Ford F-150 Raptor má speciální režim Baja pro offroadové dovádění

Řada moderních aut disponuje voličem jízdních režimů. Někdy jde jen o takovou technologickou parádičku, která toho v reálu nic moc nemění, ale dá vám dobrý pocit, že můžete něco ovlivnit.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Třeba jako je tomu u levných crossoverů s pohonem předních kol, kde v zásadě jen ovlivňujete chování stabilizace. Jenže pak jsou tady auta, u kterých má změna jízdního režimu skutečně vliv na charakter auta. A nemusí jít jen o supersporty, které přitvrdí podvozek, otevřou klapky ve výfuku a zostří odezvu na plyn. Jako Jekyll a a Hyde funguje třeba nový Focus RS, který se může rázem proměnit v driftující monstrum. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford F-150 Raptor je nakloněný zábavě i mimo asfalt, stačí jen sáhnout po režimu Baja

Něco podobného teď Ford implementoval i na palubu svého F-150 Raptor, který žene kupředu vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru spojený s desetistupňovou automatickou převodovkou. Kromě klasických režimů Normal, Sport, Weather, Mud/Sand má F-150 také režim Rock Crawl. Ten aktivuje redukci, přemapuje plynový pedál, přizpůsobí chování převodovky a na displeji zobrazí data z přední kamery, takže budete mít přehled o terénu před autem. 

Vedle toho ale Raptor nabídne také režim Baja, který vám umožní trochu si v terénu zařádit. Stabilizace vám v tomto případě nechá trochu volnější ruce, takže se můžete sunout po písčité pláni dveřmi napřed. To rozhodně má něco do sebe, co říkáte?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků