6
Fotogalerie

Ford Fiesta a Focus ECOnetic: jednoduchá stavba, spotřeba hybridu

Automobilka Ford představí na autosalonu ve Frankfurtu na minimalizaci spotřeby paliva zaměřené modely Fiesta a Focus ECOnetic, jež mají i přes použití konvenční techniky dosahovat spotřeby a emisí současných nepoměrně dražších a složitějších hybridů. Za formulí ECOnetic Technology se skrývá soustava drobných vylepšení a tento emblém na svém pozadí má již v roce 2013 nosit plné dvě třetiny všech evropských Fordů. Podle FMC Europe má Ford Focus ECOnetic dosahovat průměrné spotřeby 3,4 l/100 km a Fiesta ECOnetic 3,3 l/100 km a emisí CO2 ve výší 89, resp. 87 g/km.

Ford Fiesta Focus ECOnetic 01.jpg Ford Fiesta Focus ECOnetic 03.jpg Ford Fiesta Focus ECOnetic 04.jpg
ECOnetic Technology: odpověď Fordu na hybridy

Do seznamu prvků ECOnetic Technology patří především systém start/stop, regenerativní brzdění, kryt chladiče s proměnnou geometrií nebo speciální jízdní režim ECOmode (podrobně jsme o nich psali na tomto místě). O pohon se mají starat jednotky 1,6 TDCI a 1,6i EcoBoost (vyzkoušeli jsme v testu vozu Ford Focus 1,6i EcoBoost) a později také tříválec 1,0i EcoBoost. Podrobnosti očekávejme příští týden ve Frankfurtu.

Ford Fiesta Focus ECOnetic 08.jpg Ford Fiesta Focus ECOnetic 09.jpg Ford Fiesta Focus ECOnetic 02.jpg

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud