Ford F-150 s drobnými úpravami pro rok 2013

Americký Ford pro nastávající modelový rok poněkud omladil svoji veleúspěšnou řadu pick-upů F-150.
Seznam kapitol
  1. Ford F-150 2013
  2. Fotogalerie

Model Ford F-150 se v posledních dekádách může chlubit hrdým označením nejprodávanější pick-up v USA, přičemž průběžně zasahuje i na nevyšší příčky prodejů osobních automobilů vůbec. Není proto divu, že zaujal také soudruhy v Číně, kteří letos chtěli spustit výrobu jejich plagiátů JAC 4R3. Jak jsme vás však minulý měsíc informovali, díky účinné kampani Fordu k tomu nedojde. Alespoň prozatím.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford F-150: nezničitelný nádeník pokračuje

Ale zpět k originálu. Koncern FMC včera v Texasu (kde jinak s auty tohoto naturelu) představil Ford F-150 v provedení pro modelový rok 2013. Revoluci ale nečekejte, modifikace se týkají především drobných retuší karoserie a nových prvků standardní a příplatkové výbavy.

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

JAC čínský plagiát pick-upu Ford F-150 vyrábět nebude

Jde o standardní facelift. Na první pohled si proto všimneme upravené masky chladiče, nově stylizovaných ráfků litých kol s průměrem 18 až 20 palců nebo alternativně dodávaných projektorových hlavních světlometů HID. V nabídce se dále objevují nové barevné odstíny karoserie Blue Jeans Metallic, Kodiak Brown Metallic a Ruby Red Clearcoat Metaloid.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
F-150 pro rok 2013: to jsou především nová kola, upravené masky a světlomety HID

V rámci na konkrétním modelu budou vozy Ford F-150 opatřeny upravenými vnějšími zpětnými zrcátky, které lze elektricky vysouvat do stran pro bezpečnější tažení širokých přívěsů. Upravený přístrojový štít hostí na svém středu multifunkční displej s úhlopříčkou 4,2 palce, nové jsou některé potahové a obkladové materiály včetně falešného dřeva.

Ford F-150: nová série Harley – Davidson

Ford F-150: nová série Harley – Davidson

Lépe vybavené verze disponují moderními komunikačními a bezpečnostními soustavami SYNC a MyFord vyvinutými v závislosti na amerických podmínkách. Na výběr je u Fordu F-150 ze čtyř různých motorů, přičemž jde výhradně o zážehové jednotky. Šestiválce zastupují agregáty 3,7 l s výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 376 Nm a přeplňovaný EcoBoost 3,5 l o výkonu 370 koní (272 kW) a točivém momentu 569 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Palubní deska prošla drobnými úpravami, nový je přístrojový štít s multifunkčním displejem uprostřed. Za pozornost stojí také teleskopicky výsuvná zpětná zrcátka
 

Osmiválcové ingoty zastupují verze 5,0 l s výkonem 360 koní (268 kW) a 6,2 l nabízející výkon 416 koní (306 kW) a točivý moment 588 Nm. Žádný diesel, žádný přeplňovaný tříválec; co na to emise??? Je krásné připomenout si, že stavět a prodávat auta s pořádnými motory jde i dnes…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předností F-150 i nyní zůstává široká škála verzí
 
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford F-150 2013
  2. Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků