Ford Falcon Turbo Six: trochu jiné Mondeo

Australský Falcon se zvenčí podobá novému Mondeu. Tím však veškerá podobnost mezi oběma vozy defintivně končí.

Předně, Falcon série FG má motor uložený vpředu podél a pohon zadních kol. Řada Falcon obsahuje celkem osm modelů, mezi nimiž nechybí jednotka V8, ale především přeplňovaný řadový šestiválec, jenž z vozu dělá, střízlivě řečeno, pekelně dynamický sedan. Smutná informace je, že s exportem z Austrálie se nepočítá, protože vývoj levostranných verzí byl zrušen.

Další nemilou skutečnost přináší jiné rozhodnutí globálního vedení FMC zrušit v roce 2010 vývoj vlastních australských motorů, do budoucna se počítá výhradně s americkými vidlicovými šestiválci Duratec. Ale proč by si Australané měli kazit náladu. Je zde takřa nový čtyřdvéřový Falcon s možností řadového čtyřlitrového šestiválce s přeplňováním, určeným pro modely G6E Turbo a sportovně střižený XR6 Turbo. Disponuje výkonem 360 koní, pramenícím z enormního točivého momentu, díky kterému se Falcon řadí mezi nejvýkonnější australské sedany. Jelikož se australské vysokovýkonné vozy často srovnávají svojí povahou s těmi americkými, vždyť motoristické chutě Australanů a Američanů jsou velmi podobné, nebude od věci připomenout, že Falcon s uvedeným motorem je rychlejší než atmosférické šestilitrové osmiválce GM nebo Hemi V8 od Chrysleru. Kouzlo spočívá právě v přeplňování, jež přináší vysoký točivý moment, navíc dostupný v širokém spektru otáček.  

Podle nezávislého testování dosahují vozy G6E Turbo a XR6 Turbo zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,1 sekund. To znamená, že americké vozy jako Dodge Charger R/T nebo Pontiac G8 GT mohou blednout závistí. Falcon však nadále zůstává výhradně australskou záležitostí, ačkoli se původně zrodil v USA. Šéfdesignér společnosti Ford Australia Scott Strong nedávno o budoucnosti svých vozů prohlásil, že budou velké jako vozy americké, ale elegantní jak auta z Evropy, což nový Falcon svojí podobností s Mondeem potvrzuje. Jasné je, že australský Ford se hodlá v Evropě inspirovat ještě více, především jejím vyspělým citem pro vyvážené jízdní vlastnosti, řízení a brzdění. Ford Falcon s přeplňovaným šestiválcem však svojí existencí dále sype sůl do ran amerických, ale především evropských fanoušků vozů modré elipsy. Ti Australanům jejich vysokovýkonný velký sedan s pohonem zadních kol mohou nadále jen závidět...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Falcon

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků