Ford F-150 Raptor má speciální režim Baja pro offroadové dovádění

Řada moderních aut disponuje voličem jízdních režimů. Někdy jde jen o takovou technologickou parádičku, která toho v reálu nic moc nemění, ale dá vám dobrý pocit, že můžete něco ovlivnit.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Třeba jako je tomu u levných crossoverů s pohonem předních kol, kde v zásadě jen ovlivňujete chování stabilizace. Jenže pak jsou tady auta, u kterých má změna jízdního režimu skutečně vliv na charakter auta. A nemusí jít jen o supersporty, které přitvrdí podvozek, otevřou klapky ve výfuku a zostří odezvu na plyn. Jako Jekyll a a Hyde funguje třeba nový Focus RS, který se může rázem proměnit v driftující monstrum. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford F-150 Raptor je nakloněný zábavě i mimo asfalt, stačí jen sáhnout po režimu Baja

Něco podobného teď Ford implementoval i na palubu svého F-150 Raptor, který žene kupředu vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru spojený s desetistupňovou automatickou převodovkou. Kromě klasických režimů Normal, Sport, Weather, Mud/Sand má F-150 také režim Rock Crawl. Ten aktivuje redukci, přemapuje plynový pedál, přizpůsobí chování převodovky a na displeji zobrazí data z přední kamery, takže budete mít přehled o terénu před autem. 

Vedle toho ale Raptor nabídne také režim Baja, který vám umožní trochu si v terénu zařádit. Stabilizace vám v tomto případě nechá trochu volnější ruce, takže se můžete sunout po písčité pláni dveřmi napřed. To rozhodně má něco do sebe, co říkáte?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků