Nový Ford Explorer přijíždí na český trh. Základ stojí skoro 2 miliony, má 450 koní

Ford Explorer je dlouhodobě nejprodávanější SUV na severoamerickém trhu. Letos představená šestá generace zamířila také do Evropy a aktuálně už je v prodeji také na českém trhu.

Někoho by teď mohlo napadnout, že peklo zamrzlo. V době, kdy automobilky počítají každý gram emisí CO2, aby se vyhnuly mastným pokutám za nadlimitní množství emisí, připadá uvedení více než pět metrů dlouhého sedmimístného SUV s výkonem 450 koní na evropský trh jako hloupost. Nebál bych se však o to, že se Ford přepočítal.

Nový Ford Explorer míří do Evropy. Hybrid do zásuvky má V6 a 450 koní!

Nový Ford Explorer míří do Evropy. Hybrid do zásuvky má V6 a 450 koní!

Ford Explorer šesté generace skutečně vstupuje na evropský trh, a jak bylo avizováno už dříve, veze dvě úrovně výbavy – sportovněji založený ST-Line a luxusní Platinum. Považujte to za velký návrat, protože Explorer v Evropě není poprvé. V letech 1995 - 2003 se jeho druhá generace prodávala i na českém trhu.

Levnější z dvojice nabízených verzí představuje linie ST-Line. Je už k vidění v českém konfigurátoru Fordu a najdete ji také v přiložené galerii. Základní cena 1.959.900 Kč vypadá hrozivě, berme ale v potaz, že jde o novou vlajkovou loď a luxusně vybavené auto s podélně uloženým plug-in hybridním třílitrovým šestiválcem EcoBoost, pohonem všech kol a automatickou 10stupňovou převodovkou.

Takto vypadá nejlevnější Ford Puma v ČR. Dobrá cena mu ale dlouho nevydrží

Takto vypadá nejlevnější Ford Puma v ČR. Dobrá cena mu ale dlouho nevydrží

Spalovací motor dává společně s elektromotorem 331 kW (450 koní) a 840 N.m, díky 13,1kWh baterii je vůz schopen ujet až 42 kilometrů na elektřinu (WLTP). Elektrický dojezd má samozřejmě vliv na kombinovanou spotřebu paliva. Podle německého Fordu si plug-in hybridní Explorer vezme v kombinovaném cyklu 2,9 l/100 km. Kompletní technická data zatím nejsou k dispozici, počítejte však s hmotností přes dvě tuny.

Bohatá výbava už ve standardu

Standardní výbava verze ST-Line zahrnuje třeba 12,3palcový digitální přístrojový štít, kožené čalounění, vyhřívaný volant s červeným prošíváním, startování tlačítkem, aktivní parkovací asistent, sedm airbagů, třízónovou klimatizaci, 10,1palcový infotainment, 1000wattové audio B&O s čtrnácti reproduktory či panoramatickou střechu.

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Nové SUV Ford má speciální pneumatiky. Řešení defektu u krajnice je minulostí

Vůz stojí na černých 20palcových kolech s pneumatikami 255/55 R20, má adaptivní LED světlomety, přípravu pro tažné zařízení se stabilizací přívěsu, zatmavená zadní skla, obvodový alarm s hlídáním vnitřního prostoru či systémy hlídání slepého úhlu a kontroly provozu za vozidlem při couvání z parkovacího místa. Bez příplatku je pouze bílý lak Oxford. Za další odstíny (laků je celkem osm) se připlácí 21.900 - 31.900 Kč.

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Nový Ford Explorer má standardně pohon zadních kol. Chystá se i ST verze

Linie Platinum se už pod dva miliony korun nevejde. Za 2.015.900 Kč dostanete SUV na 20palcových šedých kolech, uvnitř najdete čalounění sedadel perforovanou kůží, audio jako u linie ST-Line či palubní desku a volant s dekorem z pravého dřeva.

Kůži najdete dokonce i na přístrojové desce, výplních dveří a loketní opěrce. Bez příplatku jsou stříbrný, černý a modrý lak karoserie (na fotkách v galerii). Za další čtyři odstíny (2x červený, šedý a bílý) se připlácí od osmi do deseti tisíc korun.

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků