Značka Ford v Evropě nabídne ještě „zelenější“ provedení svého kompaktního modelu Fiesta.
Řada ECOnetic technology, jež v současnosti prostupuje většinu modelových řad osobních vozů Ford prodávaných na evropských trzích, má být odpovědí Fordu na invazi hybridů. Oproti nim nabízí především levnější a jednodušší stavbu a průběžně se vyvíjí. Nyní evropský Ford oznámil, že se mu na Fiestě ECOnetic podařilo dále snížit „papírovou“ spotřebu, ale hlavně bezmála zbožštělé emise CO2.
Pohonná jednotka v podobě vznětového čtyřválce 1,6 Duratorq TDCi, kombinovaného výhradně s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou, si zachovala své základní parametry včetně nejvyššího výkonu ve výši 95 koní (71 kW) a točivého momentu 205 Nm. Celou řadou dílčích modifikací se ale konstruktérům podařilo snížit průměrnou spotřebu na 3,3 l/100 km a emise CO2 na 87 g/km, což jsou o 0,3 l, resp. 8 g/km lepší hodnoty než dosud.
Ford slibuje u vylepšené Fiesty ECOnetic průměrnou spotřebu sníženou na 3,3 l/100 km
Součástí receptury ECOnetic Technology je soubor samostatně nijak revolučních, ale v celkové kombinaci dobře fungujících prvků. Patří mezi ně především start/stop systém, alternátor s proměnným výkonem, zvláštní program řídicí jednotky, snížená světlá výška, takřka kompletní zakrytování podvozku, prodloužené převody a pneumatiky se sníženým valivým odporem.
Sada modifikací ECOnetic obsahuje také speciální informační systém. To pokud patříte k těm, kteří si za volantem rádi hrají....
Zástupci automobilky Ford hrdě oznamují, že Fiesta ECOnetic pro modelový rok 2012 je vůbec nejhospodárnějším a nejekologičtějším automobilem, jaký kdy vyrobili (což pochopitelně tvrdí s premiérou každé nové Fiesty ECOnetic již několik let…). Jasné je, že poptávka zákazníků po minimální spotřebě pod tlakem mediálních masáží strmě roste.
Představitelé Fordu předpokládají, že již koncem letošního kalendářního roku bude podíl vozů ECOnetic v rámci prodejů značky Ford poloviční a v roce 2013 dokonce dvoutřetinový. Vylepšená Fiesta ECOnetic bude vyráběna opět v německém Kolíně s tří i pětidveřovou karoserií. U nás jí zřejmě zůstane vyčleněn speciální výbavový stupeň ECOnetic.