Ford F-150 Lighting je jednou z největších amerických premiér letošního roku. Teď to bude dost bolet i státní kasu.
Ford již oficiálně představil elektrickou verzi Lightning svého pick-upu F-150. Při světové premiéře se s vozem projel i americký president Joe Biden, který při té příležitosti hovořil o plánech investovat do rozvoje elektromobility částku až 174 miliard dolarů, z toho 100 miliard by mělo putovat na dotace pro koncové zákazníky. Dole ve videu můžete vidět, jak se mu za volantem testovacího prototypu líbilo a na konci v mžiku zmizel novinářům.
Ford svou novinku popisuje jako nejchytřejší a nejinovativnější pick-up, který kdy postavil. Sjíždět bude z hypermoderní továrny v Dearbornu kousek od Detroitu. Ford F-150 Lightning vypadá skoro stejně jako spalovací verze. Bateriové moduly má v podlaze a jejich velikost záleží na verzi.
Základní SR vydrží k ujetí 370 kilometrů a větší ER až na 480 km. F-150 Lightning má vždy dva elektromotory, jeden na každé z náprav. SR dosahuje výkonu 318 kW (432 koní) a ER 420 kW (571 koní). Točivý moment dělá v obou případech 1051 N.m, což je zatím největší hodnota v sériově vyráběném pick-upu Ford.
U silnější verze proběhne akcelerace z 0 na 96 km/h do čtyř vteřin. Zároveň prý může při výpadku elektrického proudu napájet průměrnou americkou domácnost až po dobu třech dnů. Standardní verze SR utáhne 2267 kg (přepočty z liber) a s příplatkovým balíčkem až 3492 kg. Na korbu naložíte přes 900 kg.
Verze ER utáhne až 4535 kg, nicméně na korbě uveze „jen“ 839 kg. Vozy jsou schopné zpracovat nabíjecí výkon až 150 kW, z 15 na 80 procent baterie to má trvat 41 minut. Lightning je samozřejmě napěchovaný technikou, třeba infotainment si půjčuje od Mustangu Mach-E. Nechybí pak asistent pro jízdu na dálnici BlueCruise, kde auto umí převzít řízení, brzdy i akceleraci. Na americkém trhu bude příští rok, rezervace jsou spuštěny.