Ford Fiesta ECOnetic: spotřeba snížena až na 3,3 l/100 km

Značka Ford v Evropě nabídne ještě „zelenější“ provedení svého kompaktního modelu Fiesta.

Řada ECOnetic technology, jež v současnosti prostupuje většinu modelových řad osobních vozů Ford prodávaných na evropských trzích, má být odpovědí Fordu na invazi hybridů. Oproti nim nabízí především levnější a jednodušší stavbu a průběžně se vyvíjí. Nyní evropský Ford oznámil, že se mu na Fiestě ECOnetic podařilo dále snížit „papírovou“ spotřebu, ale hlavně bezmála zbožštělé emise CO2.

Ford Fiesta a Focus ECOnetic: jednoduchá stavba, spotřeba hybridu

Ford Fiesta a Focus ECOnetic: jednoduchá stavba, spotřeba hybridu

Pohonná jednotka v podobě vznětového čtyřválce 1,6 Duratorq TDCi, kombinovaného výhradně s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou, si zachovala své základní parametry včetně nejvyššího výkonu ve výši 95 koní (71 kW) a točivého momentu 205 Nm. Celou řadou dílčích modifikací se ale konstruktérům podařilo snížit průměrnou spotřebu na 3,3 l/100 km a emise CO2 na 87 g/km, což jsou o 0,3 l, resp. 8 g/km lepší hodnoty než dosud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford slibuje u vylepšené Fiesty ECOnetic průměrnou spotřebu sníženou na 3,3 l/100 km

Součástí receptury ECOnetic Technology je soubor samostatně nijak revolučních, ale v celkové kombinaci dobře fungujících prvků. Patří mezi ně především start/stop systém, alternátor s proměnným výkonem, zvláštní program řídicí jednotky, snížená světlá výška, takřka kompletní zakrytování podvozku, prodloužené převody a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sada modifikací ECOnetic obsahuje také speciální informační systém. To pokud patříte k těm, kteří si za volantem rádi hrají....

Zástupci automobilky Ford hrdě oznamují, že Fiesta ECOnetic pro modelový rok 2012 je vůbec nejhospodárnějším a nejekologičtějším automobilem, jaký kdy vyrobili (což pochopitelně tvrdí s premiérou každé nové Fiesty ECOnetic již několik let…). Jasné je, že poptávka zákazníků po minimální spotřebě pod tlakem mediálních masáží strmě roste.

Ford Mondeo 2011 a Ka ECOnetic: noví šetřílci z Paříže

Ford Mondeo 2011 a Ka ECOnetic: noví šetřílci z Paříže

Představitelé Fordu předpokládají, že již koncem letošního kalendářního roku bude podíl vozů ECOnetic v rámci prodejů značky Ford poloviční a v roce 2013 dokonce dvoutřetinový. Vylepšená Fiesta ECOnetic bude vyráběna opět v německém Kolíně s tří i pětidveřovou karoserií. U nás jí zřejmě zůstane vyčleněn speciální výbavový stupeň ECOnetic.
 

Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 678 km
Cena: 127 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků