Ford F-250 pokořil dva rychlostní rekordy

Robustní pick-up Ford F-250 Super Duty se na Bonneville stal nejrychlejším dieselovým vozem své třídy. Ale nejen to.
Ford F-250 pokořil dva rychlostní rekordy

Od vozu těchto rozměrů a proporcí bychom čekali zřejmě jiné rekordy než ty rychlostní, nicméně vůz Ford F-250 Super Duty v úpravě společnosti Hajek Motorsports je od nynějška ověnčen tituly „ten oficiálně nejrychlejší“ v kategoriích B Production Diesel a B20 na bionaftu. A firma Hajek Motorsports jím ukázala, že i v současnosti lze stále rychlostní rekordy lámat. Stalo se tak během letošního Týdne rychlosti na solných pláních Bonneville ve státě Utah, kde se mimochodem rekordní jízdou blýskla také Škoda Octavia RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rekordní Ford F-250 Super Duty farmáře Brenta Hajeka

O pohon této hnědé bestie se postarala modifikovaná vznětová jednotka v podobě vidlicového osmiválce 6,7 l Power Stroke naladěného na rovných 400 koní (298 kW) a dosahujícího točivého momentu 1 083 Nm. Majitel Hajek Motorsports Brent Hajek, o jehož pravděpodobných slovanských kořenech nemáme potvrzení, je farmářem z Oklahomy pěstujícím sóju a kukuřici a s vozy Ford F-250 má dlouholeté zkušenosti. Na jeho farmě jich nyní slouží šest, přičemž jeden z nich má prý v současnosti najeto více než 640 000 km.

Motor rekordního vozu dostal speciální hliníkové hlavy válců, větší přeplňovací turbodmychadlo s dvojitým kompresorem a vysokotlaké vstřikování common-rail od Bosche se vstřikovacími tlaky 2 000 barů. Samozřejmostí jsou předepsané bezpečnostní prvky včetně pětibodových pásů, ochranného rámu a brzdicího padáku. Hajekovi se na běžnou naftu podařilo dosáhnout oficiálně změřené rychlosti 275,40 km/h, což jej přivedlo k zisku titulu Nejrychlejší dieselový truck na světě. Hajek zároveň využil schopnosti motorů 6,7 V8 spalovat bionaftu B20 a po jejím natankování svůj speciál rozjel dokonce až na 292,90 km/h, čímž ve třídě B20 pokořil dosud platný rekord 210,20 km/h.

Klepněte pro větší obrázek

Bez zajímavosti není, že Brent Hajek v roce 2009 zajel s Fordem Mustang a palivem E85 jiný rekord, když mu naměřili 411,61 km/h.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky