Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Na nové generaci Fordu Explorer představuje americká automobilka speciální sadu pneumatik, které se po defektu automaticky „opraví“.

O nové generaci Fordu Explorer jsme už před nedávnem psali, a ačkoliv nemusí být americké rodinné SUV zrovna středem zájmu Evropanů, Ford nyní v rámci uvedení Exploreru na trh představuje jednu celkem zajímavou vychytávku. Přesněji jde o speciální pneumatiky Michelin, díky kterým budou starosti z defektu a výměny kola u krajnice minulostí.

Nový Explorer bude totiž možné vybavit pneumatikami Michelin Selfseal, jejichž vnitřní obvod je doplněn o vrstvu těsnícího materiálu, jehož proražením dojde k samotnému zaplnění vzniklého otvoru v pneumatice. Ford tvrdí, že těsnění si poradí s defekty po hřebících nebo šroubech, zkrátka taková ta klasika.

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Ve výsledku nemluvíme o jakýchsi zázračných „samoopravitelných“ pneumatikách. Hlavním cílem je razantně snížit pokles tlaku v proražené pneumatice, dát řidiči více času řešit výměnu kola až v pohodlí servisu a odstranit riziko výměny kola u krajnice. S menšími defekty si tak nebudete muset lámat hlavu.

„Nic nedokáže zkazit rodinnou dovolenou jako defekt. Explorer je plnohodnotným rodinným autem, a proto tedy skvělým adeptem k uvedení nových pneumatik,“ uvedl inženýr Fordu Joseph Billman.

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford už plánuje náhradu za stárnoucí EcoSport. Možná využije platformu Fiesty

Ford Explorer bude podle všeho prvním SUV, které bude těmito pneumatikami vybaveno. Standardně pak budou výbavou u verzí Platinum a Limited s 20palcovými koly. U některých nižších výbav si bude ovšem možné za Micheliny Selfseal připlatit. Cenovku zatím Ford nezmiňuje. A přestože bude možné hodit starosti z defektu za hlavu, Explorer si stále udrží ve výbavě i klasické rezervní kolo.  

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků