Čekání a apel na značku Ford v souvislosti s výkonnějším Raptorem se vyplatilo. Automobilka s velkou slávou otevřela objednávky na Raptora R s V8 o objemu 5,2 litru.
Krátce na tom, co Ford světu ukázal F150 Raptor, začaly se ozývat hlasy volající po V8. Všichni věděli, že to jednoho dne přijde. A skutečně, třetí generace F150 se dočkala vrcholné verze Raptor R vybavené motorem V8 5,2 litru z Mustangu Shelby GT 500.
Kompresorem přeplňovaná jednotka je speciálně naladěna pro nový účel a nahoru šel také výkon. Z původních 522 kW s 868 Nm se Ford dostal na 567 kW a 847 Nm. To je o kus méně, než dostanete z Ramu 1500 TRX. Důvodem je prodloužení životnosti soustavy, předně pak řemenice kompresoru. Přeplňování je naladěno tak, aby Raptor R poskytoval vyšší točivý moment v nižších a středních otáčkách, kde se majitelé nejčastěji pohybují.
Pro lepší chlazení má Raptor R o 66 % navýšený přísun vzduchu skrze kónický filtr, výkonné olejové chlazení a hlubší vanu, aby byly součástky lubrikované i v extrémním náklonu. Na opačném konci odvod spalin zajišťuje nerezové výfukové potrubí s klapkami. Ty se nastavují v závislosti na zvoleném režimu (Normal, Quiet Sport a Baja). Náročným podmínkám se přizpůsobil také desetistupňový automat SelectShift a speciálně navržený měnič točivého momentu spojený s bytelnou hnací hřídelí.
Ať už si vyberete jakéhokoliv Raptora, vždy máte záruku brilantně zvládnutého podvozku inspirovaného závody Baja. V případě F-150 najdeme vzadu pětiprvkovou nápravu s extra dlouhými vlečnými rameny a Panhardovou tyčí. O tlumení a stabilitu v terénu se starají 24palcové vinuté pružiny a sada adaptivních tlumičů FOX. Ty jsou vybaveny senzory, které v závislosti na zatížení dávají pokyny k úpravě tuhosti. Sestava disponuje propružením v rozsahu 330 mm vpředu a 358 mm vzadu. V režimu Baja se přední tlumiče přitvrdí o pět procent. Základní světlá výška činí 333 mm a přispívají k ní i 37palcové terénní pneumatiky.
Vzhledem k sebevědomí vozu není třeba agresivních prvků exteriéru. Vedle kol je dostatečně dominantním prvkem maska chladiče s nápisem Ford a centrální vyboulení kapoty. Speciální grafika byla inspirována pouštními elementy v duchu domácího teritoria Raptoru.
Na nevšední zážitek nás v interiéru připraví dvojice sedadel Recaro a pravý karbon na dveřích, palubní desce i štítu přístrojového panelu. Centrem multimediální zábavy je systém SYNC4 s aktualizacemi vzduchem. Samozřejmostí je podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto
F-150 Raptor je vybaven šikovnými pomocníky řízení jako systémem zmenšujícím poloměr otáčení, řízeným sjezdem i ovládáním rychlosti jedním pedálem. Vyrábět se bude v dearbornském výrobním závodě. Zájemci mají možnost výběru z osmi laků, přičemž šedé Avalanche a Azure byly namíchány speciálně pro tuto verzi. Rezervační kniha je otevřena.