Ford Fiesta: konkurence pro Fabii (kompaktní test)

Ford měl v posledních desetiletích dva velké hity – Escort a Fiestu. Větší Escort před lety skončil, nahradil ho Focus, ale Fiesta je nesmrtelná. Dočkala se teď další generace, ve které trochu povyrostla a zmohutněla. Testovali jsme verzi 1.6 Trend. Zajímavé video
Ford Fiesta: konkurence pro Fabii (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Prostorný interiér, zavazadlový prostor, uspořádání
  2. Výborný motor, jízdní vlastnosti, spotřeba, ceny

Ford už potřeboval něco nového jako sůl, přestávalo se mu dařit – s výjimkou užitkových vozů. Fiesta tedy přišla v pravý čas a oživila zájem. V případě tohoto vozu nejde jen o facelift, ale skutečně nový vůz se starým názvem. Karoserie může být i pětidveřová, na výběr je ze čtyř motorů. Zepředu  maska silně připomíná větší Focus


Nepřehlédněte: Podívejte se na zajímavé video jízdy s Fordem Fiesta.

Malý nebo velký?

Než přišel typ Ka, byla Fiesta nejmenším fordem na evropském kontinentu. V našich podmínkách odjakživa sloužila i jako rodinný vůz, protože uvnitř poskytovala vždycky dost prostoru. To se s posledními změnami ještě zlepšilo. Obestavění vnitřního prostoru je na velmi dobré úrovni. Existuje i řada stupňů výbav, Trend je druhý nejlepší po Fiestě a Ambiente. Pak už následuje jenom Ghia, výraz vyhrazený pro skutečně luxusní provedení fordů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta - kompaktní vůz s vynikajícím podvozkem

Trend se neliší od nižších typů ani tak vnitřkem, jako spíš zevnějškem. Uvnitř jsou dva čelní airbagy, ale dají se přikoupit i boční a hlavové. Seřizování zrcátek je jen manuální, okna se spouštějí elektricky. Za příplatek je tu rovněž klimatizace a rádio. Naopak zvenku je nejvýraznějším rozdílem velikost kol. Vozy s motorem 1.3 l mají výhradně 14palcová kola, agregáty 1.4 l, 1.6 l a 1.4 TDCi pak doprovází i alternativa 15palcová nebo dokonce 16palcová.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Na předních sedadlech je dostatek prostoru -- Vzadu by mohlo být více místa,
neschází ale řada zajímavých prostorů --  Zrcátka se seřizují jen manuálně,
okna mají spouštění elektrické

Jinak je vzhled identický. Tedy kromě počtu dveří, protože Fiesta může být buď tří nebo pětidveřová.
Třídveřová, jako v tomto případě, má samozřejmě křídlo dveří delší. To působí pozitivně při nastupování a vystupování, ale negativně při otevírání, když jsou blízko po stranách další vozy. Vnější rozměry karoserie jsou stejné, liší se jen vnitřním uspořádáním. Nepatrně jiné jsou parametry interiéru. Ve třídveřové karoserii je například zavazadlový prostor velký 261 l, což není moc, v pětidveřovém autě je to o 23 l víc.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Ukazatel stavu paliva a teploměr chladicí kapaliny mají nevšední podobu LCD displeje
-- Nezvyklá třídílná audiosoustava -- Zavazadlový prostor je spíše menší

Pokud bychom chtěli využít prostoru až po strop, pak se kufr zvětšuje na 945, respektive 947 l. Součástí příplatkové výbavy bylo v tomto případě rádio s přehrávačem s kódovým označením 3500. Ještě nikdy jsme se nesetkali s tím, že by rádio reagovalo na rychlost vozu svou hlasitostí tak, jako v tomto případě. Nereaguje ovšem plynule, ale skokově, což je dost nepříjemné. Jedna hranice je kolem 50 km/h, takže při jízdě po městě, kdy rychlost osciluje právě kolem této hodnoty, se rádio neustále výrazně zesiluje a zeslabuje. Paradoxně tak řidič musí úroveň hlasitosti neustále dorovnávat a jinak příjemné zařízení spíše obtěžuje.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Prostorný interiér, zavazadlový prostor, uspořádání
  2. Výborný motor, jízdní vlastnosti, spotřeba, ceny

bazar

Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2006
Stav: 231 797 km
Cena: 56 000 Kč
Ford Mondeo 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 92 694 km
Cena: 235 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 191 121 km
Cena: 218 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 141 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2008
Stav: 116 722 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 87 465 km
Cena: 281 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků