Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Na nové generaci Fordu Explorer představuje americká automobilka speciální sadu pneumatik, které se po defektu automaticky „opraví“.

O nové generaci Fordu Explorer jsme už před nedávnem psali, a ačkoliv nemusí být americké rodinné SUV zrovna středem zájmu Evropanů, Ford nyní v rámci uvedení Exploreru na trh představuje jednu celkem zajímavou vychytávku. Přesněji jde o speciální pneumatiky Michelin, díky kterým budou starosti z defektu a výměny kola u krajnice minulostí.

Nový Explorer bude totiž možné vybavit pneumatikami Michelin Selfseal, jejichž vnitřní obvod je doplněn o vrstvu těsnícího materiálu, jehož proražením dojde k samotnému zaplnění vzniklého otvoru v pneumatice. Ford tvrdí, že těsnění si poradí s defekty po hřebících nebo šroubech, zkrátka taková ta klasika.

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Ve výsledku nemluvíme o jakýchsi zázračných „samoopravitelných“ pneumatikách. Hlavním cílem je razantně snížit pokles tlaku v proražené pneumatice, dát řidiči více času řešit výměnu kola až v pohodlí servisu a odstranit riziko výměny kola u krajnice. S menšími defekty si tak nebudete muset lámat hlavu.

„Nic nedokáže zkazit rodinnou dovolenou jako defekt. Explorer je plnohodnotným rodinným autem, a proto tedy skvělým adeptem k uvedení nových pneumatik,“ uvedl inženýr Fordu Joseph Billman.

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford Explorer bude podle všeho prvním SUV, které bude těmito pneumatikami vybaveno. Standardně pak budou výbavou u verzí Platinum a Limited s 20palcovými koly. U některých nižších výbav si bude ovšem možné za Micheliny Selfseal připlatit. Cenovku zatím Ford nezmiňuje. A přestože bude možné hodit starosti z defektu za hlavu, Explorer si stále udrží ve výbavě i klasické rezervní kolo.  

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků