Ford Fiesta má po faceliftu: Dostal Matrix LED světla a více krouťáku v ostrém ST

Modernizaci Fiesty vzal Ford po všech stránkách, novinky přináší zvenku, v kabině i pod kapotou.

Dosavadní sedmá generace Fordu Fiesta přijela na trh v roce 2017, nyní automobilka pro svůj populární hatchback připravila očekávanou modernizaci. Vylepšení po stránce stylingu i techniky uvádí Ford pro kompletní modelovou řadu, tedy standardní Fiestu, dobrodružnější verzi Active i hot hatch ST.

Omlazenou Fiestu poznáte díky upravené masce s novou mřížkou chladiče a nárazníky, opět v rozdílném stylu pro jednotlivé verze modelu. LED světlomety s novou grafikou jsou nyní standardní výbavou napříč řadou, zatímco příplatkem mohou být nově i adaptivní Matrix LED světlomety. Zadní svítilny jsou teď lehce zatemněné.

První pohled na nový Ford Ranger: Připomíná F-150, techniku půjčí Amaroku

První pohled na nový Ford Ranger: Připomíná F-150, techniku půjčí Amaroku

Uvnitř dostává Fiesta pro rok 2022 plně digitální 12,3palcový přístrojový štít. S kamerou za čelním oknem a čtením dopravních značek pak Ford rozšiřuje soubor asistentů o systém varování při vjezdu do protisměru, jinak dokáže Fiesta varovat také před potencionálním nebezpečím na silnici (systém SRTI). S výbavou 8palcového infotainmentu SYNC 3 přidává Ford i upozornění na cestující vzadu, aby řidič při opuštění vozu nezapomněl na dítě či psa.

V nabídce motorizací normální Fiesty dochází k pár změnám. Původně nejslabší atmosférický motor 1.1 (75 k/55 kW) Ford v tiskové zprávě nezmiňuje, pravděpodobně tedy mizí z portfolia. Jinak pokračuje hatchback s řadou přeplňovaných litrových tříválců 1.0 EcoBoost, a to v naladění na 100 koní (74 kW), 125 koní (92 kW) a 155 koní (114 kW), přičemž dvojice nejvýkonnějších motorů je mild-hybridní. Prostřední specifikaci o 125 koních (92 kW) lze kombinovat se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

Ford učí auta najít si místo a pak na něm zaparkovat. Řidič u toho nebude

Ford učí auta najít si místo a pak na něm zaparkovat. Řidič u toho nebude

Hot hatch Fiesta ST si pod kapotou nechává přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost o výkonu 200 koní (147 kW) v 6000 ot./min, lehce však Ford navýšil hodnotu točivého momentu z původních 290 N.m na maximálních 320 N.m v rozmezí 1600-4000 ot./min. Mechanický samosvorný diferenciál Quaife zůstává mezi příplatky.

ST pak dostává namísto Eco režimu ve standardní Fiestě i nový režim Track, který vypne kontrolu trakce a omezí zásahy ESP při jízdě na okruhu. Novinkami jsou nakonec i sportovní sedačky s lepším bočním vedením a integrovanými opěrkami hlavy nebo možnost zeleného odstínu karoserie Mean.

Datum uvedení na český trh ani cenovky modernizované Fiesty zatím Ford neupřesňuje.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků