Ford F-250 pokořil dva rychlostní rekordy

Robustní pick-up Ford F-250 Super Duty se na Bonneville stal nejrychlejším dieselovým vozem své třídy. Ale nejen to.
Ford F-250 pokořil dva rychlostní rekordy

Od vozu těchto rozměrů a proporcí bychom čekali zřejmě jiné rekordy než ty rychlostní, nicméně vůz Ford F-250 Super Duty v úpravě společnosti Hajek Motorsports je od nynějška ověnčen tituly „ten oficiálně nejrychlejší“ v kategoriích B Production Diesel a B20 na bionaftu. A firma Hajek Motorsports jím ukázala, že i v současnosti lze stále rychlostní rekordy lámat. Stalo se tak během letošního Týdne rychlosti na solných pláních Bonneville ve státě Utah, kde se mimochodem rekordní jízdou blýskla také Škoda Octavia RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rekordní Ford F-250 Super Duty farmáře Brenta Hajeka

O pohon této hnědé bestie se postarala modifikovaná vznětová jednotka v podobě vidlicového osmiválce 6,7 l Power Stroke naladěného na rovných 400 koní (298 kW) a dosahujícího točivého momentu 1 083 Nm. Majitel Hajek Motorsports Brent Hajek, o jehož pravděpodobných slovanských kořenech nemáme potvrzení, je farmářem z Oklahomy pěstujícím sóju a kukuřici a s vozy Ford F-250 má dlouholeté zkušenosti. Na jeho farmě jich nyní slouží šest, přičemž jeden z nich má prý v současnosti najeto více než 640 000 km.

Motor rekordního vozu dostal speciální hliníkové hlavy válců, větší přeplňovací turbodmychadlo s dvojitým kompresorem a vysokotlaké vstřikování common-rail od Bosche se vstřikovacími tlaky 2 000 barů. Samozřejmostí jsou předepsané bezpečnostní prvky včetně pětibodových pásů, ochranného rámu a brzdicího padáku. Hajekovi se na běžnou naftu podařilo dosáhnout oficiálně změřené rychlosti 275,40 km/h, což jej přivedlo k zisku titulu Nejrychlejší dieselový truck na světě. Hajek zároveň využil schopnosti motorů 6,7 V8 spalovat bionaftu B20 a po jejím natankování svůj speciál rozjel dokonce až na 292,90 km/h, čímž ve třídě B20 pokořil dosud platný rekord 210,20 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Bez zajímavosti není, že Brent Hajek v roce 2009 zajel s Fordem Mustang a palivem E85 jiný rekord, když mu naměřili 411,61 km/h.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků