Ford F-150 Lightning je tady. EV Redneck utáhne 4,5 tuny, Joe Biden si ho užíval

Ford F-150 Lighting je jednou z největších amerických premiér letošního roku. Teď to bude dost bolet i státní kasu.

Ford již oficiálně představil elektrickou verzi Lightning svého pick-upu F-150. Při světové premiéře se s vozem projel i americký president Joe Biden, který při té příležitosti hovořil o plánech investovat do rozvoje elektromobility částku až 174 miliard dolarů, z toho 100 miliard by mělo putovat na dotace pro koncové zákazníky. Dole ve videu můžete vidět, jak se mu za volantem testovacího prototypu líbilo a na konci v mžiku zmizel novinářům.

Ford svou novinku popisuje jako nejchytřejší a nejinovativnější pick-up, který kdy postavil. Sjíždět bude z hypermoderní továrny v Dearbornu kousek od Detroitu. Ford F-150 Lightning vypadá skoro stejně jako spalovací verze. Bateriové moduly má v podlaze a jejich velikost záleží na verzi.

I Ford bude mít světla řízená GPS. Cestu osvítí rychleji a účinněji

I Ford bude mít světla řízená GPS. Cestu osvítí rychleji a účinněji

Základní SR vydrží k ujetí 370 kilometrů a větší ER až na 480 km. F-150 Lightning má vždy dva elektromotory, jeden na každé z náprav. SR dosahuje výkonu 318 kW (432 koní) a ER 420 kW (571 koní). Točivý moment dělá v obou případech 1051 N.m, což je zatím největší hodnota v sériově vyráběném pick-upu Ford.

U silnější verze proběhne akcelerace z 0 na 96 km/h do čtyř vteřin. Zároveň prý může při výpadku elektrického proudu napájet průměrnou americkou domácnost až po dobu třech dnů. Standardní verze SR utáhne 2267 kg (přepočty z liber) a s příplatkovým balíčkem až 3492 kg. Na korbu naložíte přes 900 kg.

Ford Mustang je opět nejprodávanějším sporťákem. V ČR jeho popularita stoupla

Ford Mustang je opět nejprodávanějším sporťákem. V ČR jeho popularita stoupla

Verze ER utáhne až 4535 kg, nicméně na korbě uveze „jen“ 839 kg. Vozy jsou schopné zpracovat nabíjecí výkon až 150 kW, z 15 na 80 procent baterie to má trvat 41 minut. Lightning je samozřejmě napěchovaný technikou, třeba infotainment si půjčuje od Mustangu Mach-E. Nechybí pak asistent pro jízdu na dálnici BlueCruise, kde auto umí převzít řízení, brzdy i akceleraci. Na americkém trhu bude příští rok, rezervace jsou spuštěny.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

včera | Jan Mička | 36 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 9 příspěvků
TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

15.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků