Ford Fiesta ECOnetic: spotřeba snížena až na 3,3 l/100 km

Značka Ford v Evropě nabídne ještě „zelenější“ provedení svého kompaktního modelu Fiesta.

Řada ECOnetic technology, jež v současnosti prostupuje většinu modelových řad osobních vozů Ford prodávaných na evropských trzích, má být odpovědí Fordu na invazi hybridů. Oproti nim nabízí především levnější a jednodušší stavbu a průběžně se vyvíjí. Nyní evropský Ford oznámil, že se mu na Fiestě ECOnetic podařilo dále snížit „papírovou“ spotřebu, ale hlavně bezmála zbožštělé emise CO2.

Ford Fiesta a Focus ECOnetic: jednoduchá stavba, spotřeba hybridu

Ford Fiesta a Focus ECOnetic: jednoduchá stavba, spotřeba hybridu

Pohonná jednotka v podobě vznětového čtyřválce 1,6 Duratorq TDCi, kombinovaného výhradně s manuálně řazenou pětistupňovou převodovkou, si zachovala své základní parametry včetně nejvyššího výkonu ve výši 95 koní (71 kW) a točivého momentu 205 Nm. Celou řadou dílčích modifikací se ale konstruktérům podařilo snížit průměrnou spotřebu na 3,3 l/100 km a emise CO2 na 87 g/km, což jsou o 0,3 l, resp. 8 g/km lepší hodnoty než dosud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford slibuje u vylepšené Fiesty ECOnetic průměrnou spotřebu sníženou na 3,3 l/100 km

Součástí receptury ECOnetic Technology je soubor samostatně nijak revolučních, ale v celkové kombinaci dobře fungujících prvků. Patří mezi ně především start/stop systém, alternátor s proměnným výkonem, zvláštní program řídicí jednotky, snížená světlá výška, takřka kompletní zakrytování podvozku, prodloužené převody a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sada modifikací ECOnetic obsahuje také speciální informační systém. To pokud patříte k těm, kteří si za volantem rádi hrají....

Zástupci automobilky Ford hrdě oznamují, že Fiesta ECOnetic pro modelový rok 2012 je vůbec nejhospodárnějším a nejekologičtějším automobilem, jaký kdy vyrobili (což pochopitelně tvrdí s premiérou každé nové Fiesty ECOnetic již několik let…). Jasné je, že poptávka zákazníků po minimální spotřebě pod tlakem mediálních masáží strmě roste.

Ford Mondeo 2011 a Ka ECOnetic: noví šetřílci z Paříže

Ford Mondeo 2011 a Ka ECOnetic: noví šetřílci z Paříže

Představitelé Fordu předpokládají, že již koncem letošního kalendářního roku bude podíl vozů ECOnetic v rámci prodejů značky Ford poloviční a v roce 2013 dokonce dvoutřetinový. Vylepšená Fiesta ECOnetic bude vyráběna opět v německém Kolíně s tří i pětidveřovou karoserií. U nás jí zřejmě zůstane vyčleněn speciální výbavový stupeň ECOnetic.
 

Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

Test Ford Fiesta 1,25i: komfortní, leč líná

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků