Ford F-150 Raptor má speciální režim Baja pro offroadové dovádění

Řada moderních aut disponuje voličem jízdních režimů. Někdy jde jen o takovou technologickou parádičku, která toho v reálu nic moc nemění, ale dá vám dobrý pocit, že můžete něco ovlivnit.

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Třeba jako je tomu u levných crossoverů s pohonem předních kol, kde v zásadě jen ovlivňujete chování stabilizace. Jenže pak jsou tady auta, u kterých má změna jízdního režimu skutečně vliv na charakter auta. A nemusí jít jen o supersporty, které přitvrdí podvozek, otevřou klapky ve výfuku a zostří odezvu na plyn. Jako Jekyll a a Hyde funguje třeba nový Focus RS, který se může rázem proměnit v driftující monstrum. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford F-150 Raptor je nakloněný zábavě i mimo asfalt, stačí jen sáhnout po režimu Baja

Něco podobného teď Ford implementoval i na palubu svého F-150 Raptor, který žene kupředu vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru spojený s desetistupňovou automatickou převodovkou. Kromě klasických režimů Normal, Sport, Weather, Mud/Sand má F-150 také režim Rock Crawl. Ten aktivuje redukci, přemapuje plynový pedál, přizpůsobí chování převodovky a na displeji zobrazí data z přední kamery, takže budete mít přehled o terénu před autem. 

Vedle toho ale Raptor nabídne také režim Baja, který vám umožní trochu si v terénu zařádit. Stabilizace vám v tomto případě nechá trochu volnější ruce, takže se můžete sunout po písčité pláni dveřmi napřed. To rozhodně má něco do sebe, co říkáte?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků