m v rozmezí 1600-4000 ot./min. Mechanický samosvorný diferenciál Quaife zůstává mezi příplatky.
ST pak dostává namísto Eco režimu ve standardní Fiestě i nový režim Track, který vypne kontrolu trakce a omezí zásahy ESP při jízdě na okruhu. Novinkami jsou nakonec i sportovní sedačky s lepším bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy nebo možnost zeleného odstínu karoserie Mean.
Datum uvedení na český trh ani cenovky modernizované Fiesty zatím Ford neupřesňuje.