Krátce na tom, co Ford světu ukázal F150 Raptor, začaly se ozývat hlasy volající po V8 a všichni věděli, že to jednoho dne přijde. Ford

Krátce na tom, co Ford světu ukázal F150 Raptor, začaly se ozývat hlasy volající po V8 a všichni věděli, že to jednoho dne přijde. | Ford

A skutečně, třetí generace F150 se dočkala vrcholné verze Raptor R vybavené V8 5.2 litru z Mustangu Shelby GT 500. Ford

A skutečně, třetí generace F150 se dočkala vrcholné verze Raptor R vybavené V8 5.2 litru z Mustangu Shelby GT 500. | Ford

Kompresorem přeplňovaná jednotka je speciálně naladěna pro nový účel a nahoru šel také výkon. Ford

Kompresorem přeplňovaná jednotka je speciálně naladěna pro nový účel a nahoru šel také výkon. | Ford

Z původních 522 kW s 868 Nm se Ford dostal na 567 kW a 847 Nm. Ford

Z původních 522 kW s 868 Nm se Ford dostal na 567 kW a 847 Nm. | Ford

To je o kus méně, než dostanete z Ramu 1500 TRX. Ford

To je o kus méně, než dostanete z Ramu 1500 TRX. | Ford

Důvodem je prodloužení životnosti soustavy, předně pak řemenice kompresoru. Ford

Důvodem je prodloužení životnosti soustavy, předně pak řemenice kompresoru. | Ford

Přeplňování je naladěno tak, aby Raptor R poskytoval vyšší točivý moment v nižších a středních otáčkách, kde se majitelé nejčastěji pohybují. Ford

Přeplňování je naladěno tak, aby Raptor R poskytoval vyšší točivý moment v nižších a středních otáčkách, kde se majitelé nejčastěji pohybují. | Ford

Pro lepší chlazení má Raptor R o 66 % navýšený přísun vzduchu skrze kónický filtr, výkonné olejové chlazení a hlubší vanu, aby byly součástky lubrikované i v extrémním náklonu. Ford

Pro lepší chlazení má Raptor R o 66 % navýšený přísun vzduchu skrze kónický filtr, výkonné olejové chlazení a hlubší vanu, aby byly součástky lubrikované i v extrémním náklonu. | Ford

Na opačném konci odvod spalin zajišťuje nerezové výfukové potrubí s klapkami. Ford

Na opačném konci odvod spalin zajišťuje nerezové výfukové potrubí s klapkami. | Ford

Ty se nastavují v závislosti na zvoleném režimu (Normal, Quiet Sport a Baja). Ford

Ty se nastavují v závislosti na zvoleném režimu (Normal, Quiet Sport a Baja). | Ford

Náročným podmínkám se přizpůsobil také desetistupňový automat SelectShift a speciálně navržený měnič točivého momentu spojený s bytelnou hnací hřídelí. Ford

Náročným podmínkám se přizpůsobil také desetistupňový automat SelectShift a speciálně navržený měnič točivého momentu spojený s bytelnou hnací hřídelí. | Ford

Ať už si vyberete jakéhokoliv Raptora, vždy máte záruku brilantně zvládnutého podvozku inspirovaného závody Baja. Ford

Ať už si vyberete jakéhokoliv Raptora, vždy máte záruku brilantně zvládnutého podvozku inspirovaného závody Baja. | Ford

V případě F-150 najdeme vzadu pětiprvkovou nápravu s extra dlouhými vlečnými rameny a Panhardovou tyčí. Ford

V případě F-150 najdeme vzadu pětiprvkovou nápravu s extra dlouhými vlečnými rameny a Panhardovou tyčí. | Ford

O tlumení a stabilitu v terénu se starají 24palcové vinuté pružiny a sada adaptivních tlumičů FOX. Ford

O tlumení a stabilitu v terénu se starají 24palcové vinuté pružiny a sada adaptivních tlumičů FOX. | Ford

Ty jsou vybaveny senzory, které v závislosti na zatížení dávají pokyny k úpravě tuhosti. Ford

Ty jsou vybaveny senzory, které v závislosti na zatížení dávají pokyny k úpravě tuhosti. | Ford

Sestava disponuje propružením v rozsahu 330 mm vpředu a 358 mm vzadu. Ford

Sestava disponuje propružením v rozsahu 330 mm vpředu a 358 mm vzadu. | Ford

V režimu Baja se přední tlumiče přitvrdí o pět procent. Ford

V režimu Baja se přední tlumiče přitvrdí o pět procent. | Ford

Základní světlá výška činí 333 mm a přispívají k ní i 37palcové terénní pneumatiky. Ford

Základní světlá výška činí 333 mm a přispívají k ní i 37palcové terénní pneumatiky. | Ford

Vzhledem k sebevědomí vozu není třeba agresivních prvků exteriéru. Ford

Vzhledem k sebevědomí vozu není třeba agresivních prvků exteriéru. | Ford

Vedle kol je dostatečně dominantním prvkem maska chladiče s nápisem Ford a centrální vyboulení kapoty. Ford

Vedle kol je dostatečně dominantním prvkem maska chladiče s nápisem Ford a centrální vyboulení kapoty. | Ford

Speciální grafika byla inspirována pouštními elementy v duchu domácího teritoria Raptoru. Ford

Speciální grafika byla inspirována pouštními elementy v duchu domácího teritoria Raptoru. | Ford

F-150 Raptor je vybaven šikovnými pomocníky řízení jako systémem zmenšujícím poloměr otáčení, řízeným sjezdem i ovládáním rychlosti jedním pedálem. Ford

F-150 Raptor je vybaven šikovnými pomocníky řízení jako systémem zmenšujícím poloměr otáčení, řízeným sjezdem i ovládáním rychlosti jedním pedálem. | Ford

Vyrábět se bude v dearbornském výrobním závodě. Ford

Vyrábět se bude v dearbornském výrobním závodě. | Ford

Zájemci mají možnost výběru z osmi laků, přičemž šedé Avalanche a Azure byly namíchány speciálně pro tuto verzi. Ford

Zájemci mají možnost výběru z osmi laků, přičemž šedé Avalanche a Azure byly namíchány speciálně pro tuto verzi. | Ford

Rezervační kniha je otevřena. Ford

Rezervační kniha je otevřena. | Ford

Na nevšední zážitek nás v interiéru připraví dvojice sedadel Recaro a pravý karbon na dveřích, palubní desce i štítu přístrojového panelu. Ford

Na nevšední zážitek nás v interiéru připraví dvojice sedadel Recaro a pravý karbon na dveřích, palubní desce i štítu přístrojového panelu. | Ford

Centrem multimediální zábavy je systém SYNC4 s aktualizacemi vzduchem. Ford

Centrem multimediální zábavy je systém SYNC4 s aktualizacemi vzduchem. | Ford

Samozřejmostí je podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto Ford

Samozřejmostí je podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto | Ford

Ford F150-Raptor R 2022 Ford

Ford F150-Raptor R 2022 | Ford

Ford F150-Raptor R 2022 Ford

Ford F150-Raptor R 2022 | Ford

Ford F150-Raptor R 2022 Ford

Ford F150-Raptor R 2022 | Ford

Ford F150-Raptor R 2022 Ford

Ford F150-Raptor R 2022 | Ford

Ford F150-Raptor R 2022 Ford

Ford F150-Raptor R 2022 | Ford

A skutečně, třetí generace F150 se dočkala vrcholné verze Raptor R vybavené V8 5.2 litru z Mustangu Shelby GT 500. Ford
Kompresorem přeplňovaná jednotka je speciálně naladěna pro nový účel a nahoru šel také výkon. Ford
Z původních 522 kW s 868 Nm se Ford dostal na 567 kW a 847 Nm. Ford
To je o kus méně, než dostanete z Ramu 1500 TRX. Ford
33
Fotogalerie

Ford F-150 Raptor R se konečně dočkal V8! Obřího predátora s vymazleným podvozkem už můžete objednávat

Čekání a apel na značku Ford v souvislosti s výkonnějším Raptorem se vyplatilo. Automobilka s velkou slávou otevřela objednávky na Raptora R s V8 o objemu 5,2 litru.

Krátce na tom, co Ford světu ukázal F150 Raptor, začaly se ozývat hlasy volající po V8. Všichni věděli, že to jednoho dne přijde. A skutečně, třetí generace F150 se dočkala vrcholné verze Raptor R vybavené motorem V8 5,2 litru z Mustangu Shelby GT 500.

Kompresorem přeplňovaná jednotka je speciálně naladěna pro nový účel a nahoru šel také výkon. Z původních 522 kW s 868 Nm se Ford dostal na 567 kW a 847 Nm. To je o kus méně, než dostanete z Ramu 1500 TRX. Důvodem je prodloužení životnosti soustavy, předně pak řemenice kompresoru. Přeplňování je naladěno tak, aby Raptor R poskytoval vyšší točivý moment v nižších a středních otáčkách, kde se majitelé nejčastěji pohybují.

Pro lepší chlazení má Raptor R o 66 % navýšený přísun vzduchu skrze kónický filtr, výkonné olejové chlazení a hlubší vanu, aby byly součástky lubrikované i v extrémním náklonu. Na opačném konci odvod spalin zajišťuje nerezové výfukové potrubí s klapkami. Ty se nastavují v závislosti na zvoleném režimu (Normal, Quiet Sport a Baja). Náročným podmínkám se přizpůsobil také desetistupňový automat SelectShift a speciálně navržený měnič točivého momentu spojený s bytelnou hnací hřídelí.

Ať už si vyberete jakéhokoliv Raptora, vždy máte záruku brilantně zvládnutého podvozku inspirovaného závody Baja. V případě F-150 najdeme vzadu pětiprvkovou nápravu s extra dlouhými vlečnými rameny a Panhardovou tyčí. O tlumení a stabilitu v terénu se starají 24palcové vinuté pružiny a sada adaptivních tlumičů FOX. Ty jsou vybaveny senzory, které v závislosti na zatížení dávají pokyny k úpravě tuhosti. Sestava disponuje propružením v rozsahu 330 mm vpředu a 358 mm vzadu. V režimu Baja se přední tlumiče přitvrdí o pět procent. Základní světlá výška činí 333 mm a přispívají k ní i 37palcové terénní pneumatiky.

Vzhledem k sebevědomí vozu není třeba agresivních prvků exteriéru. Vedle kol je dostatečně dominantním prvkem maska chladiče s nápisem Ford a centrální vyboulení kapoty. Speciální grafika byla inspirována pouštními elementy v duchu domácího teritoria Raptoru.

Na nevšední zážitek nás v interiéru připraví dvojice sedadel Recaro a pravý karbon na dveřích, palubní desce i štítu přístrojového panelu. Centrem multimediální zábavy je systém SYNC4 s aktualizacemi vzduchem. Samozřejmostí je podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto

F-150 Raptor je vybaven šikovnými pomocníky řízení jako systémem zmenšujícím poloměr otáčení, řízeným sjezdem i ovládáním rychlosti jedním pedálem. Vyrábět se bude v dearbornském výrobním závodě. Zájemci mají možnost výběru z osmi laků, přičemž šedé Avalanche a Azure byly namíchány speciálně pro tuto verzi. Rezervační kniha je otevřena.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud