Ford F-150: nová série Harley – Davidson

Americký Ford připravil další, v pořadí již jedenáctou edici svého pick-upu F-150 pro motorkáře. A i tentokrát je nač se dívat...

Intenzivní spolupráce mezi značkami Ford a Harley – Davidson se začala psát již v roce 1999 a jejími plody jsou omezené edice pick-upů inspirovaných světem motorkářů. A jsou zpravidla i podobně drsné. Od té doby vzniklo pod hlavičkou Harley - Davidson již 10 sérií řady F-150, 6 sérií F-250 a F-350 Super Duty a zatím jediná série těžké řady F-450, v nichž se prodalo celkem více než 70 000 vozů. Zřejmě nejplodnějším byl rok 2007, kdyv květnu vyjel F-150 Harley – Davidson, v srpnu F-150 Harley – Davidson modelového roku 2008 a jen o měsíc později pak těžký F-Series Super Duty.

Tip: Přečtěte si o loňském modelu Ford F-150 Harley – Davidson 2011

V modelovém roce 2012 přijíždí zcela nově pojatý Ford F-150 Harley – Davidson, jenž podobně jako jeho předchůdci disponuje specifickým zbarvením, bohatou výbavou a řadou technických vylepšení. Letos bude k mání v barevných odstínech černá Tuxedo a trojvrstvé bílé barvě Platinum. Za zmínku stojí dvaadvacetipalcové lité ráfky s pěti masivními paprsky a středovými krytkami s logem H-D, zatmavené svítilny vpředu i vzadu, robustní maska se šesti chromovanými vodorovnými příčkami a loga Harley – Davidson na speciálních plaketách. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska, středová konzole a výplně dveří jsou opatřeny leskle černými obklady. Černé je rovněž kožené čalounění, jež je v horních částech opěráků, na horní části věnce volantu a víku středové loketní opěrky mezi předními sedadly doplněno částmi budícími dojem hadí kůže. V seznamu standardní výbavy kromě výše uvedeného najdeme také vestavěnou navigaci s hlasovým ovládáním a LCD monitorem s úhlopříčkou 4,2 palce, couvací kameru, elektricky ovládané střešní okno, vyhřívaná sedadla v obou řadách, dálkové startování i elektricky stavitelné pedály.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod přední kapotou se nachází mohutný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, jenž má sice jen po jednom vačkovém hřídeli pro každou řadu válců, ale kromě jiného disponuje proměnným časováním ventilů a dvěma svíčkami v každém z válců. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 411 koní (303 kW) a točivého momentu 588 Nm, což jsou hodnoty, jež u FMC popisují jako „nejlepší ve třídě“. Další podrobnosti a ceny se dozvíme později. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků