Ford Falcon Turbo Six: trochu jiné Mondeo

Australský Falcon se zvenčí podobá novému Mondeu. Tím však veškerá podobnost mezi oběma vozy defintivně končí.

Předně, Falcon série FG má motor uložený vpředu podél a pohon zadních kol. Řada Falcon obsahuje celkem osm modelů, mezi nimiž nechybí jednotka V8, ale především přeplňovaný řadový šestiválec, jenž z vozu dělá, střízlivě řečeno, pekelně dynamický sedan. Smutná informace je, že s exportem z Austrálie se nepočítá, protože vývoj levostranných verzí byl zrušen.

Další nemilou skutečnost přináší jiné rozhodnutí globálního vedení FMC zrušit v roce 2010 vývoj vlastních australských motorů, do budoucna se počítá výhradně s americkými vidlicovými šestiválci Duratec. Ale proč by si Australané měli kazit náladu. Je zde takřa nový čtyřdvéřový Falcon s možností řadového čtyřlitrového šestiválce s přeplňováním, určeným pro modely G6E Turbo a sportovně střižený XR6 Turbo. Disponuje výkonem 360 koní, pramenícím z enormního točivého momentu, díky kterému se Falcon řadí mezi nejvýkonnější australské sedany. Jelikož se australské vysokovýkonné vozy často srovnávají svojí povahou s těmi americkými, vždyť motoristické chutě Australanů a Američanů jsou velmi podobné, nebude od věci připomenout, že Falcon s uvedeným motorem je rychlejší než atmosférické šestilitrové osmiválce GM nebo Hemi V8 od Chrysleru. Kouzlo spočívá právě v přeplňování, jež přináší vysoký točivý moment, navíc dostupný v širokém spektru otáček.  

Podle nezávislého testování dosahují vozy G6E Turbo a XR6 Turbo zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,1 sekund. To znamená, že americké vozy jako Dodge Charger R/T nebo Pontiac G8 GT mohou blednout závistí. Falcon však nadále zůstává výhradně australskou záležitostí, ačkoli se původně zrodil v USA. Šéfdesignér společnosti Ford Australia Scott Strong nedávno o budoucnosti svých vozů prohlásil, že budou velké jako vozy americké, ale elegantní jak auta z Evropy, což nový Falcon svojí podobností s Mondeem potvrzuje. Jasné je, že australský Ford se hodlá v Evropě inspirovat ještě více, především jejím vyspělým citem pro vyvážené jízdní vlastnosti, řízení a brzdění. Ford Falcon s přeplňovaným šestiválcem však svojí existencí dále sype sůl do ran amerických, ale především evropských fanoušků vozů modré elipsy. Ti Australanům jejich vysokovýkonný velký sedan s pohonem zadních kol mohou nadále jen závidět...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Falcon
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků