Ford F-250 pokořil dva rychlostní rekordy

Robustní pick-up Ford F-250 Super Duty se na Bonneville stal nejrychlejším dieselovým vozem své třídy. Ale nejen to.
Ford F-250 pokořil dva rychlostní rekordy

Od vozu těchto rozměrů a proporcí bychom čekali zřejmě jiné rekordy než ty rychlostní, nicméně vůz Ford F-250 Super Duty v úpravě společnosti Hajek Motorsports je od nynějška ověnčen tituly „ten oficiálně nejrychlejší“ v kategoriích B Production Diesel a B20 na bionaftu. A firma Hajek Motorsports jím ukázala, že i v současnosti lze stále rychlostní rekordy lámat. Stalo se tak během letošního Týdne rychlosti na solných pláních Bonneville ve státě Utah, kde se mimochodem rekordní jízdou blýskla také Škoda Octavia RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rekordní Ford F-250 Super Duty farmáře Brenta Hajeka

O pohon této hnědé bestie se postarala modifikovaná vznětová jednotka v podobě vidlicového osmiválce 6,7 l Power Stroke naladěného na rovných 400 koní (298 kW) a dosahujícího točivého momentu 1 083 Nm. Majitel Hajek Motorsports Brent Hajek, o jehož pravděpodobných slovanských kořenech nemáme potvrzení, je farmářem z Oklahomy pěstujícím sóju a kukuřici a s vozy Ford F-250 má dlouholeté zkušenosti. Na jeho farmě jich nyní slouží šest, přičemž jeden z nich má prý v současnosti najeto více než 640 000 km.

Motor rekordního vozu dostal speciální hliníkové hlavy válců, větší přeplňovací turbodmychadlo s dvojitým kompresorem a vysokotlaké vstřikování common-rail od Bosche se vstřikovacími tlaky 2 000 barů. Samozřejmostí jsou předepsané bezpečnostní prvky včetně pětibodových pásů, ochranného rámu a brzdicího padáku. Hajekovi se na běžnou naftu podařilo dosáhnout oficiálně změřené rychlosti 275,40 km/h, což jej přivedlo k zisku titulu Nejrychlejší dieselový truck na světě. Hajek zároveň využil schopnosti motorů 6,7 V8 spalovat bionaftu B20 a po jejím natankování svůj speciál rozjel dokonce až na 292,90 km/h, čímž ve třídě B20 pokořil dosud platný rekord 210,20 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Bez zajímavosti není, že Brent Hajek v roce 2009 zajel s Fordem Mustang a palivem E85 jiný rekord, když mu naměřili 411,61 km/h.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků