Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Na nové generaci Fordu Explorer představuje americká automobilka speciální sadu pneumatik, které se po defektu automaticky „opraví“.

O nové generaci Fordu Explorer jsme už před nedávnem psali, a ačkoliv nemusí být americké rodinné SUV zrovna středem zájmu Evropanů, Ford nyní v rámci uvedení Exploreru na trh představuje jednu celkem zajímavou vychytávku. Přesněji jde o speciální pneumatiky Michelin, díky kterým budou starosti z defektu a výměny kola u krajnice minulostí.

Nový Explorer bude totiž možné vybavit pneumatikami Michelin Selfseal, jejichž vnitřní obvod je doplněn o vrstvu těsnícího materiálu, jehož proražením dojde k samotnému zaplnění vzniklého otvoru v pneumatice. Ford tvrdí, že těsnění si poradí s defekty po hřebících nebo šroubech, zkrátka taková ta klasika.

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Ve výsledku nemluvíme o jakýchsi zázračných „samoopravitelných“ pneumatikách. Hlavním cílem je razantně snížit pokles tlaku v proražené pneumatice, dát řidiči více času řešit výměnu kola až v pohodlí servisu a odstranit riziko výměny kola u krajnice. S menšími defekty si tak nebudete muset lámat hlavu.

„Nic nedokáže zkazit rodinnou dovolenou jako defekt. Explorer je plnohodnotným rodinným autem, a proto tedy skvělým adeptem k uvedení nových pneumatik,“ uvedl inženýr Fordu Joseph Billman.

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford Explorer bude podle všeho prvním SUV, které bude těmito pneumatikami vybaveno. Standardně pak budou výbavou u verzí Platinum a Limited s 20palcovými koly. U některých nižších výbav si bude ovšem možné za Micheliny Selfseal připlatit. Cenovku zatím Ford nezmiňuje. A přestože bude možné hodit starosti z defektu za hlavu, Explorer si stále udrží ve výbavě i klasické rezervní kolo.  

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků