Ford F-250 pokořil dva rychlostní rekordy

Robustní pick-up Ford F-250 Super Duty se na Bonneville stal nejrychlejším dieselovým vozem své třídy. Ale nejen to.
Ford F-250 pokořil dva rychlostní rekordy

Od vozu těchto rozměrů a proporcí bychom čekali zřejmě jiné rekordy než ty rychlostní, nicméně vůz Ford F-250 Super Duty v úpravě společnosti Hajek Motorsports je od nynějška ověnčen tituly „ten oficiálně nejrychlejší“ v kategoriích B Production Diesel a B20 na bionaftu. A firma Hajek Motorsports jím ukázala, že i v současnosti lze stále rychlostní rekordy lámat. Stalo se tak během letošního Týdne rychlosti na solných pláních Bonneville ve státě Utah, kde se mimochodem rekordní jízdou blýskla také Škoda Octavia RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rekordní Ford F-250 Super Duty farmáře Brenta Hajeka

O pohon této hnědé bestie se postarala modifikovaná vznětová jednotka v podobě vidlicového osmiválce 6,7 l Power Stroke naladěného na rovných 400 koní (298 kW) a dosahujícího točivého momentu 1 083 Nm. Majitel Hajek Motorsports Brent Hajek, o jehož pravděpodobných slovanských kořenech nemáme potvrzení, je farmářem z Oklahomy pěstujícím sóju a kukuřici a s vozy Ford F-250 má dlouholeté zkušenosti. Na jeho farmě jich nyní slouží šest, přičemž jeden z nich má prý v současnosti najeto více než 640 000 km.

Motor rekordního vozu dostal speciální hliníkové hlavy válců, větší přeplňovací turbodmychadlo s dvojitým kompresorem a vysokotlaké vstřikování common-rail od Bosche se vstřikovacími tlaky 2 000 barů. Samozřejmostí jsou předepsané bezpečnostní prvky včetně pětibodových pásů, ochranného rámu a brzdicího padáku. Hajekovi se na běžnou naftu podařilo dosáhnout oficiálně změřené rychlosti 275,40 km/h, což jej přivedlo k zisku titulu Nejrychlejší dieselový truck na světě. Hajek zároveň využil schopnosti motorů 6,7 V8 spalovat bionaftu B20 a po jejím natankování svůj speciál rozjel dokonce až na 292,90 km/h, čímž ve třídě B20 pokořil dosud platný rekord 210,20 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Bez zajímavosti není, že Brent Hajek v roce 2009 zajel s Fordem Mustang a palivem E85 jiný rekord, když mu naměřili 411,61 km/h.

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský