Ford F-150: nová série Harley – Davidson

Americký Ford připravil další, v pořadí již jedenáctou edici svého pick-upu F-150 pro motorkáře. A i tentokrát je nač se dívat...

Intenzivní spolupráce mezi značkami Ford a Harley – Davidson se začala psát již v roce 1999 a jejími plody jsou omezené edice pick-upů inspirovaných světem motorkářů. A jsou zpravidla i podobně drsné. Od té doby vzniklo pod hlavičkou Harley - Davidson již 10 sérií řady F-150, 6 sérií F-250 a F-350 Super Duty a zatím jediná série těžké řady F-450, v nichž se prodalo celkem více než 70 000 vozů. Zřejmě nejplodnějším byl rok 2007, kdyv květnu vyjel F-150 Harley – Davidson, v srpnu F-150 Harley – Davidson modelového roku 2008 a jen o měsíc později pak těžký F-Series Super Duty.

Tip: Přečtěte si o loňském modelu Ford F-150 Harley – Davidson 2011

V modelovém roce 2012 přijíždí zcela nově pojatý Ford F-150 Harley – Davidson, jenž podobně jako jeho předchůdci disponuje specifickým zbarvením, bohatou výbavou a řadou technických vylepšení. Letos bude k mání v barevných odstínech černá Tuxedo a trojvrstvé bílé barvě Platinum. Za zmínku stojí dvaadvacetipalcové lité ráfky s pěti masivními paprsky a středovými krytkami s logem H-D, zatmavené svítilny vpředu i vzadu, robustní maska se šesti chromovanými vodorovnými příčkami a loga Harley – Davidson na speciálních plaketách. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska, středová konzole a výplně dveří jsou opatřeny leskle černými obklady. Černé je rovněž kožené čalounění, jež je v horních částech opěráků, na horní části věnce volantu a víku středové loketní opěrky mezi předními sedadly doplněno částmi budícími dojem hadí kůže. V seznamu standardní výbavy kromě výše uvedeného najdeme také vestavěnou navigaci s hlasovým ovládáním a LCD monitorem s úhlopříčkou 4,2 palce, couvací kameru, elektricky ovládané střešní okno, vyhřívaná sedadla v obou řadách, dálkové startování i elektricky stavitelné pedály.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod přední kapotou se nachází mohutný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, jenž má sice jen po jednom vačkovém hřídeli pro každou řadu válců, ale kromě jiného disponuje proměnným časováním ventilů a dvěma svíčkami v každém z válců. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 411 koní (303 kW) a točivého momentu 588 Nm, což jsou hodnoty, jež u FMC popisují jako „nejlepší ve třídě“. Další podrobnosti a ceny se dozvíme později. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků