Ford Falcon FPV Black: Australan a 450 koní

Australská divize Ford Motor Company svojí novinkou opět připomíná, jak nudná a monotónní je evropská střední třída…

Ještě před vypuknutím hospodářské krize to vypadalo, že koncern FMC připravuje pro evropské trhy novou generaci sedanů s „klasickou“ koncepcí pohonu. Na začátku roku 2009 však Alan Mulally a Derrick Kuzak svůj záměr ukončili. Obdivovatel velkých sedanů Ford s velkým motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy tak musí i nadále své zraky upínat do Austrálie, kde klasicky střižené Fordy Falcon stále patří k nejprodávanějším osobním automobilům. Disponují šesti a osmiválcovými, zážehovými pohonnými jednotkami a čas od času se objeví také v nějaké té akční sérii.

Tip: Přeplňované šestiválce Ford Falcon Turbo Six dávají až 360 koní

Nejnovějším pokračováním tohoto trendu se stává potemnělý Ford Falcon ze série GT Black Edition, jenž vznikl v dílnách oddělení Ford Performance Vehicles (FPV) a veřejnosti se v podobě studie představil již v červnu na veletrhu v Melbourne. Divize FPV je australským továrním ladičem automobilů Ford a nyní „dostala zelenou“ k přípravě omezené série podobných vozů určených pro běžný silniční provoz. „Jsme zcela šokováni pozitivním přijetím, jímž veřejnost zahrnula náš Falcon GT Black Edition Concept,“ prohlásil šéf FPV Rod Barrett.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Falcon FPV GT Black Editon je dílem australské tovární ladičské divize

Novinka vychází ze sériového provedení FPV GT odvozeného ze sériového Fordu Falcon, jež disponuje posíleným zážehovým, atmosféricky plněným osmiválcem s objemem rovných 5,0 l, který je naladěn na výkon 450 koní (335 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 570 Nm. Série Black Edition se vyznačuje černým lakováním karoserie s matově černými polepy na kapotě, bocích a přítlačném křídle na víku zavazadlového prostoru. Černé jsou též devatenáctipalcové lité ráfky, vnitřky předních světlometů i dva páry koncovek výfuků.

Temná nálada pokračuje také v interiéru, který se vyznačuje černým celokoženým čalouněním, černou středovou konzolí a plaketou s pořadovým výrobním číslem série GT Black Edition. Ačkoli výše zmíněná výchozí studie byla opatřena také sportovním pérováním nebo posílenou výfukovou soustavou, žádné z těchto řešení se do sériové výroby nedostalo, přesto je Ford Falcon GT Black Edition opravdu působivým automobilem. A cena? V přepočtu vychází zhruba na 1 320 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků