Ford Fiesta: každých 120 sekund

Každé dvě minuty, tedy za dobu, kdy se stačí v kávovaru uvařit káva, se v roce 2012 prodal jeden z vozů Ford Fiesta.
Ford Fiesta: každých 120 sekund

Zájem zákazníků tak vynesl celoročně tento typ v segmentu malých vozů na první místo na starém kontinentu v sezóně 2012. Podle JATO Dynamics byla Fiesta druhým nejžádanějším vozem v Evropě tam, kde tato agentura prodeje monitoruje.

Malý vůz představoval v roce 2012 v prodejích firmy důležitý model. Z celkového počtu 953 174 kusů, které automobilka prodala ve 30 evropských zemích monitorovaných JATO Dynamics, představovala Fiesta téměř třetinu, konkrétně 306 405 vozidel.

Nejsilnější pozici měla Fiesta už tradičně ve Velké Británii, bez jejíž zákazníků by statistiky asi vypadaly jinak. Ostrované si v roce 2012 zaregistrovali 109 250 kusů. Na všech 51 evropských trzích si podle sdělení Fordu koupilo model této značky více než 1,4 milionu zákazníků.

Prvních devět měsíců roku 2012 byl Ford Fiesta také nejprodávanějším modelem v nejžádanějším segmentu B (vyplývá to z údajů Polk o registracích nových vozidel).

Od zahájení výroby první generace v roce 1976 prodal Ford po celém světě již více než 15 milionů Fiest.

Tři z posledních pěti let byla Fiesta nejprodávanějším malým automobilem v Evropě. Během tohoto období se jich prodalo více než 1,7 milionu na starém kontinentu a 2,1 milionu celosvětově.

Nejoblíbenější barvou Evropanů se stala bílá Frozen.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků