Ford F-150 Raptor má speciální režim Baja pro offroadové dovádění

Řada moderních aut disponuje voličem jízdních režimů. Někdy jde jen o takovou technologickou parádičku, která toho v reálu nic moc nemění, ale dá vám dobrý pocit, že můžete něco ovlivnit.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Třeba jako je tomu u levných crossoverů s pohonem předních kol, kde v zásadě jen ovlivňujete chování stabilizace. Jenže pak jsou tady auta, u kterých má změna jízdního režimu skutečně vliv na charakter auta. A nemusí jít jen o supersporty, které přitvrdí podvozek, otevřou klapky ve výfuku a zostří odezvu na plyn. Jako Jekyll a a Hyde funguje třeba nový Focus RS, který se může rázem proměnit v driftující monstrum. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford F-150 Raptor je nakloněný zábavě i mimo asfalt, stačí jen sáhnout po režimu Baja

Něco podobného teď Ford implementoval i na palubu svého F-150 Raptor, který žene kupředu vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru spojený s desetistupňovou automatickou převodovkou. Kromě klasických režimů Normal, Sport, Weather, Mud/Sand má F-150 také režim Rock Crawl. Ten aktivuje redukci, přemapuje plynový pedál, přizpůsobí chování převodovky a na displeji zobrazí data z přední kamery, takže budete mít přehled o terénu před autem. 

Vedle toho ale Raptor nabídne také režim Baja, který vám umožní trochu si v terénu zařádit. Stabilizace vám v tomto případě nechá trochu volnější ruce, takže se můžete sunout po písčité pláni dveřmi napřed. To rozhodně má něco do sebe, co říkáte?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 64 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků