Ford Fiesta ECOnetic: spotřeba snížena až na 3,3 l/100 km

Značka Ford v Evropě nabídne ještě „zelenější“ provedení svého kompaktního modelu Fiesta.

Řada ECOnetic technology, jež v současnosti prostupuje většinu modelových řad osobních vozů Ford prodávaných na evropských trzích, má být odpovědí Fordu na invazi hybridů. Oproti nim nabízí především levnější a jednodušší stavbu a průběžně se vyvíjí. Nyní evropský Ford oznámil, že se mu na Fiestě ECOnetic podařilo dále snížit „papírovou“ spotřebu, ale hlavně bezmála zbožštělé emise CO2.

Ford Fiesta a Focus ECOnetic: jednoduchá stavba, spotřeba hybridu

Ford Fiesta a Focus ECOnetic: jednoduchá stavba, spotřeba hybridu

Pohonná jednotka v podobě vznětového čtyřválce 1,6 Duratorq TDCi, kombinovaného výhradně s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou, si zachovala své základní parametry včetně nejvyššího výkonu ve výši 95 koní (71 kW) a točivého momentu 205 Nm. Celou řadou dílčích modifikací se ale konstruktérům podařilo snížit průměrnou spotřebu na 3,3 l/100 km a emise CO2 na 87 g/km, což jsou o 0,3 l, resp. 8 g/km lepší hodnoty než dosud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford slibuje u vylepšené Fiesty ECOnetic průměrnou spotřebu sníženou na 3,3 l/100 km

Součástí receptury ECOnetic Technology je soubor samostatně nijak revolučních, ale v celkové kombinaci dobře fungujících prvků. Patří mezi ně především start/stop systém, alternátor s proměnným výkonem, zvláštní program řídicí jednotky, snížená světlá výška, takřka kompletní zakrytování podvozku, prodloužené převody a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sada modifikací ECOnetic obsahuje také speciální informační systém. To pokud patříte k těm, kteří si za volantem rádi hrají....

Zástupci automobilky Ford hrdě oznamují, že Fiesta ECOnetic pro modelový rok 2012 je vůbec nejhospodárnějším a nejekologičtějším automobilem, jaký kdy vyrobili (což pochopitelně tvrdí s premiérou každé nové Fiesty ECOnetic již několik let…). Jasné je, že poptávka zákazníků po minimální spotřebě pod tlakem mediálních masáží strmě roste.

Ford Mondeo 2011 a Ka ECOnetic: noví šetřílci z Paříže

Ford Mondeo 2011 a Ka ECOnetic: noví šetřílci z Paříže

Představitelé Fordu předpokládají, že již koncem letošního kalendářního roku bude podíl vozů ECOnetic v rámci prodejů značky Ford poloviční a v roce 2013 dokonce dvoutřetinový. Vylepšená Fiesta ECOnetic bude vyráběna opět v německém Kolíně s tří i pětidveřovou karoserií. U nás jí zřejmě zůstane vyčleněn speciální výbavový stupeň ECOnetic.
 

Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků