U silnější verze proběhne akcelerace z 0 na 96 km/h do čtyř vteřin. Zároveň prý může při výpadku elektrického proudu napájet průměrnou americkou domácnost až po dobu třech dnů. Zdroj: Ford USA

U silnější verze proběhne akcelerace z 0 na 96 km/h do čtyř vteřin. Zároveň prý může při výpadku elektrického proudu napájet průměrnou americkou domácnost až po dobu třech dnů. | Zdroj: Ford USA

SR dosahuje výkonu 318 kW (432 koní) a ER 420 kW (571 koní). Točivý moment dělá v obou případech 1051 N.m, což je zatím největší hodnota v sériově vyráběném pick-upu Ford. Zdroj: Ford USA

SR dosahuje výkonu 318 kW (432 koní) a ER 420 kW (571 koní). Točivý moment dělá v obou případech 1051 N.m, což je zatím největší hodnota v sériově vyráběném pick-upu Ford. | Zdroj: Ford USA

Ford již oficiálně představil  elektrickou verzi Lightning  svého pick-upu F-150. Zdroj: Ford USA

Ford již oficiálně představil elektrickou verzi Lightning svého pick-upu F-150. | Zdroj: Ford USA

Při světové premiéře se s vozem projel i americký president Joe Biden, který při té příležitosti hovořil o plánech investovat do rozvoje elektromobility částku až 174 miliard dolarů, z toho 100 miliard by mělo putovat na dotace pro koncové zákazníky.  Zdroj: Ford USA

Při světové premiéře se s vozem projel i americký president Joe Biden, který při té příležitosti hovořil o plánech investovat do rozvoje elektromobility částku až 174 miliard dolarů, z toho 100 miliard by mělo putovat na dotace pro koncové zákazníky.  | Zdroj: Ford USA

Níže ve videu můžete vidět, jak se mu za volantem testovacího prototypu líbilo a v mžiku zmizel novinářům. Zdroj: Ford USA

Níže ve videu můžete vidět, jak se mu za volantem testovacího prototypu líbilo a v mžiku zmizel novinářům. | Zdroj: Ford USA

Ford svou novinku popisuje jako nejchytřejší a nejinovativnější pick-up, který kdy postavil. Sjíždět bude z hypermoderní továrny v Dearbornu kousek od Detroitu. Zdroj: Ford USA

Ford svou novinku popisuje jako nejchytřejší a nejinovativnější pick-up, který kdy postavil. Sjíždět bude z hypermoderní továrny v Dearbornu kousek od Detroitu. | Zdroj: Ford USA

Ford F-150 Lightning vypadá skoro stejně jako spalovací verze. Bateriové moduly má umístěné v podlaze a jejich velikost záleží na zvolené verze. Zdroj: Ford USA

Ford F-150 Lightning vypadá skoro stejně jako spalovací verze. Bateriové moduly má umístěné v podlaze a jejich velikost záleží na zvolené verze. | Zdroj: Ford USA

Verze ER utáhne až 4535 kg, nicméně na korbě uveze „jen“ 839 kg. Vozy jsou schopné zpracovat nabíjecí výkon až 150 kW, z 15 na 80 procent baterie to má trvat 41 minut.  Zdroj: Ford USA

Verze ER utáhne až 4535 kg, nicméně na korbě uveze „jen“ 839 kg. Vozy jsou schopné zpracovat nabíjecí výkon až 150 kW, z 15 na 80 procent baterie to má trvat 41 minut.  | Zdroj: Ford USA

Lightning je samozřejmě napěchovaný technikou, třeba infotainment si půjčuje od Mustangu Mach-E. Nechybí pak asistent pro jízdu na dálnici BlueCruise, kde auto umí převzít řízení, brzdy i akceleraci. Zdroj: Ford USA

Lightning je samozřejmě napěchovaný technikou, třeba infotainment si půjčuje od Mustangu Mach-E. Nechybí pak asistent pro jízdu na dálnici BlueCruise, kde auto umí převzít řízení, brzdy i akceleraci. | Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

 Zdroj: Ford USA

| Zdroj: Ford USA

SR dosahuje výkonu 318 kW (432 koní) a ER 420 kW (571 koní). Točivý moment dělá v obou případech 1051 N.m, což je zatím největší hodnota v sériově vyráběném pick-upu Ford. Zdroj: Ford USA
Ford již oficiálně představil  elektrickou verzi Lightning  svého pick-upu F-150. Zdroj: Ford USA
Při světové premiéře se s vozem projel i americký president Joe Biden, který při té příležitosti hovořil o plánech investovat do rozvoje elektromobility částku až 174 miliard dolarů, z toho 100 miliard by mělo putovat na dotace pro koncové zákazníky.  Zdroj: Ford USA
Níže ve videu můžete vidět, jak se mu za volantem testovacího prototypu líbilo a v mžiku zmizel novinářům. Zdroj: Ford USA
45
Fotogalerie

Ford F-150 Lightning a jeho vychytávky: Přední kufr mu může závidět i Focus!

Megasilný pick-up má po premiéře a již brzy začne vyjíždět z moderní fabriky v Dearbornu. Kromě velké korby nabídne ještě další šikovný prostor pro náklad nebo zavazadla. A to není jediné eso v jeho elektrickém rukávu.

Kompletní představení nového elektrického pick-upu máme za sebou, takže už víme, že je osazen dvěma elektromotory o celkovém výkonu 318 nebo 420 kW a na kola posílá až 1051 N.m. Zdá se nám, že v rámci jeho premiéry tak trochu vyšuměly informace o jeho zajímavých vychytávkách, tak to pojďme napravit. Věděli jste, že má zavazadlový prostor pod přední kapotou? Vejde se sem 400 litrů nákladu o hmotnosti až 181 kilogramů – pro srovnání, kufr krátkého Focusu pojme 392 litrů.

V tomto prostoru najdete rovnou čtyři elektrické zásuvky, schopné dodávat až 2,4 kW. Snadno sem tak připojíte televizi, autolednici, reproduktory nebo elektrické nářadí. Přední zavazadelník má navíc vypouštěcí zátku. Při představení také oficiálně nezaznělo, jak velikou baterii vůz má. Díky rychlému výpočtu z rychlosti a doby nabíjení vyplývá, že model se prodlouženým dojezdem musí mít brutto kapacitu mezi 170 a 180 kWh. Solidní hodnota.

A to není všechno. Pokud si necháte do domu nainstalovat nabíjecí stanici Ford Charge Station Pro, F-150 Lightning může vaši domácnost zásobovat elektřinou. Což sice není úplný unikát, technologii V2L mají mnohé elektromobily, ale dle kalkulace průměrné spotřeby (byť americké) domácnosti plná baterie postačí na tři dny plného provozu a tři dny, pokud energií neplýtváte. Ve spolupráci se společností Sunrun si pak můžete nechat domů nainstalovat solární panely a dobíjet úsporně skrze ně.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud