Ford Falcon Turbo Six: trochu jiné Mondeo

Australský Falcon se zvenčí podobá novému Mondeu. Tím však veškerá podobnost mezi oběma vozy defintivně končí.

Předně, Falcon série FG má motor uložený vpředu podél a pohon zadních kol. Řada Falcon obsahuje celkem osm modelů, mezi nimiž nechybí jednotka V8, ale především přeplňovaný řadový šestiválec, jenž z vozu dělá, střízlivě řečeno, pekelně dynamický sedan. Smutná informace je, že s exportem z Austrálie se nepočítá, protože vývoj levostranných verzí byl zrušen.

Další nemilou skutečnost přináší jiné rozhodnutí globálního vedení FMC zrušit v roce 2010 vývoj vlastních australských motorů, do budoucna se počítá výhradně s americkými vidlicovými šestiválci Duratec. Ale proč by si Australané měli kazit náladu. Je zde takřa nový čtyřdvéřový Falcon s možností řadového čtyřlitrového šestiválce s přeplňováním, určeným pro modely G6E Turbo a sportovně střižený XR6 Turbo. Disponuje výkonem 360 koní, pramenícím z enormního točivého momentu, díky kterému se Falcon řadí mezi nejvýkonnější australské sedany. Jelikož se australské vysokovýkonné vozy často srovnávají svojí povahou s těmi americkými, vždyť motoristické chutě Australanů a Američanů jsou velmi podobné, nebude od věci připomenout, že Falcon s uvedeným motorem je rychlejší než atmosférické šestilitrové osmiválce GM nebo Hemi V8 od Chrysleru. Kouzlo spočívá právě v přeplňování, jež přináší vysoký točivý moment, navíc dostupný v širokém spektru otáček.  

Podle nezávislého testování dosahují vozy G6E Turbo a XR6 Turbo zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,1 sekund. To znamená, že americké vozy jako Dodge Charger R/T nebo Pontiac G8 GT mohou blednout závistí. Falcon však nadále zůstává výhradně australskou záležitostí, ačkoli se původně zrodil v USA. Šéfdesignér společnosti Ford Australia Scott Strong nedávno o budoucnosti svých vozů prohlásil, že budou velké jako vozy americké, ale elegantní jak auta z Evropy, což nový Falcon svojí podobností s Mondeem potvrzuje. Jasné je, že australský Ford se hodlá v Evropě inspirovat ještě více, především jejím vyspělým citem pro vyvážené jízdní vlastnosti, řízení a brzdění. Ford Falcon s přeplňovaným šestiválcem však svojí existencí dále sype sůl do ran amerických, ale především evropských fanoušků vozů modré elipsy. Ti Australanům jejich vysokovýkonný velký sedan s pohonem zadních kol mohou nadále jen závidět...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Falcon
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků