Ford Fiesta 1.4 16V: radost z jízdy (megatest)

Ford Fiesta je po modelu Ka druhým nejmenším a nejlevnějším automobilem této americké značky. Na pořádný megatest jsme si vybrali jednu ze základních verzí s motorem 1.4 o výkonu 58 kW ve verzi Ambiente.
Ford Fiesta 1.4 16V: radost z jízdy (megatest)
Seznam kapitol
  1. Design, rostoucí rozměry, zavazadlový prostor
  2. Palubní deska, středová konzola, digitální palivoměr
  3. Odkládací prostory, ovladače, cestovní pohodlí, místo pro cestující
  4. Motor, spotřeba, dynamické vlastnosti, řazení
  5. Jízdní vlastnosti, zhodnocení, plusy a minusy, parametry, výbava

Nová Fiesta se na českém trhu objevila na začátku loňského roku, kdy nahradila tehdy už notně zastarávající předchozí model, který se na trhu udržel, pokud se nepletu, dnes už těžko uvěřitelných deset let. Přitom i dnes je starší Fiesta mezi ojetinami poměrně solidní volbou, má výborné jízdní vlastnosti, na svou třídu odpovídající vnitřní prostor a slušné pohodlí.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Fiesta má ostře řezané hrany, které jsou trendem moderní doby

Nový model je ovšem o hodně dále. Jeho vzhled odpovídá současnému trendu ostrých hran a perfektně zapadá do modelové řady Ka, Focus či Mondeo. Přední maska je pro nové Fordy charakteristická, stejně jako velké čiré světlomety zasahující do kapoty. Záď je hodně podobná Focusu, zejména díky světlometům umístěným v C sloupku si obě auta zezadu hodně pletu. Zkrátka New Edge jaksepatří.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiesta je malý vůz patřící do stejné kategorie jako Fabia, Polo, Ibiza, Corsa, Kalos apod.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Světlomety jsou umístěné v zadních C sloupcích stejně jako u Focusu nebo Mondea kombi 
--- Zrcátka a spodní část nárazniku jsou z černého plastu

Stále větší

Nová Fiesta narostla oproti předchůdci ve všech směrech, což je dnes ostatně běžné. Díky tomu se zvětšil jak vnitřní prostor pro cestující (rozvor je větší o 4 cm), tak prostor pro zavazadla. Délka vozu činí 3917 mm, tedy o něco málo méně než Fabia, rozvor pak 2486 mm, což je více, než má většina vozů této třídy (segment B2); na zadních sedačkách je oproti konkurenci, kam patří zejména Polo, Fabia, Ibiza či Corsa více místa. Za spolujezdce, který měl 180 cm, se zcela bez problému usadil další, který měří lehce přes 190 cm. Místa za řidičem už je méně, ten se totiž tolik dopředu posunout nemůže.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Páté dveře se otevírají v dostatečném úhlu --- Zavazadlový prostor má v pětidveřové úpravě objem 284 litrů

Zavazadlový prostor má slušnou velikost 284 litrů; třídveřová verze má jen 261 litrů. Prostor je velmi dobře využitelný, podběhy do něj příliš nezasahují. Zadní sedadlo je standardně dělené v poměru 40:60 a lze jej bez problému sklopit. Nejprve se vyjme sedák (ten dělený není), poté se do vzniklého prostoru po zasunutí opěrek hlavy (na všech třech sedadlech) sklopí opěradla. Vnikne takřka rovná ložná plocha s minimálním schodkem o objemu 947 litru. Zadní plato je samozřejmě možné bez problému vyjmout.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní sedačky lze bez problému sklopit, čímž se zvětší prostor na 947 litrů

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, rostoucí rozměry, zavazadlový prostor
  2. Palubní deska, středová konzola, digitální palivoměr
  3. Odkládací prostory, ovladače, cestovní pohodlí, místo pro cestující
  4. Motor, spotřeba, dynamické vlastnosti, řazení
  5. Jízdní vlastnosti, zhodnocení, plusy a minusy, parametry, výbava
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků